Sosyal medya pazarlamasının temellerini bilmek markanız için daha güçlü ve anlaşılır içerikler oluşturmanıza yardımcı olabilir. Hazırlanan güçlü içerikler kitlenizi yükseltir ve her bir gönderiyle bağlantı kurar. Sosyal medya pazarlamacılığının temelleri anlamak önemlidir.
Sosyal medya pazarlaması ile projeye sağlam bir temel oluşturmanıza yardımcı olacak 10 temel kural:
Sosyal Medya Pazarlama 10 Kural!
- Dinleme:Her müşteri için veya kendi markanız için ne yapmanız gerektiğini anlamak için daha fazla dinlemeniz ve daha az konuşmanız gerekir. Konuşmaya başlamadan söylenenlere kulak verin. Kitlenizi araştırın ve hangi ihtiyaçların karşılanmasını istediklerini öğrenin. Bilgilere sahip olduktan sonra, yalnızca başka bir sosyal medya yayınından ziyade, kitleye değer katacak içeriklerin küratörlüğünü yapabilirsiniz.
- Odaklanma:Bazen sosyal medya pazarlamacılığı dünyasında, her uzmanlık alanında yetenekli olmanız gerektiğini hissediyorsunuz. Gerçekçi olarak, belirli yönlere odaklanmak ve her şeyi bilmek yerine belirli alanlarda uzmanlaşmak daha iyidir. Yüksek düzeyde odaklanmış bir sosyal medya stratejisi, aşırı genellenmiş geniş bir stratejiden ziyade başarı için daha iyi bir şansa sahiptir.
- Değer:Bu, birçok sosyal medya pazarlamacısının başlangıçta mücadele ettiği bir şey. Yalnızca ürün ve hizmetlerin tanıtımına odaklanır ve başka hiçbir şey yapmazsanız, kitleniz sizi dinlemeyi durduracaktır. Kitleniz için takipçilerinize değer katmanız ve dikkatini çekecek diğer içerikleri dahil etmeniz gerekir.
- Erişilebilirlik:İçeriği yayınlamanın ve içeriği yeniden amaçlamanın amacı, zaman içinde kaybolmamasıdır. İçeriği tutarlı bir şekilde yayınlamak ve web’deki sohbetlerinize katılmak, markanızın fark edilmesini sağlamaya yardımcı olacak ve süreçte daha fazla bilgi sahibi olacaksınız. Takipçilerinizin yanından kaybolmayın ve onlarla iletişiminizi kesmeyin.
- Kalite:“Nicelikten çok kalite” sosyal medya pazarlamasında da geçerlidir. İçeriğinizle düzenli olarak etkileşimde bulunan ve onlardan daha hızlı geçen 1 milyon çevrimiçi bağlantıya sahip olmak, hiç ilgilenmeyen 10 milyon bağlantıdan daha iyidir. Bu sebeple kaliteli içerik üretimi en önemli önceliklerinizden olmalıdır.
- Yayınla:Kaliteli içeriği yayınlayarak, kitlenizin ve takipçilerinizin kalitesi, içeriğinizi kendi kişisel sayfalarında paylaştıkları da gösterilecektir. İçeriğinizin bu paylaşımı ve tartışılması, arama motorları ve sosyal medya platformları aracılığıyla daha kolay bulunmanızı sağlar. Daha fazla görünürlük sağlamak için, içeriğinizi markanızdan kişisel hesaplarınıza aktarmanızı öneririz.
- Teşekkür:Birisi markanızla ilgili bir soru sorduysa, onları görmezden gelir misiniz? Aynı kavram çevrimiçi olarak geçerlidir. Kitlenize açık olmak önemlidir çünkü onların ihtiyaçlarını önemseyen gerçek insanlar olduğunu ve kitlenizle ilişkiler kurmanıza yardımcı olduğunu gösterir.
- Karşılık:İçeriği paylaşmak için zaman ayırmazsanız, kitlenizin içeriğinizi de paylaşması ne kadar olasıdır? Zaman zaman diğer kaynaklardan yayınlanan içeriklerin paylaşılması sosyal medya stratejinizin bir parçası olmalıdır. Gönderdiğiniz içeriğin yanı sıra diğer kaynakların markanızı görmesine izin vermek için mükemmel bir karışım oluşturur. Karşılık!
- Etki:Word-of-mouth pazarlama hala güçlü bir tekniktir. Kitlenizin yayınlarla etkileşime girmesine ve markanızla etkileşim kurmasına rağmen, kitlenizin markayla ilgili olarak gerçekten konuşmasını sağlamak diğerlerine de etkilidir. Yine, kitlenizle bağlantı kurmak ve onlarla ilişkiler kurmak bu sürecin önemli bir parçasıdır.
- Sabır: Sosyal medya ve içerik pazarlama başarısı bir gecede gerçekleşmez. Her şey gibi, başarılı olmak için zaman ayırmanız ve hedeflerinize bağlı kalmanız gerekir. Anında sonuç görmüyorsanız sabırlı olun. Bu aynı zamanda markanın ne yaptığını, farklı ve daha verimli bir şekilde neler yapılabileceğini değerlendirme şansı verir.