Dijital pazarlama, sosyal medya pazarlaması, arama motoru pazarlaması ve e-posta pazarlaması gibi çevrim içi pazarlama taktiklerini kullanarak ürün ve hizmetlerin tanıtım ve satış işlemidir. Dijital pazarlama, bir elektronik cihaz veya internet kullanan tüm pazarlama çabalarını kapsar. İşletmeler, mevcut ve potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak için arama motorları, sosyal medya, e-posta ve diğer web siteleri gibi dijital kanallardan yararlanır.
Tüketicilerin web ve mobil cihazlarda geçirdiği süre önemli ölçüde artarken, kullanılabilir içerik miktarı katlanarak arttı. Bir günde, çoğu insanın bir yılda tüketebileceğinden daha fazla dijital içerik üretilebilir hale geldi. Zaman kavramının gittikçe yok olması ve çevresel etkilerin gittikçe artığı bu dünyada sahip olduğunuz hedef kitlenizin dikkat süresi gittikçe kısalmaktadır.
Dijital kanallardaki üstel büyüme, dijital pazarlamanın önemine yol açmıştır. Ancak karıştırılmaması gereken bir şey var; dijital pazarlama sadece kanaldan ibaret değildir. Aynı zamanda insanların içerik ve deneyimler yaratma ve paylaşma, hem birbirleriyle hem de iş yaptıkları şirketlerle etkileşim kurma mekanizmasıdır.
Dijital pazarlama ajansı, markaların online varlıklarını güçlendirmek için stratejik planlamalar yaparken, sosyal medya ajansları ise bu sürecin en önemli parçalarından biri olan sosyal medya kanallarını etkin bir şekilde yöneterek hedef kitleye ulaşmayı sağlar.
Dijital pazarlamayı doğru yapmak için ne gerekiyor?
- Hem dijital hem de geleneksel olmak üzere çeşitli kanallarda karmaşık müşteri ilişkilerini yönetmelisiniz.
- Dinamik müşteri etkileşimlerini yanıtlamalı ve başlatmalısınız.
- Daha iyi kararları daha hızlı almak için büyük verilerden değer elde etmelisiniz.
Dijital Pazarlama Kanalları
-
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Bu, web sitenizi arama motoru sonuç sayfalarında daha üst sıralara yerleştirmek ve böylece web sitenizin aldığı organik trafik miktarını artırmak için optimize etme sürecidir. SEO’dan yararlanan kanallar arasında web siteleri, bloglar ve Infographics bulunmaktadır.
-
İçerik Pazarlama
İçerik pazarlama, trafik artışı, olası satış yaratma ve müşteriler için içerik varlıklarının oluşturulmasını ve tanıtımını ifade eder. İçerik pazarlama stratejinizde rol oynayabilecek kanallar şunları içerir:
Blog gönderileri, bir şirket blogunda makale yazmak ve yayınlamak sektör uzmanlığınızı göstermenize yardımcı olur ve işletmeniz için organik arama trafiği oluşturur. Kısa yoldan ziyaretçilerin potansiyel müşteriye dönüştürmesine olanak sağlar.
Infographics, bazen okuyucular söylemenizi değil göstermenizi isterler. Infographics, web sitesi ziyaretçilerinin öğrenmelerini istediğiniz bir kavramı görselleştirmelerine yardımcı olan bir görsel içerik biçimidir.
-
Sosyal medya pazarlamacılığı
Bu uygulama, marka bilinirliğini artırmak, trafiği artırmak ve işletmeniz için potansiyel müşteriler oluşturmak amacıyla markanızı ve içeriğinizi sosyal medya kanallarındaki içeriğinizi tanıtır. Sosyal medya pazarlamasında kullanabileceğiniz kanallar Facebook, LinkedIn, Instagram, SnapChat, Pinterest.
-
Pazarlama Otomasyonu
Pazarlama otomasyonu, temel pazarlama işlemlerinizi otomatikleştirmeye yarayan yazılımı ifade eder.
E-posta bültenleri, e-posta otomasyonu sadece abonelerinize otomatik olarak e-posta göndermenize izin vermez. Ayrıca, bültenleriniz yalnızca gelen kutularında görmek isteyen kişilere gidecek şekilde kişi listenizi gerektiği gibi küçültüp genişletmenize yardımcı olabilir.
Sosyal medya yayın planlaması, kuruluşunuzun bir sosyal ağdaki varlığını artırmak istiyorsanız, sık sık yayın göndermeniz gerekir. Bu, manuel yayınlamayı zor bir süreç haline getirir. Sosyal medya planlama araçları içeriğinizi sizin için sosyal medya kanallarınıza aktarır, böylece içerik stratejisine odaklanmak için daha fazla zaman harcayabilirsiniz.
Kampanya izleme ve raporlama; pazarlama kampanyaları, çok sayıda farklı kişi, e-posta, içerik, web sayfası, telefon görüşmesi ve daha fazlasını içerir. Pazarlama otomasyonu, üzerinde çalıştığınız her şeyi sunduğu kampanyaya göre sıralamanıza yardımcı olabilir ve ardından bu bileşenlerin tümünün zaman içinde kaydettiği ilerlemeye dayalı olarak bu kampanyanın performansını izleyebilir.
-
E-posta pazarlama
Şirketler, e-posta pazarlamasını kitleleriyle iletişim kurmanın bir yolu olarak kullanır. E-posta genellikle içeriği, indirimleri ve etkinlikleri tanıtmak ve kullanıcıları işletmenin web sitesine yönlendirmek için kullanılır. Bir e-posta pazarlama kampanyasında gönderebileceğiniz e-posta türleri şunları içerir: Blog aboneliği bültenleri, müşteri hoş geldiniz e-postaları, sadakat programı üyelerine tatil promosyonları gibi.
-
Çevrim içi Halkla İlişkiler
Çevrim içi Halkla İlişkiler, dijital yayınlar, bloglar ve diğer içerik tabanlı web siteleriyle kazanılan çevrim içi kapsamı güvence altına alma uygulamasıdır. Geleneksel PR gibi, ancak daha çok çevrim içi alanda. Halkla İlişkiler çabalarınızı en üst düzeye çıkarmak için kullanabileceğiniz kanallar şunları içerir: Şirketinizin çevrim içi incelemelerine katılma, kişisel web sitenizde veya blogunuzda yorum yapma ve kitleniz ile iletişim halinde olma.