Sosyal Medya Yönetimi Neden Önemlidir?

Sosyal medya mecraları; eğlence, bilgi alışverişi, etkileşim sağlama, sosyalleşme gibi faktörlerin yanı sıra iş hayatı için de önemli bir yere sahiptir. Sosyal medya yönetimi kavramı da sosyal medya ile önemli bir hale gelmiştir. Sosyal yaşamda jestlerin, sembolik hareketler, mimikler  görsel olarak sosyal medya aracılığı ile kullanılabilmektedir.

Teknolojide yaşanan değişim ve dönüşümlerin yanı sıra internette meydana gelen çeşitli gelişmeler  sosyal medya pazarlaması kavramının oluşmasını sağlamıştır. Sosyal medya pazarlaması, günümüzde işletmeler için son derece önemli bir hal almış ve yeni bir pazar yeri oluşturmuştur.

Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?

Sosyal medya pazarlaması, işletmelerin hedef kitlelerine ulaşabilmek için sosyal medyada mecralarında yapılan iletişim çalışmaları tanımlamak için kullanılan bir kavramdır. Pazarlama faaliyetlerinin sosyal medya kanalları üzerinden gerçekleştirilmesini ifade eden sosyal medya pazarlama kavramı işletmeler birçok yarar sağlamaktadır.

Sosyal Medya Yönetiminin Avantajları Nelerdir?

Sosyal medya yönetiminin sağladığı yararlar şu şekilde sıralanabilir;

  • Marka ve tüketici arasında ki iletişimi ve etkileşimi güçlendirir.
  • Markanın bir birey olarak algılanmasını ve tanımlanmasını sağlar.
  • Markanın mesajlarını hedef kitlesine çok daha kısa bir sürede ve daha geniş bir kitleye iletilmesini sağlar.
  • Markaların ilettiği mesajların içselleştirilmesini ve marka değerinin güçlendirilmesini sağlar.
  • İletilen mesajların satın alma davranışına dönüşmesini ve bu davranışın sürekli bir hal sağlar.
  • Müşteri ilişki yönetimine destek sağlar.
  • Sosyal medya global bir ağ oluşturmaktadır. Bireyler için sosyal medya fikirlerini paylaşabileceği bir platformdur.
  • Yerel pazara değil markaların, global pazara da ulaşmasını sağlar.
  • Sosyal medyada daha hızlı reaksiyon alınabilmektedir. Sosyal medya anlık ve canlı bilgi akışına sahiptir.
  • Online ortamlarda satışın yanı sıra sosyal medya aracılığı ile tutundurma ve konumlandırma çalışmaları yapılmaktadır.
  • Sosyal medya platformları ile markalar kendi kimliklerini oluşturabilir.
  • Müşteriler ile iletişim halinde kalmayı ve onlardan geri bildirim almayı sağlar.
  • Web siteniz için yaptığınız seo’yu (arama motoru optimizasyonu) destekler.

Sosyal Medya Yönetiminin Amacı Nedir?

Sosyal medya pazarlamasında;

  • Doğrudan pazarlama ve halkla ilişkiler araçları olarak kullanılması,
  • Müşterileri etkilemek için sosyal medyanın bir araç olarak kullanılması,
  • Müşterilerin çevrimiçi deneyimlerinin kişiselleştirilmesini sağlanması,
  • Müşterilerin bilgi alma, inceleme ve reklam süreçlerine dahil edilmesi,
  • İşletmelerin profesyonel ilişkiler kurulabilmesi ve rekabet ortamında daha güçlü adımlar atmaları amaçlanmaktadır.

İlgi Çeken İçerikler

Site İçi SEO Çalışmaları İle Dönüşüm Oranlarınızı Katlayın

Conversion Rate olarak da bilinen dönüşüm oranı, sitenize gelen...

Google Analytics Event Kurulumu Nasıl Yapılır?

Google Analytics'te olayları izlemek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz....

Google’da Tıklama Bağlantılarının Başrolü Google Görseller

Google tıklanmalarının üçte biri görsel tıklamalarından gerçekleşiyor. Günde 3,5...

Motion Graphics Nedir?

Dijital pazarlamanın etkisinin arttığı çağımızda web tasarımının daha önemli...

Blog Nasıl Yazılır?

Yazmak, insanın kendisini, çevresini hatta sanatını anlatmasında en keskin...

Son Dönem Çalışmalarımız

Kosifler Turizm Setup34'ü seçti.

Kosifler Turizm Yatırımcılık

Kosifler Şirketler Grubu, 1945 yılından itibaren inşaat, otomotiv, turizm, sigorta, denizcilik ve bilişim teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren Türkiye'nin en saygın şirketlerindendir. Kosifler Turizm, turizm sektörünün...
TSPB Setup34'ü tercih etti.

TSPB

Kamu kurumu niteliğinde, özdüzenleyici bir meslek kuruluşu olan Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Sermaye Piyasası Kanunu ile 11 Şubat 2001’de kurulmuş ve Nisan 2001’de faaliyete...
Deriden.com.tr Setup34'ü tercih etti.

Deriden

Deriden 1981 yılından günümüze kadar dünyada bilinen ve en çok giyilen markaların Türkiye pazarında satışını yapmaktadır. Fiziksel mağazalarının dışında eticaret mağazasında da büyüme hedefi olan...