Site İçi SEO Çalışmaları İle Dönüşüm Oranlarınızı Katlayın

Conversion Rate olarak da bilinen dönüşüm oranı, sitenize gelen trafiğin satın alma oranıdır. Satın alma oranı; birçok farklı metriğe bağlı olarak değişim gösterebilir. Marka bilinirliği, hedef kitle, içerik gibi farklı olgular, dönüşüm oranlarını etkiler. Dönüşüm oranlarını artırmanın yolu ise, sitenizi kullanıcılara sevdirmenizden ve onların güvenini kazanmanızdan geçer.

Peki, dönüşüm oranlarınızı nasıl katlayabilirsiniz? Birçok site, dönüşüm oranlarını artırmak için elbette reklam çalışmalarını kullanıyor. Facebook Reklamları, Google Reklamları bu reklam türlerinin başında geliyor. Evet, reklam kampanyaları dönüşüm oranı üzerinde son derece etkili. Ancak dönüşüm oranlarını artıran başrollerden biri de SEO çalışmaları. Web siteleri tarafından göz ardı edilen SEO çalışmaları, yaptığınız reklam çalışmalarından dört kat daha etkili.

Yapılan araştırmaya göre, kullanıcılar Google tıklamalarında %80 organik sıralamaları tercih ederken; sadece %20’lik bir kesim reklamları kullanıyor. Bu da birçok farklı parametreye bağlı olarak çalışan ve organik sıralamalarda üst sıralara çıkmanıza yardımcı olan SEO çalışmalarınızı geliştirmeniz demek oluyor.

Şimdi site içinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarını birlikte inceleyelim!

Title ve Description

Web sitenizin amacını belirten en önemli alanlardan biri, kullanıcıların sitenizle ilgili ilk açıklamaları görebildiği title ve description bölümüdür. Bu bölümde muhakkak hedeflenen anahtar kelimeler kullanılmalı, kullanıcıların ilgisini çekecek açıklama metinleri ve başlıklar kullanılmalıdır. Meta açıklaması olarak da bilinen description bölümü, size arama sonuçlarında rekabet avantajı sağlayarak organik sıralamada yükselmenize ve daha çok CTR oranıyla, daha yüksek CRO’ya sahip olmanıza yardımcı olur. Title ve description bölümlerinde kullanacağınız anahtar kelimeler için; Google Trends ve Google Ads’ten faydalanabilirsiniz. Bu platform üzerinden ilgili sayfanıza uygun aranma hacimleri yüksek kelimeleri seçerek; açıklama ve başlıklarınızda kullanabilirsiniz.

Title ve descriptionlar site yöneticileri tarafından zaman zaman önemsiz görünse de Google için son derece önemlidir. Çünkü bu bölümler, kullanıcıların yanlış içeriklere yönlenmesine engel olur ve kullanıcıların hedefledikleri aramalara ulaşmasını sağlar. Description bölümünüzün kullanıcı aramalarıyla uyuşmadığı ama Google’nin yine de sizin sayfanıza yönlendirdiği durumlar olabilir. Google, içeriklerinizle kullanıcı aramalarını ilişkilendirdiği yerleri SERP’te gösterebilir. Bu nedenle açıklama bölümünüz, değişkenlik gösterebilir. Bu kullanıcı deneyiminin gelişmesi için de son derece önemlidir. Google, sayfa alanında göstereceği bu açıklama bölümlerini piksellerle sınırlandırmıştır. Google’nin piksel tarafında belirlediği sınır title için maksimum 65, description için 160 karakter sınırına tekabül eder.

Site Hızı

Site içi SEO çalışmalarındaki en önemli parametrelerden biri de site hızıdır. Bunun nedeni de site hızının direkt UX ile ilgili olmasıdır. Kullanıcı Deneyimi (UX)’i etkileyen diğer başlıklar için “Kullanıcı Deneyimi (UX)’i Geliştirmek İçin Dikkat Etmeniz Gerekenler” yazımızı da inceleyebilirsiniz. Google’nin yaptığı araştırmalara göre, kullanıcılar bir sitenin yüklenmesi için ortalama 2 saniye bekleyebiliyor. Bu süreyi aşan siteler ise yüksek oranda Bounce Rate oranına sahip. Ancak belirtmekte fayda var ki, Bounce rate tamamen süreyle ilgili bir parametre değildir. Bounce rate oranı, kullanıcıların site ziyaretindeki tek sayfada kalma ortalamasını gösterir. Ancak belirttiğimiz gibi durumlarda sitede geçirilen süreyle de ilişkilendirilebilir. Web sitesinin trafiğini olumsuz anlamda etkileyen hemen çıkma oranlarını optimize etmeye, site hızını iyileştirecek çalışmalarla başlamalısınız.

Site hızınızı artırmak için dikkat etmeniz gerekenler

Google’nin 2010 yılında başlayan responsive tasarım sistemi ve ardından gelen mobil öncelikli indeksleme güncellemeleri, önemli parametrelerden biriydi. Ancak Google’nin yeni duyurduğu haberle birlikte Mayıs 2021 itibariyle önemli web verileri istatistikleri Google’de sıralama faktörünü etkileyeceğini söyledi. Ziyaretçilerinizi izlemenize ve analiz etmenize yarayan bu verilere; Search Console’den, kullanıcı deneyimini etkileyen ve geliştirmenize olanak tanıyan panele ise Page Speed Insights’dan ulaşabilirsiniz.

Anahtar Kelime Kullanımı

Hedeflenen anahtar kelimelerde iyi bir sıralama almak, dönüşüm oranlarınızda büyük değişiklikler yaratabilir! Nasıl mı? Aranma hacmi yüksek anahtar kelimeleri yazı içine eklemeniz, sitenizin trafiği yanı sıra yatırım getirilerinizi de katlayacaktır. Kullanıcı sorgularına uygun anahtar kelime ve kelime gruplarını seçmeniz, arama yapan kişilerin karşısına daha kolay çıkmanıza olanak tanır. Her geçen gün tıklanmalarınız arttıkça da daha iyi sıralama almaya başlayabilirsiniz. Kullanıcıların genellikle ilk iki sayfa içerisinde surfing yaptığını dikkate aldığımızda, bu sayfalar arasına girmeye çalışmanız sizin için büyük bir avantaj olabilir. Title ve descriptionlar’da olduğu gibi, anahtar kelime seçimleriniz için birçok farklı toolu kullanabilirsiniz. Google Trends ve Google Ads yanı sıra; Semrush’in içerisinde yer alan Keyword Magic Tool modülü gibi uygulamalar da anahtar kelimelerinizi belirlemenize yardımcı olabilir.

Görsel Optimizasyonu

Sayfalara görsel eklemek sitenizin daha estetik durması yanı sıra, kullanıcı deneyimleri için de son derece önemlidir. Görsellerinizi optimize etmeniz aynı zamanda, SEO stratejilerinizi de geliştirmenize yardımcı olur. Görselinizin altına; başlık, altyazı ve anahtar kelimeler ekleyerek organik sıralamalarda daha yüksek sıralama almayı kolaylaştırabilirsiniz. Organik sıralamalar da yükselmeniz, elbette dönüşüm oranlarınızı da doğrudan etkileyecektir. Sayfa hızınız üzerinde de görsel açıklamaları son derece önemlidir. Öğretim görevlisi ve SEO danışmanı Hasan Yaşar’ın yaptığı araştırmalar da bu bilgileri doğrular nitelikte. Latin karakter olmayan bir isim veya boşluk kullanmanız bile site hızınızı 10 kat azaltabilir.

Bunun dışında, kullanacağınız görsel boyutları da son derece önemlidir. Yükleyeceğiniz görsellerin 100 ila 300 kb ve 3000*3000 pikselden küçük olmalıdır. Google’nin görsel yönergeleri için Support Google üzerinden Toplu Konumlar İçin Fotoğraf  Yönergeleri yazısını inceleyebilirsiniz.

Özgün İçerikler

Bergman “Kendiniz olun. Dünya özgün olana hayran olur.” diyor. Google ise, özgün olan tüm içeriklere hayran! Google’nin organik sıralamaları oluştururken dikkat ettiği önemli maddelerden biri de elbette içerikler. İçerikleriniz ne kadar özgün olursa, ne kadar az kopya içeriğe düşer ve yazınızı alt başlıklarla ayırıp; konuyu detaylı ele alırsanız sıralamalarınızı değiştirmeniz o kadar mümkün olur!

Siz de organik sıralamaları etkileyerek; dönüşüm oranlarınızı artıracak site içi SEO çalışmalarınız için Setup34 ile tanışın! Alanında uzman SEO ekibiyle hizmet veren ajansımızla, dönüşüm oranlarınızı birlikte katlayalım.

Phil Frost’un da dediği gibi, “Başarılı SEO, Google’ı kandırmak değildir. SEO, kullanıcılara en iyi içeriği sunmak için Google’la yapılan bir ortaklıktır.”

İlgi Çeken İçerikler

Sosyal Medya Ajansı Niçin Önemlidir?

Sosyal Medya Ajansı Sosyal medya markaların günümüzde müşterilerine en hızlı...

Seo, Marka Karlılığını Nasıl Artırır?

Başarılı Olarak Nitelendirdiğiniz Markanızın Ürünleri Neden Yeteri Kadar Satılmıyor? Bünyesinde...

Sosyal Medya Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Günümüz dünyasında faaliyet gösteren markaları derinlemesine incelersek; markalarda çalışan...

Influencer Marketing

Teknoloji her geçen gün gelişim göstermeye devam ediyor ve...

Dijital Pazarlama Ajansı

Dijitalleşmenin hızla yayılmasıyla birlikte, markaların da bu dönüşüme ayak...

Son Dönem Çalışmalarımız

Kosifler Turizm Setup34'ü seçti.

Kosifler Turizm Yatırımcılık

Kosifler Şirketler Grubu, 1945 yılından itibaren inşaat, otomotiv, turizm, sigorta, denizcilik ve bilişim teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren Türkiye'nin en saygın şirketlerindendir. Kosifler Turizm, turizm sektörünün...
TSPB Setup34'ü tercih etti.

TSPB

Kamu kurumu niteliğinde, özdüzenleyici bir meslek kuruluşu olan Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Sermaye Piyasası Kanunu ile 11 Şubat 2001’de kurulmuş ve Nisan 2001’de faaliyete...
Deriden.com.tr Setup34'ü tercih etti.

Deriden

Deriden 1981 yılından günümüze kadar dünyada bilinen ve en çok giyilen markaların Türkiye pazarında satışını yapmaktadır. Fiziksel mağazalarının dışında eticaret mağazasında da büyüme hedefi olan...