Eğer dijital pazarlama ile ilgileniyor ve işletmeniz için yöntemlerini kullanıyorsanız data büyüklüğü konusunun önemini de biliyorsunuzdur. Ulaşacağınız kişilerin sayısının artması alacağınız etkinin de artması anlamına gelir, fakat her zaman değil. Bu konudaki en doğru önerme, geniş bir datadan ziyade etkileşimi yüksek olan fakat daha küçük bir dataya sahip olmanızdan yana olacaktır. Bu yazıda, tüm bu bilgiler ışığında e-posta pazarlama yaparken listemizi nasıl küçük ama etkili hale getirebileceğimizi göreceğiz. Eposta pazarlama ajansı ile yürüttüğünüz kampanyaların raporlama sonuçlarına bir göz atarsanız sonuç çok daha net hale gelecektir.
Eposta Pazarlama Listenizi Neden Küçültmelisiniz?
İçeriklerinizle ilgilenmeyen kullanıcıları listenizden uzaklaştırmak ilk noktada amaçsız olarak gelebilir, fakat farklı bir çok zararı bulunmaktadır. Eposta listesi neden temizlenmelidir yazımızdan detayları öğrenebilirsiniz. Sizinle etkileşim halinde olmayan kişilerin listenizde yer alıyor olması kampanya sonuçlarının analizi esnasında yanıltıcı etken olabilir. Çok çeşitli hedef kitle doğru bir kavram değildir. Bunun yerine ürününüzle ilgilenebilecek gerçek müşterilerinizle iletişime geçin. Böylelikle kampanyalarınızın başarı oranı da bir hayli artış gösterecektir. Dolayısıyla motivasyon kaybını olabildiğince minimuma indirmiş olacaksınız. Öte yandan içeriğinizle ilgilenmeyen kullanıcılar yapacağınız araştırma konularını çarpıtabilir ve doğru sonuca ulaşmanıza engel olabilir. Pasif kullanıcılar, çalışmanızdaki gereksiz masraflar anlamına geleceği için maliyet anlamında da zarar verici olabilir. Sizin için, datanızın büyüklüğünden ziyade ideal takipçiye ulaşmak daha önemliyse listenizi temizlemek için hiçbir engeliniz yok demektir. Bir eposta pazarlama ajansı ile çalışıyorsanız bu konuyla ilgili destek ve bilgi alabilirsiniz.
Üyelerinize istediği zaman bülteninizden ayrılabilme özgürlüğünü tanımanız gerekir. Dijital kampayanlarda üyeliklerin sonlandırılması düşünülenin aksine daha kolay hale getirilmelidir. Sizinle ilgilenmeyen bir tüketiciyi sürekli uyaranlarla rahatsız etmek markanız için hiç de iyi bir tutum yaratmayacaktır. Aynı zamanda, ilgisiz kullanıcıları ayırt etmenizi sağlayacak sağlıklı bir yöntem olarak görülebilir. Bu sebeple aboneliği sonlandırma butonunu daha görünür hale getirin ve süreci tek aşamalı planlayın.
Çalıştığınız eposta pazarlama ajansı tarafından sunulan raporda epostalarınızla iletişime geçmemiş kişileri saptayarak düzenli olarak temizlik yapmak, sanılan aksine bir çok yarar sağlayacaktır. Erişmeniz gereken bir kota yoksa, bu yöntemler oldukça işinize yarayacaktır.