Setup34 Digital AgencySosyal Medya YouTube İle Markalar İçerik Kalitesini Artırıyor

YouTube İle Markalar İçerik Kalitesini Artırıyor

Son birkaç yılda sosyal medyada video içeriklerinde bir büyüme gerçekleşti ve markalı video içeriğinin YouTube’da görüntülenme sayısında %99 oranında bir artış gözlemlendi.

Facebook CEO’su Mark Zuckerberg, “Videoyu bir mega trend olarak görüyorum,” açıklamasında bulunarak, video içeriklerinin kullanıcıya daha fazla sunulması gerektiğine dikkat çekmişti. Sosyal ağlar, paylaşılan deneyimlerle ilgilidir. Video, yalnızca kelimelerden veya görüntülerden daha fazlasıdır; görüntü, ses ve onların uyandırdığı hislerle iletişim kurmaktadır.

YouTube hakkındaki en büyük yanlış anlamalardan biri, başarının yalnızca bir videonun viral hale gelmesi durumunda gerçekleşmesidir. İnsanların sadece zaman olarak kısa videolar izlemekten hoşlandıklarını düşündükleri algısı da tamamen yanlıştır. Gelişen teknoloji ve dijital dünya algısı bilgilendirici, eğitici veya gerçekten eğlenceli içerik videolarını hayatımıza dahil etti. Bununla beraber insanlar artık rahatlamak için kısa ve eğlendirici videoları tek alternatifleri olarak görmüyor ve izlemiyorlar.

En başarılı YouTube kanallarının paylaştığı bir özellik de tutarlılıktır. Büyük markalar genellikle aynı gün, aynı saat ve aynı aralıklar ile videolar yayımlamaktadırlar. Tutarlılık sadece video yayınlamak ile ilgili de değildir. Tutarlılık açısından bir fark yaratmak istiyorsanız, içerik stiliniz üzerine çalışabilirsiniz. İçeriklerinizde aynı kişileri öne çıkarabilir, tekrar eden bir temayı kullanabilir ve belli konulara değinebilirsiniz. Bu kapsam, görüntüleyenlerin bir kanaldan ne bekleyeceklerini bilmelerini sağar ve zaman içerisinde sadık izleyiciler oluşturmanızı sağlayabilir.

Peki ne tür içerik oluşturmalısınız? Google’a göre, markaların alakalı içerik bulmak için kitlesinin yaşayabileceği ‘mikro anları’ düşünmeleri yararlı olacaktır. Bir kişinin neden yardım, bilgi ve eğlence aramak için internete yöneldiğini ve bir markanın bu ihtiyacı nasıl karşıladığına yönelik içerikler oluşturmasını önermektedir.

Google, her dört yetişkinden üçünün mobil cihazlarında YouTube izlediğini bildirdi. Mobil oynatma, YouTube’da izlenen videoların yarısından fazlasını oluşturuyor, bu nedenle mobil cihaz için optimize edilmiş içeriği kaydetmek çok önemlidir. Ortalama mobil görüntüleme oturumu bir saatten fazladır. Bunlar düşünerek içerik uzunluklarını ve optimizasyonlarını belirleyebilirsiniz.

  • En düşük ortalama hemen çıkma oranı; % 43,19
  • Ziyaret başına en yüksek sayfa sayısı; 2,99
  • En uzun ziyaret süresi; 227.82 saniye

YouTube diğer sosyal ağlardan daha fazla video tüketimine sahip bir platformdur. Google’dan sonra dünyanın en büyük ikinci arama motoru olarak kabul edilen YouTube istatisklerine göre,

  • 88 ülkede, günlük olarak saatte 1 milyardan fazla video izleniyor. Tüm YouTube kullanıcıları için günde yaklaşık 8,4 dakikalık görüntüleme sayısına ulaşır.
  • YouTube’da video içeriği yayınlayan pazarlamacıların % 85’inden % 83’ü etkili bir strateji ile etkili bir büyüme oranına sahip olduklarını dile getirdi.
  • Pazarlamacıların % 88’i 2020’de Youtube kullanmayı planladıklarını söylemektedir.
  • Video 2020 yılına kadar küresel trafiğin % 79’unu oluşturacak.
  • 2025 yılına kadar, 32 yaşın altındaki izleyicilerin % 50’si ücretli TV hizmetine abone olmayacak ve Z kuşağı kablo aboneliklerini bırakacak ve çevrimiçi video akışı hizmetlerine bağlı kalacaktır.
  • YouTube görüntülemelerinin% 70’inden fazlası mobil cihazlardan geliyor.
  • YouTube’un ilk sayfasındaki videoların% 68’i HD kalitesinde.
  • Ortalama olarak, YouTube’un ilk sayfasında yer alan videoların 4.000’den fazla yorumu vardır.
  • İlk sayfa YouTube videosunun ortalama uzunluğu 14 dakika 50 saniye uzunluğundadır.
  • Video pazarlama kullanan markalar, gelirlerini geçen yıla göre% 49 daha hızlı artırıyor.

Sonuç olarak, YouTube sadece komik kedi videoları ve B2C markaları için bir yer değil. YouTube, B2B pazarlamacılarına potansiyel müşterilere ulaşmak ve gittikçe daha fazla insanın tükettiği bir biçimde değerli içerik sunmak için bir ton fırsat sunuyor. ilgilendirici videolar, ürün incelemeleri, sponsorlu videolar aracılığıyla eğlence videoları ve “nasıl yapılır” öğreticileri, markanız için daha fazla görünürlük elde etmenin, müşterilerinize yardımcı olmanın ve yeni potansiyel müşterileri müşterilere dönüştürmenin yollarını fazlasıyla sunmaktadır. Kısaca neler yapabilirsiniz?

  • Kişiseleştirin; ilk olarak kitlenizi hedefelyerek başlamanız gerekir. Web sayfanızda en çok neler aratılıyor, ürünleri arayanlar kimler ve gerçekten neler görmek istiyorlar. Kitle segmenti ve içeriği birleştirmelisiniz.
  • Etkileşimde bulunun ve yeni şeyler deneyin; geniş bir kitle ağına sahipsiniz, kullanıcılarınızın nelerden hoşlandığını görmek için onlarla etkileşimde olun. Çşitli video içerikleri oluşturun, kitlenizin ilgisini neyin çektiğini tespit edin ve denemekten korkmayın.
  • Düzenli içerik paylaşımı yapın; Kullanıcılarınızın markanızda kalmasını istiyorsanız içeriklerinizi güncel tutmak zorundasınız.
  • İçeriğinizi sıralanacak şekilde optimize edin: Unutmayın, YouTube dünyanın ikinci büyük arama motorudur, bu yüzden  Google aramalarınında çıkmanız gerekmekte. Bunun için SEO odaklı ilgi çekici, harekete geçirici mesajlarla başlıklar ve meta veriler yazmalısınız.
  • Paylaşılabilir olduğunuzdan emin olun, insanların videonuzu izledikten sonra hissettikleri sevgiyi paylaşabilmeleri için alan sağlamalısınız.

No Comments

Leave a reply