Off-Page SEO Nedir?

Dijital pazarlamanın ve eticaretin en etkili, en basit ve en hesaplı yolu olarak bilinen SEO, işletmelerin bütçe ve zaman ayırmaları gereken temel stratejilerden biri haline gelmiştir. Off-Page SEO ve On-page SEO olarak iki kategoride pek çok strateji içeren arama motoru optimizasyonu; web sitelerine Google, Yandex, gibi arama motorlarından kaliteli trafik çekmeyi amaçlar. Peki sayfa dışı SEO nedir? İşte detaylar…

Sayfa Dışı SEO Nedir?

Off Page SEO yani sayfa dışı SEO; backlink, yerel SEO, PPC, sosyal medya gibi harici kaynaklardan yararlanarak arama motorlarındaki sıralamanızı iyileştirme faaliyetidir.  “web sayfası dışında” gerçekleştirilir. Off-Page SEO; daha çok link oluşturmaya ve potansiyel ziyaretçilerin; çeşitli dijital mecralarda konu ile alakalı önemli anahtar kelimeler hakkında araştırma yaparken size ulaşmalarına odaklanır.

Off Page SEO Neden Önemlidir?

Arama algoritmaları ve sıralama faktörleri sürekli değişirken, sayfa dışı SEO’nun bir web sitesine sağladığı etki düzeyi, güvenilirlik ve yetkinlik, konusunda bir sayfanın sıralamasında  önemli bir rol oynamaktadır. Google’ın içeriği indexlemek yani sıralamak için kullandığı algoritmayı tam olarak bilmesek de,elde edilen veriler, site dışı SEO ile ilgili faktörlerin muhtemelen sıralama faktörü ağırlığının %50’sinden fazlasını taşıdığını gösteriyor.

 Dış SEO Kaynakları Nelerdir?

  • Sosyal medya platformları (Facebook, Twitter, Google Plus, LinkedIn, Pinterest, Medium, Reddit vs.),
  • Video paylaşım siteleri (YouTube, Dailymotion, Vimeo vs.),
  • Sitenizin sektörüyle/kategorisiyle benzer ve alakalı internet siteleri,
  • Sürekli güncel ve kaliteli içeriğe sahip haber siteleri (Hürriyet, Habertürk, Milliyet, Sözcü vs.)
  • Sözlük formatında yayın yapan siteler (Ekşi Sözlük, İnci Sözlük, Uludağ Sözlük, İTÜ Sözlük vs.)
  • .EDU uzantılı eğitim kurumlarına ait siteler (Üniversite, Lise, İlkokul vs.)
  • .GOV uzantılı devlet kurumlarına ait siteler (Bakanlıklar, Vakıflar, Sendikalar vs.)
  • Güncel ve sürekli içerik paylaşımı yapılan kaliteli forumlar (Google Destek Forumları, Microsoft Destek Forumları, Samsung Destek Forumları vs.)
  • PDF siteleri (SlideShare, İssuu, Dropbox, 4Shared vs.)
  • Resim paylaşım siteleri (Flickr vs.)

Dış SEO ve Backlink İlişkisi

Backlinkler, günümüzde SEO konusunda oldukça önemli bir noktadır. Güncel, özgün ve kaliteli içerik üreten sitelerden backlink alan bir internet sitesi, avantajlıdır. Backlink çalışmaları boyunca dikkatli olmak olunmalıdır. husustur. İnternet site sahipleri genel olarak ücretli linklere başvurur ve para karşılığı diğer sitelerden link satın alımı yaparak backlink kazanır. Google ise backlink konusunda ücretli linklere kesinlikle karşıdır.

Off-Page SEO stratejilerinde başarılı olmak, bir sosyal medya ajansının markanız için dijital dünyada güçlü ve güvenilir bir varlık oluşturmasına yardımcı olabilir.

İlgi Çeken İçerikler

Dijital Pazarlama ile Markanızı Büyütün: Stratejiler ve İpuçları

Dijital pazarlama, markaların çevrimiçi varlıklarını büyütmek ve hedef kitlelerine...

Data Layer Kurulumu ve Web Sitesine Eklenmesi

Data Layer Nedir? Data Layer (Veri Katmanı), genellikle bir web...

Google Analytics Event Kurulumu Nasıl Yapılır?

Google Analytics'te olayları izlemek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz....

Kullanıcı Deneyimi (UX)’i Geliştirmek İçin Dikkat Etmeniz Gerekenler

Google organik sıralamalarını etkileyen unsurlar arasında yer alan kullanıcı...

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, internet ve dijital teknolojiler aracılığıyla ürün veya...

Son Dönem Çalışmalarımız

Kosifler Turizm Setup34'ü seçti.

Kosifler Turizm Yatırımcılık

Kosifler Şirketler Grubu, 1945 yılından itibaren inşaat, otomotiv, turizm, sigorta, denizcilik ve bilişim teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren Türkiye'nin en saygın şirketlerindendir. Kosifler Turizm, turizm sektörünün...
TSPB Setup34'ü tercih etti.

TSPB

Kamu kurumu niteliğinde, özdüzenleyici bir meslek kuruluşu olan Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Sermaye Piyasası Kanunu ile 11 Şubat 2001’de kurulmuş ve Nisan 2001’de faaliyete...
Deriden.com.tr Setup34'ü tercih etti.

Deriden

Deriden 1981 yılından günümüze kadar dünyada bilinen ve en çok giyilen markaların Türkiye pazarında satışını yapmaktadır. Fiziksel mağazalarının dışında eticaret mağazasında da büyüme hedefi olan...