Web Sitenizin Tasarımı, Dönüşüm Oranlarınızı Nasıl Etkiliyor?

Online pazardaki varlığınızın göstergesi olan web site, marka kimliğinin oluşması ve pazar ağınızın genişleyebilmesi için son derece önemlidir. Markanızın internete açılan bir yüzü olan web site, tasarım açısından da oldukça mühimdir. Markanın kullanıcıyla ilk temasını sağlayan web site, görünümü ve tasarımıyla tüketicide ilk izlenimi uyandırır. Bu izlenimin olumlu olması da dönüşüm oranlarınızı etkileyebilir ve müşteri portföyünüze katkı sağlayabilir.

Web Sitesi Neden Önemlidir?

Web sitesi, müşterilerinizin gözünde güvenilir olmanız için en önemli kanallardan biridir. Web sitesi ile kullanıcılarınız size istedikleri anda ulaşabileceğinin farkında olur ve markanızla ilgili daha çok bilgiyi web siteniz üzerinden edinebilir. Markanızın kurumsal kimliğinin de pekişmesi açısından web sitesi kurmak iyi bir tanıtım aracıdır. Aynı zamanda markanızın reklam ihtiyaçları düşünüldüğünde de web sitesi, reklamızı kolayca yapabileceğiniz bir alandır. Gerek SEO çalışmalarıyla, gerek Google Ads çalışmalarıyla ürün ya da hizmetlerinizi piyasaya çok daha iyi sunabilir; dönüşüm oranlarınız yanı sıra trafik ve gelirinizi de ciddi bir oranda artırabilirsiniz.

Bir tüketicinin gözünde görünür olmak ve beğenilmek Etkiler Hiyerarşisi modeline göre reklamcılıkta son derece önemlidir. Etkiler Hiyerarşisi modeli, sadece satışa yönelik olmayan ve tükecilerin duygusal ve bilişsel süreçlerine de hizmet eden bir rol modeldir. Sıfırdan müşteri kazanımı oranını da artıran bu model ile ilgili daha fazla bilgiyi “Etkiler Hiyerarşisi Reklam Modeli İle Sıfırdan Müşteri Kazanın! başlıklı yazımızdan öğrenebilirsiniz!

Web Site Tasarımı Nasıl Olmalıdır?

Web site tasarımının nasıl olması gerektiği tamamen markanızın beklentileri ve kullanıcıların sitenizde geçirdiği deneyimle ilgilidir. Bu deneyimi ölçümleyebileceğiniz birçok tool söz konusu. Clicky, Gauges, Kissmetrics gibi uygulamalarla web sitenizde tıklanan alanları görebilir; kullanıcılarınızın satın almaya giden yolculuğunu real-time olarak  izleyebilirsiniz. Hotjar gibi toollarla da ulaşabileceğiniz sıcaklık haritası, kullanıcılarınızın ilgisini çeken alanları bulmanıza yardımcı olur. Elde ettiğiniz bu verilerle de doğru ya da yanlışları görebilir, geliştirmeniz gereken web site alanlarını bulabilirsiniz.

Google’nin elde ettiği verilere göre, kullanıcıların satın alma davranışlarını etkileyen 100’lerce ağırlıklandırma söz konusu. Ancak bu etkenlerin arasında en çok dikkat çeken başlıklar ise şunlar oluyor:

  • Kategori bulgulayıcılar
  • Şimdinin gücü
  • Sosyal ispat
  • Az bulunurluk ağırlıklandırması
  • Yetkili ağırlıklandırması
  • Bedavanın gücü

Bu maddeler, pazarlama stratejileriyle ilgili olduğu kadar; birçoğu web site tasarımını da kapsamaktadır. Web site tasarımının kullanıcı ilgisini çekecek ve ihtiyaçlarını giderecek düzeyde dizayn edilmesi gerekir. Satın almayı etkileyen ürün açıklamaları, basit ama etkili alanlarda kullanılmalı; kullanıcı yorumlarının incelenmesine olanak tanıyan bölümlerin oluşturulması gerekir. Bu hem güvenilir bir tasarıma sahip olmanıza hem de potansiyel müşterilerinizin satın alma niyetinin pekişmesine yardımcı olur. Bunun yanı sıra web site tasarımınızda; indirimli, avantajlı ya da promosyon ürünlerinizi ön plana çıkaracak alanlara da ihtiyacınız olacaktır. Bu web sitenizdeki tıklanmaların ve nihayetinde dönüşüm oranlarının da artmasını sağlar.

Kullanıcınızın Satın Alma Yolculuğuna Ne Kadar Hakimsiniz?

Satın alma paneli, kullanıcı niyetinin satın almaya dönüşebilmesi için son derece önemlidir. Bu aşamanın Kullanıcı Deneyimi (UX)’i geliştirici ve kolaylaştırıcı şekilde dizayn edilmiş olması gerekir. Çok fazla buton, çok fazla doldurulması gereken alan kullanıcının bağlılığını azaltarak siteden çıkmasına neden olabilir. Bu nedenle web sitenizin akıl karıştıracak ya da vakit kaybettirecek kadar uzun aşamalara, gereksiz bilgilere ihtiyacı olmamalıdır. Ancak yine de almanız gereken zorunlu bilgiler varsa bunu, daha eğlenceli ve daha kolay anlaşılabilir şekilde tasarlamalısınız.

Google’daki sıralamalarınız açısından son derece mühim olan SEO, daha büyük bir kitleye ulaşabilmenizi ve uzun vadede büyük başarılar kazanabilmenizi sağlar. İçeriklerinizi, kategorilerinizi ve ürünlerinizi SEO’ya göre optimize etmeniz durumunda da kullanıcılar gözünde daha görünür olursunuz. Bu nedenle web sitenizi sadece görüntüsel bir tasarımla değil; kullanıcı deneyimini de kolaylatacak bir tasarımla dizayn etmelisiniz. Tüm tasarımların ve kodlamaların da arama motoru dostu olmasını da asla es geçmeyin!

Web sitenizin tasarımı, SEO çalışmalarınıza olumlu bir etki bırakmak yanı sıra; potansiyel yeni müşterilerle de tanışmanıza olanak sağlar. Bu da markanız için, daha fazla gelir ve daha fazla trafik elde etmeniz demektir. Bu nedenle web site tasarımınızda, potansiyel müşterilerinizin markanızla etkileşime geçmesini teşvik edecek pazarlama stratejilerini uygulamalı; sadece satın alma odaklı olmadan müşterilerinizin aklında kalıcılığınızı destekleyecek kampanyaları ve tasarımları kullanmalısınız.

Siz de markanızın web sitesi için yeni bir yüze ihtiyaç duyuyor; modern bir tasarımla müşterilerinizi kazanmak ve dönüşüm oranlarınızı artırmak istiyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz!

Setup34 olarak alanında uzman yazılım ekibimiz ve kreatif ekibimizle markanızın ihtiyacı olan web sitesini tasarlıyoruz!

İlgi Çeken İçerikler

Call To Action Nedir?

Call To Action Ne Demek? CTA şeklinde kısaltılan Call To Action, sitenize...

Etkili Eposta Pazarlama Listesinin Artıları

Eğer dijital pazarlama ile ilgileniyor ve işletmeniz için yöntemlerini...

Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir?

Dijital pazarlama, sosyal medya pazarlaması, arama motoru pazarlaması ve e-posta...

Etkiler Hiyerarşisi Reklam Modeli İle Sıfırdan Müşteri Kazanın

1961’de Robert Lavidge ve Gary Steiner öncülüğünde yazılan; “Etkiler...

Google Benim İşletmem: İnternet Reklamcılığının Önemli Aracı

Günümüzde işletmeler, dijital varlıklarını güçlendirmek ve çevrimiçi varlıklarını artırmak...

Son Dönem Çalışmalarımız

Kosifler Turizm Setup34'ü seçti.

Kosifler Turizm Yatırımcılık

Kosifler Şirketler Grubu, 1945 yılından itibaren inşaat, otomotiv, turizm, sigorta, denizcilik ve bilişim teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren Türkiye'nin en saygın şirketlerindendir. Kosifler Turizm, turizm sektörünün...
TSPB Setup34'ü tercih etti.

TSPB

Kamu kurumu niteliğinde, özdüzenleyici bir meslek kuruluşu olan Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Sermaye Piyasası Kanunu ile 11 Şubat 2001’de kurulmuş ve Nisan 2001’de faaliyete...
Deriden.com.tr Setup34'ü tercih etti.

Deriden

Deriden 1981 yılından günümüze kadar dünyada bilinen ve en çok giyilen markaların Türkiye pazarında satışını yapmaktadır. Fiziksel mağazalarının dışında eticaret mağazasında da büyüme hedefi olan...