Eposta Pazarlama Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Tüketicinin dijitale yönelmesiyle birlikte sektörde de büyük değişiklikler gözlemleniyor. Dijitalleşen dünyada yükselen sektörlerden biri de Eposta Pazarlama olarak karşımıza çıkıyor. Markanız için eposta pazarlama yapıyor ya da eposta pazarlamaya yeni başlıyorsanız eğer markanız ve prestijiniz için önemli detayları sizin için toparladık.

Eposta Pazarlama Nedir?

Markaların kurumsal kimliklerine uygun tasarımlarıyla izinli veritabanlarına gönderdikleri mailinglere eposta pazarlama denir. Özetle ürünlerini, hizmetlerini, kendileriyle ilgili faaliyetlerini duyurma amaçlı epostalar aracılığıyla hedef kitleleriyle paylaştıkları pazarlama tekniğine eposta pazarlama denir. Eposta pazarlama dijital pazarlamanın önem kazandığı günümüzde en uygun ve maliyeti etkin pazarlam araçlarından bir tanesidir.

Eposta Pazarlama Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Her sektörün kendine has dinamikleri vardır. Eposta Pazarlama bu alanda çalışan kişilerin dikkat etmesi gereken birkaç unsur söz konusudur. Bunlar;

Eposta Pazarlama Yaparken Markanızın İtibarını Göz Ardı Etmeyin

Bu sektörde her ne kadar yüz yüze iletişim minimum olsa da; yazdığınız metinler müşterilerinizle aranızdaki iletişim kanalı olacaktır. Toplu mail gönderimlerinde hazırladığınız epostaya eklediğiniz bir noktalama işaretinin bile sizi ve markanızı temsil ettiğini unutmayın. Mail hazırlarken kullandığınız üsluptan seçtiğiniz cümlelerin kalitesine kadar her şey hedef kitlenizdeki insanlara markanıza dair bir fikir verecektir. Bu nedenle metninizi yazarken, mailinizin konu başlığı doldururken elinizden geldiğince bilinçli hareket edin. Ayrıca her ne kadar amacınız çok satış yapmak olsa da; markanızın itibarının öneminin de farkında olun. Mail adreslerini aldığınız kişilere ilk mail attığınızda markanızla ilgili haberlerden haberdar olmak isteyip istemediklerini sorun. ‘Hayır’ cevabını veren kişileri müşteri listelerinizden çıkarın.

Elinizdeki listeleri sürekli güncelleyin

Eposta Pazarlama listelerinizde çok kişinin olması sizde çok satış yapacakmışsınız gibi bir his yaratabilir. Oransal olarak düşünüldüğünde bu çok mantıklı gibi dursa da Eposta Pazarlama yaparken listelerinizdeki kişi sayısından daha çok önemli olan şey bu listedeki kişilerden kaçının size verdiği mail adresini aktif olarak kullandığıdır. Aktif olmayan bir eposta adresine günde birkaç kez mail atsanız da satış yapma olasılığınız olmayacaktır. Bu sebeple Eposta Pazarlama yaparken gereken şey kalabalık bir mail listesi değil, güncel bir mail listesidir.

Küçük ama etkili bir mail listesinin yararlarını daha detaylı incelemek isterseniz; Küçük Ama Etkili Eposta Listesinin Artıları yazımızı da okumanızı öneririz.

Farklı Hedef Grupları Oluşturun

Eposta Pazarlama yaparken ürün gamınızdaki farklı ürünler için farklı hedef grupları oluşturmak yaptığınız satışları olumlu etkileyecektir. Şöyle ki; internette kitap sattığınızı düşünelim. Ve markanızın liseli gençler için yeni bir test kitabı yayınladığını da varsayalım. Bu durumda yeni test kitabınızla ilgili duyurunuzu elinizdeki listede kayıtlı herkesle paylaşmanız çok da mantıklı olmayacaktır. Bunun yerine lise çağındaki kişileri ayrı bir hedef kitle yapmanız ve kitabı sadece o kişilerle paylaşmanız sizin mantıklı bir Eposta Pazarlama stratejiniz olduğunu gösterecektir.

Mailinizin ‘Konu’ Başlığını Doldurmaya Mesai Harcayın

Müşteriniz her ne kadar eposta göndermek için attığınız onay mailinde sizden gelecek mailler ile ilgilendiğini işaretlese de mailinizin her zaman okunacağının bir garantisi yoktur. Attığınız epostaların konu kısmını etkin bir şekilde doldurarak müşterinizi o maili açmaya ikna edecek olan sizsiniz. Bu nedenle toplu mail gönderimlerinde konu kısmını doldururken insanları aksiyon almaya itecek bir üslup kullanmalısınız.

Not: Toplu mail gönderimlerinde konu kısmında soru sormanın karşınızdaki kişiyi o maili tıklamaya ikna etme noktasında oldukça işlevsel olduğunu unutmayın!

Mailinizin İçeriğinin Kaliteli ve Yeterli Olduğundan Emin Olun

Attığınız mail aracılığıyla satış yapmanız için gereken şartlardan biri de kuşkusuz ürününüzün içeriğini karşınızdaki kişiye iyi anlatmaktır. Attığınız epostada ürününüzün güzel özelliklerini ve rakiplerinizin ürettiklerinden farklarını en iyi şekilde yansıtmanız ürününüzün öne çıkmasını sağlayacaktır. Bu da karşınızdaki kişinin “Neden bu ürünü almalıyım?” sorusuna cevap verecektir. Bu noktada dikkat etmeniz gereken bir diğer şey de hazırladığınız mailin içeriğinin abartılı ifadeler içermemesidir. Yazdığınız yazıda fazlasıyla övdüğünüz ürününüz eğer karşınızdaki kişi tarafından alınırsa ve bu kişi sizin ürüne dair söylediklerinizin abartı olduğuna karar verirse bu durum itibar açısından hiç hoş olmayacaktır.

Müşterilerinizi İyi Tanıyın, Zamanlamayı Ona Göre Ayarlayın

Eposta Pazarlama yapmaya karar verdiyseniz bu işe ilk başladığınız günden itibaren müşterilerinizin davranışlarında fark ettiğiniz değişiklikleri not almalısınız. Böylece müşterilerinizin hangi günlerde ya da günün hangi saatlerinde size daha çok dönüş sağladığını ya da hangi saatlerde toplu mailinizin en çok tık aldığını belirleyebilirsiniz. Sonrasında da elinizdeki verilerle bir strateji oluşturarak toplu maillerinizi en doğru zamanda listenizle paylaşabilirsiniz.

Maillerinizi Kişiselleştirerek Karşı Tarafa Özel Hissettirin

Doğru iletişimde sağlıklı bir ilişki kurmak için karşınızdaki kişiye nasıl hitap ettiğiniz oldukça önemli bir konudur. Eposta Pazarlama yaparken de bu en basit iletişim kuralını göz ardı etmemelisiniz. Karşınızdaki kişiye ismiyle hitap etmeli ve ona amacınızın sadece satış yapmak olmadığını, insan ilişkilerinin de sizin için önemli olduğunu hissettirmelisiniz.

Raporlamaya Önem Verin

Her işte önemli olan önceden yaptıklarınızı yorumlama gerekliliği Eposta Pazarlamada da büyük önem arz eder. Çünkü sizin gelecek stratejinizi belirleyecek şey geçmişte yaptıklarınızın yansımasından yaptığınız çıkarımlardır. Bu yüzden Eposta Pazarlama yaparken de raporlamaya ve elinizdeki raporları yorumlamaya özen gösterin. Maillerinizin kaç kişi tarafından açıldığını tespit etmek sizi konu başlığını daha özenerek yazmaya itecekken, sürekli mailinizi açmayan birini listenizden çıkarmak da elinizde daha etkili bir liste kalmasını sağlayacaktır. Bu gibi tüm durumlarda sizi e-ticarette daha başarılı hale getirecektir.

Eposta Pazarlama yaparken dikkat edilmesi gereken konuları kısaca özetlemeye çalıştık.

Eğer siz de eposta pazarlamaya giriş yaparak hizmet ve ürünlerinizi daha düşük maliyetle daha çok kişiye ulaştırmak istiyorsanız; size bu konuda uzmanlaşmış kişilerin çalıştığı bir Eposta Pazarlama Ajansı ile çalışmanızı öneririz. Eğer Setup34’ün uzman ve tecrübeli ekibinden pazarlama danışmanlığı almak isterseniz iletişim sayfamızdan bizimle iletişime geçebilirsiniz.

İlgi Çeken İçerikler

Kurumsal Markaların Sosyal Medya Stratejileri

Bilindiği üzere sosyal medya insanların en çok vakit geçirdikleri...

GA4 Data Layer Nedir?

Google Analytics 4 (GA4) Data Layer, bir web sitesinde...

Google Analytics Event Kurulumu Nasıl Yapılır?

Google Analytics'te olayları izlemek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz....

Etkili Eposta Pazarlama Listesinin Artıları

Eğer dijital pazarlama ile ilgileniyor ve işletmeniz için yöntemlerini...

SEO Terimleri

Güzel bir web sitesi tasarladınız, içeriklerinizi faydalı, güzel ve...

Son Dönem Çalışmalarımız

Kosifler Turizm Setup34'ü seçti.

Kosifler Turizm Yatırımcılık

Kosifler Şirketler Grubu, 1945 yılından itibaren inşaat, otomotiv, turizm, sigorta, denizcilik ve bilişim teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren Türkiye'nin en saygın şirketlerindendir. Kosifler Turizm, turizm sektörünün...
TSPB Setup34'ü tercih etti.

TSPB

Kamu kurumu niteliğinde, özdüzenleyici bir meslek kuruluşu olan Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Sermaye Piyasası Kanunu ile 11 Şubat 2001’de kurulmuş ve Nisan 2001’de faaliyete...
Deriden.com.tr Setup34'ü tercih etti.

Deriden

Deriden 1981 yılından günümüze kadar dünyada bilinen ve en çok giyilen markaların Türkiye pazarında satışını yapmaktadır. Fiziksel mağazalarının dışında eticaret mağazasında da büyüme hedefi olan...