Call To Action Nedir?

Call To Action Ne Demek?

CTA şeklinde kısaltılan Call To Action, sitenize uğrayan ziyaretçileri, müşteriye dönüştürmeye yönelik bir eylem çağırısıdır.

Kişiyi harekete geçirmeyi hedefleyen call to action, özellikle internet sitelerinde sıklıkla kullanılan bir yöntemdir. Ziyaret ettiğiniz internet sitelerinde, farkında olmadan call to action ile karşı karşıya kalıyorsunuz. “Hemen üye ol”, “satın al”, “ücretsiz kargo”, “son 2 ürün” gibi çeşitli biçimlerde karşı karşıya kaldığınız bu eylem çağrıları, özellikle e-ticaret sitelerinde yoğun olarak kullanılan bir yöntemdir.

CTA’lar; web sitesi, blog, yazılarının hatta e-postaların içerisine kolaylıkla eklenebilmektedir. Hemen harekete geçirmeyi amaçlayan bu komutlar, doğrudan satışa yönlendirebilir ya da  aboneliğe, takip etmeye yönlendirir. Dijital pazarlama stratejileri içerisinde yer alan CTA, ziyaretçinin atması istenilen bir sonraki adıma teşvikte bulunmaktadır. Harekete Geçiren bu mesajlar, özellikle e-ticaret sitelerinde satışların arttırılmasında etkilidir.

Call To Action’ın Yararları Nelerdir?

Hedef kitlenizin, ziyaretçilerinizin dikkatini çekmek istiyorsanız, call to action size yardımcı olacaktır.

  • Satışların arttırılmasına yardımcı olur.
  • Potansiyel müşteri kazanılmasını sağlar.
  • İçeriğe netlik katar.
  • Ziyaretçinin ne gibi bir davranışta bulunması istendiği açıkça ortaya konulur.
  • Ziyaretçi, arzulanan bir sonraki adıma yönlendirilir.

Etkili Bir Call To Action Nasıl Olmalıdır?

Sade ve Etkili Bir Mesaj

CTA’da mesajınızın dili açık ve yalın olmalıdır. Bunun yanı sıra mesajınız, ziyaretçiyi etkilemelidir. Mesaja tıkladıklarında ne olacağını açıkça belirtin.

Mesajın Tasarım

Başarılı bir CTA, öne çıkmalı ve ziyaretçinin dikkat çekmelidir. Bir CTA butonu, sayfa ile uyum oluşturmalı ve  metin de göze çarpmalıdır. Sayfanız açık tonlu ise mesajınızın yer aldığı buton koyu renk, tam tersi ise yani sayfa koyu tonlarda ise buton açık renk olabilir. Zıtlık kontrası yarattığınızda mesajınızın görünürlüğü artacaktır.

Mesajınızı İzleyin

Dijital pazarlamada başarılı bir Call To Action etkisi için markanıza uygun olanı CTA’yı bulmaya çalışın. Renk ya da  konumlandırmada yapacağınız basit bir değişiklik dönüşümlerinizi daha da arttırabilir.

Konum

Tasarımı ve metni oluşturulan call to action, web sitede uygun bir yerde konumlandırılmalıdır. E-ticaret sitesinde “sepete ekle” butonu pratik bir yere konulmalıdır. Ayrıca indirim,  kargo bedava, son ürünler gibi CTA’ların dikkat çeken bir yere yerleştirilmesi, müşterinin daha hızlı karar vermesini sağlayacaktır.

Call To Action Butonu Tasarlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Buton çözünürlüğü yüksek olmalı,
  • Farklı yazı fontları  kullanılmalı,
  • Butonun uygun ölçülerde tasarlanmalı,
  • Renk uyumu ve kontrast sağlanmalı,
  • Sade, özgün ve amaca uygun tasarımlar yapılması,
  • Butonun sayfada doğru yere konumlandırılması,
  • Kısa ve net ifadeler kullanılmalı.

Etkili Call To Action Mesajı Hazırlamak İçin Yapılması Gerekenler

  • Harekete geçiren eylemleri CTA eylemlerini, bazen bir emir kipi şeklinde kullanmak,
  • CTA’ların kullanıcılara sağladığı faydaları ele almak,
  • Enerjik ve heyecan verici çağrılarda bulunmak,
  • Uzun metinlerden kaçınmak,
  • Yaratıcı ve ilgi çekici metinler oluşturmak,
  • Hedeflenen davranışa teşvik etmek,
  • Bazı durumlarda, samimi bir dil kullanmak.

En Çok Kullanılan Call To Action Fiilleri

Call To Action Örnekleri

  • Kaydol
  • Takip et
  • Kayıt ol
  • Üye ol
  • Abone ol
  • Satın al
  • Kaçırma
  • Sipariş et
  • Paylaş
  • İndir
  • …için tıklayınız

E-Ticaret Satışlarını Arttırmada Call To Action Önemi

Satış odaklı e-ticaret siteleri için call to action oldukça önemlidir. Bu sitelerde call to actionların, sitedeki ürünleri inceleyen ziyaretçileri ürünü satın almaya yönlendirme amacı bulunmaktadır.

Potansiyel müşterilerin, sitede satın alan bir müşteri olması için kullanılan call to actionlar, satışları olumlu etkilemektedir. Sınırlı stok, son birkaç ürün, tükenmek üzere, tükeniyor, indirimi kaçırma, indirimde son gün, ücretsiz kargo, gün içinde kargo gibi call to action kalıpları ziyaretçilerin satın alma kararını olumlu yönde etkileyerek satın alma davranışına yönlendirmektedir.

E-ticaret sitelerinde call to action ifadelerini hazırlarken, müşterileri neye teşvik etmek istiyoruz, müşteri neden buna tıklamalı sorularının cevaplarına uygun tasarımlar ve metinler oluşturulmalıdır.

İlgi Çeken İçerikler

Influencer Marketing

Teknoloji her geçen gün gelişim göstermeye devam ediyor ve...

Tüketici Davranışlarını Keşfetmenin Bir Yolu Nöro Pazarlama Stratejileri

Satın alma davranışlarının %90’ının bilinçaltındaki süreç ile ilgili olduğunu...

Data Layer Kurulumu ve Web Sitesine Eklenmesi

Data Layer Nedir? Data Layer (Veri Katmanı), genellikle bir web...

Kurumsal Markaların Sosyal Medya Stratejileri

Bilindiği üzere sosyal medya insanların en çok vakit geçirdikleri...

Etkiler Hiyerarşisi Reklam Modeli İle Sıfırdan Müşteri Kazanın

1961’de Robert Lavidge ve Gary Steiner öncülüğünde yazılan; “Etkiler...

Son Dönem Çalışmalarımız

Kosifler Turizm Setup34'ü seçti.

Kosifler Turizm Yatırımcılık

Kosifler Şirketler Grubu, 1945 yılından itibaren inşaat, otomotiv, turizm, sigorta, denizcilik ve bilişim teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren Türkiye'nin en saygın şirketlerindendir. Kosifler Turizm, turizm sektörünün...
TSPB Setup34'ü tercih etti.

TSPB

Kamu kurumu niteliğinde, özdüzenleyici bir meslek kuruluşu olan Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Sermaye Piyasası Kanunu ile 11 Şubat 2001’de kurulmuş ve Nisan 2001’de faaliyete...
Deriden.com.tr Setup34'ü tercih etti.

Deriden

Deriden 1981 yılından günümüze kadar dünyada bilinen ve en çok giyilen markaların Türkiye pazarında satışını yapmaktadır. Fiziksel mağazalarının dışında eticaret mağazasında da büyüme hedefi olan...