Kullanıcı Deneyimi (UX)’i Geliştirmek İçin Dikkat Etmeniz Gerekenler

Google organik sıralamalarını etkileyen unsurlar arasında yer alan kullanıcı deneyimi, müşteri memnuniyeti olarak da değerlendirilebilecek; dönüşümü etkileyen metriklerden biridir. Ürün ya da hizmet oluşturma aşamasında kullanıcının beklentisini karşılamak için iyileştirilmesi gereken en önemli adımların başında UX olarak adlandırdığımız user experience gelir. User Experience, birçok disiplini içinde barındıran; bütün tasarım ve fikir aşamalarını içeren bir alandır. UI ise user interface olarak bilinen; bu planlamaların sadece tasarım aşamasını kaplayan alandır. Yani Ux çok daha geniş bir kapsama sahipken; UI bu kapsamın içindeki bir daldır.

Google’nin yaptığı analizler de gösteriyor ki kullanıcılar, deneyim kalitesi yüksek sayfaları tercih ediyor. Core Web Vitals olarak adlandırılan bu sistem, kullanıcı deneyimlerini gerçek kullanıcı tabanıyla ölçüm yapan bir dizi metriği içinde barındırıyor. Kullanıcı deneyimi UX’in core web vitals tarafından olumlu değerlendirilebilmesi için Google; yanıt süresi, tutarlılık, görsel kalite ve bunun gibi birçok kavramı ölçümlüyor.

Core Web Vitals Ne İşe Yarar?

  • Sitelerin reklam stratejilerini belirlemesine yardımcı olur.
  • Sitelerin Google AMP tabanlı çalışmasını ve kullanıcıya etkin bir deneyim sunmayı hedefler.
  • Yöneticinin siteyi optimize etmesine olanak tanıyarak Google sıralamalarında yükselmeyi sağlar.
  • Kullanıcıların aramasına daha kolay ulaşmasını sağlar.

Core Web Vitals henüz aktif bir sistem olmasa da, görüşler 2021 yılı içerisinde hizmete sunulabileceği yönünde. Core Web Vitals, kullanıcı bazlı sistemiyle birçok şeyi değiştirecek gibi. Peki, henüz bu sistem aktif olmadan elinizdeki verilerle kullanıcı deneyiminizi nasıl iyileştirebilirsiniz?

UX İçin Sayfa Hızının Önemi

Sayfalarınızın açılma hızı, kullanıcılar tarafından en önemli deneyim parçalarından biridir. Sayfanız iki saniye gibi bir sürenin altında açılmadığı takdirde kullanıcılarınızın %50’si sitenizden ayrılacaktır. Site hızı ile ilgili yapılan bir araştırma yüklenme hızı 3 saniyeden fazla süren sitelerin, kullanıcıları yarı yarıya siteden çıkmakla birlikte yüklenme hızı 1 saniye geciken sayfalar dönüşüm değerini %7 oranında kaybediyor ve müşteri memnuniyeti %15’in üzerinde azalıyor. Sitenizin hızı kadar, kullanıcıların sitede geçirdiği süre de son derece önemli. Bounce rate yani hemen çıkma oranınızın fazla olması, Google tarafından sitenizin kalitesinin sorgulanmasına neden olabilir. Bu nedenle bir sonraki başlığımız, içerik meselesinin önemini inceleyelim.

İçeriklerinizin Kalitesi

İçerikleriniz ne kadar özgün ve güvenilir olursa, kullanıcılar da sitenize bir o kadar güvenir. Bu nedenle spam içerik oluşturabilecek, güvenilir veriler sunmayan ve kopya içerikle donatılmış yazılardan uzak durmalısınız. Sitenizi mümkün olduğunca geliştirmeli ve tutarlı görseller ile süslemelisiniz. Meta açıklamaları da içeriğin alt başlığı olarak değerlendirilebilir. Kullanıcıların konu ile ilgili gözüne çarpacak ilk yer meta açıklamalarıdır.  Bu alanı mümkün olduğunca içeriğinizi özetleyici, aramayı özetleyen anahtar kelimeler ile yazın. Kullanıcıların ilgisini çekecek yönlendirmelerle sitenizdeki trafiği ve sayfalar arası geçişi destekleyin. Böylece Google, kullanıcı deneyimi verilerinde sitenizdeki yüksek kalma oranını görerek sıralamalarınızın değişmesine katkı sağlayacaktır.

Mobil Uyumluluk

Günümüz teknolojisinde mobil kullanımlar hızla artarken; responsive olarak adlandırılan mobil uyumluluk da son derece önemli bir hale geldi. Web sitesininin yüksek çözünürlüklü bilgisayarlarda ve mobil cihazlarda doğru ölçeklendirilmesine olanak tanır. Kullanıcıların site içerisinde sorun yaşamadan hızlıca gezinebilmesine olanak tanır. Sitenizin mobil uyumluluğu yüksek olduğu takdirde, sitenizin de puanı yükselecek ve iyi sıralama almanız mümkün olacaktır.

Sıcaklık Haritası 

Kullanıcıların sitenizde sıklıkla dokunduğu alanlar, sayfalar neler? Kullanıcılar tarafından sitenizin hangi kısımları daha çok dikkat çekiyor? Sitenizin sıcaklık haritasını gösteren toollar yardımıyla sitenizi trackleyebilirsiniz. Böylece daha fazla ilgi göstermeniz gereken alanlar ve uzaklaşmanız gereken bölgeler ile ilgili fikir sahibi olabilirsiniz. Bunlara nereden mi ulaşacağım diyorsunuz? Hotjar, bu alanda kendini kanıtlamış araçlardan biri. www.hotjar.com adresinden sitenizin UX deneyimini geliştirecek izleme kanallarına ulaşabilirsiniz.

Hotjar’ı maliyetli buluyorsanız eğer alternatif olarak ve ücretsiz olarak Microsoft‘un sunduğu Microsoft Clarity‘i de web site ısı haritası ve kayıt inceleme özellikleriyle kullanabilirsiniz.

Rakip Analizi

Rekabet ettiğiniz firmaların başarılarını ve hatalarını görmeniz, kendi sitenizi geliştirebilmeniz ve stratejilerinizi geliştirebilmeniz için son derece önemlidir. Bu nedenle rakip markaların başta web siteleri olmak üzere, tüm hesaplarını analiz etmelisiniz.

Web sitenizin sıralamalarına etki edecek kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve Google arama sonuçlarında yükselmek için Setup34 ile tanışın! Teknolojik altyapımız ve uzman SEO kadromuzla verdiğimiz hizmetlerden yararlanmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

 

İlgi Çeken İçerikler

Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir?

Dijital pazarlama, sosyal medya pazarlaması, arama motoru pazarlaması ve e-posta...

Data Layer Kurulumu ve Web Sitesine Eklenmesi

Data Layer Nedir? Data Layer (Veri Katmanı), genellikle bir web...

Motion Graphics Nedir?

Dijital pazarlamanın etkisinin arttığı çağımızda web tasarımının daha önemli...

Sosyal Medya Ajansı Niçin Önemlidir?

Sosyal Medya Ajansı Sosyal medya markaların günümüzde müşterilerine en hızlı...

Başarılı Bir Dijital Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

Dijital pazarlama, günümüzde her işletme için başarının anahtarlarından biri...

Son Dönem Çalışmalarımız

Kosifler Turizm Setup34'ü seçti.

Kosifler Turizm Yatırımcılık

Kosifler Şirketler Grubu, 1945 yılından itibaren inşaat, otomotiv, turizm, sigorta, denizcilik ve bilişim teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren Türkiye'nin en saygın şirketlerindendir. Kosifler Turizm, turizm sektörünün...
TSPB Setup34'ü tercih etti.

TSPB

Kamu kurumu niteliğinde, özdüzenleyici bir meslek kuruluşu olan Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Sermaye Piyasası Kanunu ile 11 Şubat 2001’de kurulmuş ve Nisan 2001’de faaliyete...
Deriden.com.tr Setup34'ü tercih etti.

Deriden

Deriden 1981 yılından günümüze kadar dünyada bilinen ve en çok giyilen markaların Türkiye pazarında satışını yapmaktadır. Fiziksel mağazalarının dışında eticaret mağazasında da büyüme hedefi olan...