Teknoloji her geçen gün gelişim göstermeye devam ediyor ve bu ilerlemeyle birlikte hayatımıza yeni kavramlar girmeye başlıyor. Son zamanlarda önemini artıran dijitalleşmeyle birlikte hayatımıza giren ve sıklıkla duyduğumuz kavramlardan biri de Influencer Marketing.
Influencer Marketing Nedir?
Şimdi hep birlikte elinizde son zamanların en güzel ürününü bulundurduğunuzu varsayalım. Bu ürünün çağa uygunluğundan, ihtiyaçları karşıladığından ve özgün olduğundan da emin olduğunuzu farz edelim. Peki, bu ürünü tek başınıza ne kadar büyük bir kitleye ulaştırabilirsiniz?
İşte bu noktada ürününüzü tanıtıp satmak için ihtiyacınız olan şeylerin her birini pazarlama tekniği olarak addetmek mümkündür. Influencer Marketing de ürününüzü pazarlamanız açısından oldukça işlevsel ve destekleyici bir pazarlama tekniğidir.
Influencer Marketing’i toplum tarafından sevilen ve bu sevgi doğrultusunda da sosyal medya hesaplarında takipçi sayısı yüksek olan insanların, markaların ürünlerini halka tanıtmak için markalarla işbirliği yapması olarak tanımlamak mümkündür. Influencerlar; Instagram, Youtube, Facebook, Twitter ve Periscope hesapları aracılığıyla takipçi kitlelerine markaların onlara gönderdikleri ürünü etkin bir şekilde tanıtarak işbirliği yaptıkları şirketin satışlarını artırmaya çalışırlar. Yani Influencer Marketing sosyal medya ile yakından ilişkili bir kavramdır.
İnsanların gün içinde sosyal medyada geçirdikleri vaktin artması, Influencer Marketing’i yükselen bir trende dönüştürmüştür.
Bu yazımızda Influencer Marketing’in önemine, nasıl Influencer olunduğuna ve bu tekniğin markaların satışlarını artırma açısından yararlarına değineceğiz.
Öncelikle Influencer Marketing ile ilgili herkesin çok merak ettiği bir konuyu açığa kavuşturacağız.
Nasıl Influencer Olunur?
Influencer olmak, bugün özellikle gençlik çağındaki çoğu kişinin hayalidir desek abartmış olmayız. Çünkü Influencerlar dışarıdan bakıldığında oldukça özenilesi bir hayat yaşıyor. Nasıl Influencer olunduğunu merak edenlere vereceğimiz bilgilerden ilki; bu meslekte yer almak için özellikle okunması gereken bir üniversite bölümü olmadığıdır. Her bölümden kişi istiyorsa başarılı bir Influencer olabilir. Bunun dışında Influencer olmak için yapılması gereken ilk şey; kişinin hangi platform aracılığıyla halkla iletişim kurmak istediğine karar vermesidir. İstediği platforma karar veren kişi sonrasında sayfasını ilgi çekici içeriklerle doldurarak halkın dikkatini çekebilir. Halkın dikkatini çeken kişi, etkin iletişim yetenekleriyle takipçilerini artırarak başarıya ulaşabilir.
Influencer Marketing’in Satışlara Katkısı
Halkla İlişkiler Ajansları, Etkinlik Ajansları ve özellikle de Dijital Pazarlama Ajansları Influencer Marketing pazarlama tekniğinden fazlasıyla yararlanıyor. Bu durum da sektör dışındaki kişilerin aklına aynı soruyu getiriyor: Acaba Influencer Marketing markaların satışlarını artırıyor mu? Yazımızın bu kısmında merak edenler için bu soruyu cevaplayacağız.
Influencer Marketing’in başarılı bir pazarlama tekniği olduğunu söylemek mümkün fakat sadece bu teknikten yararlanmanız ürününüzü pazarlamanız açısından yetersiz kalabilir. Çünkü Influencer Marketing, tanıtımı yapılan ürünlerin halkta daha çok karşılık bulması için markaların yararlandığı destekleyici bir pazarlama tekniğidir.
Pazarlamada yıllardır süregelen alışkanlıklardan biri; tüketicinin başarısını duyduğu ürüne yönelmesidir. Örneğin bir kalem aldığınızı ve bu kalemden çok memnun kaldığınızı düşünelim. Kaleme olan memnuniyetinizi arkadaşlarınıza belirttiğiniz anda onlara bir sonraki kalem alışverişlerine dair fikir vermiş olursunuz. Çünkü sizin kalemden memnun kaldığınızı duymak onları sizdeki ürünün aynısından almaya itecektir. Influencer Marketing de tamamen bu basit durumun çevresinde şekillenmiş bir pazarlama tekniğidir. Bir Influencer’ı takip ediyorsanız o herhangi bir şekilde sizin ilginizi çekiyordur demek mümkündür. İlginizi çeken birisinin kullandığı üründen memnun kaldığını duymak; sizin de o ürünü merak etmenizi beraberinde getirir ve alışverişe çıktığınızda o üründen bir tane sepete atarsınız. Influencer Marketing’in olayı kısaca budur. Başarılı bir Influencer Marketing çalışması için dikkat etmeniz gereken birkaç nokta söz konusudur.
Markanıza Uygun Bir Influencer Seçin
Sektördeki Influencerların sayısının arttığını söylemek mümkün. Fakat bir Influencer Marketing çalışması yapacağınız zaman sektörde kaç kişi çalıştığından çok bu kişilerden kaçının sizin markanızla uyumlu olduğuna dikkat etmelisiniz. Bu seçimi yaparken tanıtacağınız ürünün özellikleriyle en uyumlu Influencer’ı tespit ederek onunla çalışmalısınız.
Takipçi Sayısının Önemli Olduğunu Unutmayın
Seçtiğiniz İnfluencer’ı kaç kişi takip ediyorsa ürününüz o kadar kişiye ulaşacaktır demek mümkündür. Bu nedenle seçtiğiniz kişinin takipçi sayısının yüksek olması gerektiğini unutmayın. Kısaca belirtmek gerekirse; ne kadar çok takipçi o kadar çok etkileşim demektir.
Seçtiğiniz Kişiye Uygun Ürünleri Gönderin
Bu pazarlama tekniğinden yararlanırken dikkatli olmanız gerek. Çünkü Influencer’ın ürününüzü önermesi için ondan memnun kalması gerekir. Yani göndereceğiniz ürün seçtiğiniz kişiye uygun olmalıdır. Beyaz tenli bir Influencer’a koyu renk fondöten gönderirseniz ve o ürününüzü iyi pazarlayamazsa burada suç onda değildir. Ürettiğiniz içerik, data ve hedef kitle yanlış olmuş olabilir.
Seçtiğiniz Kişinin Kitlesinin Size Uygunluğunu Ölçün
Birlikte çalışmak için bir Influencer seçerken amacınızın ürününüzü satmak olduğunu bir an için bile unutmayın. Bu sebeple de karşınızdaki kişinin takipçilerini iyi analiz edin. Çünkü sizin ürünlerinizi alacak bir takipçi kitlesi olmayan Influencerla yaptığınız anlaşmanın çok da başarılı olmayacağını üzülerek söylemek zorundayız.
Daha Önceki Çalışmalarına Bakmayı Unutmayın
Bir Influencer büyük olasılıkla daha önce de herhangi bir ürünü satmak için çalışmıştır. Seçmeyi düşündüğünüz kişinin önceki işlerine dair fikir sahibi olun ve daha önce ürün tanıttığı videoları izleyerek alanında ne kadar etkili olduğuna karar verin.
Güvenilirliğini Saptamaya Çalışın
Çalışmaya karar verdiğiniz Influencer’ın ne kadar güvenilir olduğunu tespit etmeniz markanız için yapmanız gereken en önemli şeylerden biridir. Bu durumu nasıl ölçeceğinizi bilmiyorsanız; işte size çok önemli bir tavsiye; gönderilerine gelen yorumları okuyun. Seçmeyi düşündüğünüz Influencer’ın gönderilerindeki yorumlardan insanların ona güvenip güvenmediğini, önerilerine itibar edip etmediklerini saptayabilirsiniz.
Influencer Marketing yükselen bir trend olduğu için özellikle Sosyal Medya Ajansları birlikte çalıştıkları markalar için Influencerlar ile anlaşmalar yaparlar. Çünkü belirttiğimiz gibi Influencer Marketing güçlü bir destekleyici pazarlama tekniğidir.
Sosyal medya aracılığıyla satışlarınızı artırmak için Influencer Marketing dışında yararlanmanız gerekenleri öğrenmek isterseniz; “Sosyal Medya Pazarlamanın 10 Vazgeçilmez Kuralı” yazımızı da okumanızı öneririz.