Eğer kurumunuz için sosyal medya yönetiyor ve bir dijital pazarlama ajansı ile çalışıyorsanız ajansınız paylaşımlarınızı hangi gün ve saatte paylaşacağını sizin için planlıyordur.
Gönderilerinizi hangi saatte paylaşırsanız daha çok takipçi kazanabilirsiniz? Salı günleri paylaşım yapmak için gerçekten doğru bir gün mü? Ya da Instagram’da paylaşım yaptığınız bu gün, diğer günlerden daha mı iyi etkileşim getiriyor? İşte, günümüzün en önemli platformlarından biri olan sosyal medya kanallarında 2024 yılı için en doğru sosyal medya paylaşım zamanlarını sizler için derledik. Instagram etkileşim saatleri ve sosyal medya paylaşım saatleri detayları, mecra mecra, saat saat ayırdığımız kanalları şimdi keşfetme zamanı…
Facebook için en iyi paylaşım saatleri
Facebook günümüzde diğer sosyal medya mecraları kadar revaçta olmasa da iki milyarı aşkın kullanıcısıyla günümüzde hala en fazla kullanılan platform olma özelliğini koruyor. Aktif kullanıcıların %74’lük bir kısmı bu platformu, diğer sosyal medya kanallarına göre daha sık ziyaret ediyor. Ayrıca kullanıcıların %88’e yakın bir kısmı mobil cihazlar ile bağlanmayı tercih ediyor.
Facebook için en iyi paylaşım günü ise çarşamba olarak belirlenmiş. Haftanın başlangıcında gelen pazartesi ve salı günü ise diğer günlere oranla daha az etkileşim sağlıyor. Cuma ve cumartesi, facebookta paylaşımlarınız için en kötü günler olabilir! Hafta sonunda gelen az beğeni sayısı da bugünlerde paylaşım yapmamanız için büyük bir tercih sebebi.
En çok paylaşılan içerikler ise saat 13:00 gibi yapılanlar oluyor. 15:00’te yapılan paylaşımlar ise en çok tık alanlar arasında. Oldukça verimli geçen bu saat aralıklarında paylaşım yapmanız etkileşimlerinizi artırmak için çok daha iyi olabilir!
Instagram için en iyi paylaşım saatleri
Markaların önemli bir kanalı haline gelen Instagram’da paylaşım saatleri oldukça önemli. Hızla gelişmeye ve her geçen gün daha çok kullanıcı elde etmeye başlayan Instagram’ı doğru kullanmaya başladığınız takdirde bu mecra üzerinden gelir elde etmeniz bile mümkün!
Instagram en iyi paylaşım saatleri sabah 08:00 ve 10:00 arası. Ayrıca saat 17:00’den sonra da en iyi paylaşım saatleri arasında. Belki sabah vapurda ya da otobüste, belki de iş bitimine yakın akşamüstü saatlerinde fotoğraf ve videolar paylaşmak etkileşimizini artırmak için iyi olabilir.
Hafta içinin kapanış günü cuma sabah 09:00’da, tüm haftaya bakıldığında sosyal medya için en iyi paylaşım saati gibi gözüküyor. Perşembe günleriyse Instagram için ayrı bir öneme sahip. Tbt hashtag’i ile paylaşım yapılan bu gün, akşam saatlerinde yüksek etkileşim oranına sahip.
Twitter için en iyi paylaşım saatleri
Twitter, timeline’ı hızla değişen mecraların başında geliyor. Hatta öyle ki yapılan araştırmalar, attığınız tweetlerinizi ön plana çıkarabilmeniz için sadece 18 dakikanız olduğunu söylüyor. Bu nedenle oldukça kısa bir zaman aralığına sahip bu mecrayı, en dinamik şekilde kullanmanız gerekir.
Twitter’da paylaşım yapmak için en ideal günler Pazartesi, Salı, Çarşambe ve Perşembe olurken; Cuma ve Cumartesi en verimsiz günler arasında. 13:00 ve 15:00 arası saatler de en ideal paylaşım saatleri olabilir. İş çıkış saatleri diyebileceğimiz 17:00 ise, en çok RT yapılan saat konumunda.
Twitter markaların Branding çalışmalarında son derece önemlidir. Mizahi ve yaratıcı tweetler ile markanızı ön plana çıkarmanız oldukça yüksek bir ihtimal! Paylaşım için en doğru saatleri de göz önüne alarak Twitter’da büyümeniz dileğiyle…
LinkedIn için en iyi paylaşım saatleri
Profesyonel iş hayatının önemli bir kanalı haline gelen LinkedIn, kariyeriniz ve becerileriniz için oldukça mühim. LinkedIn ‘de paylaşımların en çok etkileşim aldığı saatler çarşamba sabah 09:00-10:00 ile öğlen 12:00 oluyor. Haftanın ortası çarşamba ise LinkedIn’de paylaşım için en iyi gün olabilir. En düşük etkileşimse pazar günü gerçekleşiyor.
B2B ve B2C markaların önemli mecralarından biri olan LinkedIn’de bu verileri kendi markanıza göre optimize edebilirsiniz. LinkedIn’in genel profili dışında bir kitleye ulaşmak istiyor ya da markanızın farklı yönlerini ön plana çıkarmak istiyorsanız, bu veriler dışında da hareket edebilirsiniz.
Günümüzde birçok kişinin kullanmaya başladığı sosyal medya dünyası, her geçen gün dinamiklerini değiştirmeye ve geliştirmeye devam ediyor. Evet, bu saatler sosyal medya paylaşımları için en doğru saatler olabilir. Ancak deneme yanılma yöntemleri ile markanız için farklı sonuçlar da elde edebilirsiniz.
Tüm platformlar için özellikle gezi rehberi, seyahat influencerı ve sehayat bloggeri iseniz en çok etkileşim alan saatların akşam prime saatler olduğu gözlemleniyor. Bu da genelde 19:30 sonrası olarak konumlandırılabilir.
Unutmayın, yeni şeyler denemediğiniz sürece yeni şeyler öğrenemezsiniz. Yeni şeyler deneyerek en iyi sonuçları elde etmeniz dileğiyle!