Sosyal Medya Ajansı
Sosyal medya markaların günümüzde müşterilerine en hızlı ve çabuk ulaştığı kanalların başında geliyor. Markaların sosyal medya yönetimi konusunda stratejik olarak iyi hazırlanmaları ise en önemli konuların başında geliyor. Markam için sosyal medya stratejisi yerine olaya daha geniş bakarak markam için dijital pazarlama stratejisi neden önemlidir diyerek yaklaşmak hızlı büyüme ve iletişimin daha kuvvetli olmasını sağlayacaktır.
Yazımıza geçmeden önce Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir? konulu yazımızı okumanızı öneririz.
Sosyal Medya Markalar İçin Gerekli mi?
Sosyal medya yönetimi sadece belli aralıklarla içerik çıkmak, markanızla ilgili bilgi vermek olarak değerlendirilmemeli. Markanızla ilgili haberler, etkinlikler ve duyurular, özel gün kutlamaları, markanızın başına gelebilecek anlık krizlerle ilgili hızlı iletişim kurabilmek markanızın kurumsallığı açısından çok önemli rol üstlenecektir. Ayrıca yeni bir marka ile tanışıp alışveriş ve iş yapmayı düşünen tüketicilerin sosyal medya hesaplarını inceleyerek bu marka ile gerçekten alışveriş yapmalı mıyım algısı açısından çok önemli olduğunu unutmamak lazım. Özellikle alışveriş yaptığı ürünle ilgili problem yaşayan tüketicilere markanın sosyal medya yaklaşımı nasıl olmuş öncesinde hepimizin kontrol ettiği kriterlerin başında geliyor.
Küçük işletmeler için sosyal medya yönetimi gereksiz maliyet olarak gözükse bile ekstradan kazandıracağı yeni müşteriler ve büyümeyi hızlandıracak yeni bir pazarlama kanalı olacaktır.
Sosyal Medya Yönetimini Nasıl Yapabilirim?
İlk defa sosyal medyaya başlayacak olan markaların iyi bir dijital pazarlama stratejisi ile başlaması markaya zarar vermemeleri açısından çok önemlidir. Sosyal medya yönetimi için öncelikle dijitalde yer alan tüm iletişim kanallarınızın doğru bir şekilde planlanması önemlidir. Özellikle web siteniz bu konuda yeterli verimliliğe sahip değilse web sitenizi arama motorlarına uyumlu, ürün ve hizmetlerinizi doğru anlatan, firma hakkında tüm bilgilerin eksiksiz olduğu bir şekilde mobil uyumlu olarak yenilemelisiniz.
Web sitenizin eksiksiz ve sorunsuz olması sonrası ise sosyal medya yönetimini profesyonel kişilere emanet ederek stratejilerinizi belirlemelisiniz. Sosyal medyanızı bir sosyal medya ajansına yönettirmek istiyor ve nasıl seçeceğinizi bilmiyorsanız eğer öncelikle markanız için dijital pazarlama stratejisi sunmalarını isteyip bu ajanslar arasından fiyat teklifi alarak doğru stratejiyi belirleyen ajans ile çalışabilirsiniz. Unutmamanız gereken en önemli konulardan bir tanesi fiyat araştırması yaparken sunulacak hizmetlerin ve ajansın kalitesinin önemini göz önüne almalısınız. Sırf ucuz ve daha az fiyata sosyal medya yönetimi yaptırmak markanıza yarardan çok zarar verebilir.
Belirlenen strateji sonrası markanıza ve hizmetlerinize uygun olarak hangi mecralarda ne tarz sosyal medya içerikleri çıkmanız gerektiğine karar vererek başarılı bir sosyal medya yönetimi yapmaya başlayabilirsiniz.
Sosyal Medya Stratejisi Nasıl Belirlenir?
Sosyal medya stratejisi belirlerken öncelikle markanızın hizmetlerine göre bir strateji belirlemek doğru olacaktır. Markanızın ulaşmak istediği hedef kitleyi çok doğru bir şekilde analiz ederek bu hedef kitleye ulaşmak maliyetleriniz ve doğru hedef kitle seçimi için çok önemli olacaktır. Sosyal medya stratejiniz için sonrasında ise; sosyal medya için doğru içerik yaratma, sosyal medya rakip analizi, sosyal medya krizlerine özel kriz planlaması, sosyal medyada doğru reklam yayını, sosyal medyada doğru raporlama yaparak stratejinizin bir kısmını belirlemelisiniz.
Sosyal medya ve sosyal medya ajansının önemini anlattığımız bu yazımızda;
Sosyal medyanın sürekli canlı bir mecra olması ve özellikle günümüzde herkesin uzaktan çalışma ve online çalışma düzenine girmiş olması nedeniyle daha da önemini arttıracaktır.
Özellikle fiziksel mağaza dışında online satış yapmak isteyen markalar ve kurumlar için dijital pazarlama ve sosyal medya yönetimi öne çıkmaya başladı.
Yazımızın sonunda Kurumsal Markaların Sosyal Medya Stratejileri adlı blog yazımızı okumanızı öneririz.