Setup34 Digital AgencySosyal Medya Sosyal Medya Reklamlarında Yapılan Hatalara Bakıyoruz 

Sosyal Medya Reklamlarında Yapılan Hatalara Bakıyoruz 

Hayatımızın önemli bir parçası haline gelen sosyal medya, işletmeler tarafında da aktif olarak kullanılan bir alan haline geldi. We Are Social 2021 Türkiye Raporu Ocak 2021 verilerine göre; ülkemizde 65,80 milyon internet kullanıcısı ve 60.00 milyon sosyal medya kullanıcısı mevcut. Bu kullanıcıların, internette geçirilen ortalama süre ise; 7 Saat 57 dakika. Peki, sosyal medyada geçirilen süre ne kadar? 2 saat 57 dakika. Sosyal medyanın yaygın olarak kullanılması, işletmelerin de hedefledikleri kitleye daha hızlı şekilde ulaşmasına yardımcı oluyor. Marka bilinirliği, satış arttırma gibi farklı amaçlarla sosyal medya mecralarını kullanan işletmelerin çok azı bu mecraları doğru şekilde kullanabiliyor. “Sosyal Medya Reklamlarında Yapılan Hatalara Bakıyoruz” başlıklı bu yazımızda sosyal medya reklamlarında sık yapılan hataları inceledik. 

Bir Pazarlama Stratejisi Oluşturmamak 

Sosyal medya reklamlarını oluşturmadan önce yol haritası çizmek yani bir pazarlama stratejisi oluşturmak gerekiyor. Bir rehber niteliğinde olan bu strateji; kime hitap edeceğinizi, kendinizi nasıl konumlandıracağınızı, ne söyleyeceğinizi, sonraki adımları nasıl atacağınızı içermeli. Küresel bir pazar olan, dolayısıyla rekabetin de çok yoğun yaşandığı sosyal medyada, bir yol haritası çizerek adım adım ilerlemeli, gerekli gördüğünüz durumlarda stratejinizde değişiklikler yapmalısınız. Pazarlama stratejisi oluşturmadığınızda verdiğiniz tüm emekler boş bir çabadan öteye geçemeyebilir. 

Hedef Kitle Oluşturmamak 

Sosyal medya reklamlarında en sık yapılan hatalardan biri de; hedef kitle oluşturmamak. Sosyal medya çok fazla kullanıcının bulunduğu büyük bir alan. Peki, sizin hedeflediğiniz kitle kim? Kime hitap ediyorsunuz? Sosyal medyada hedef kitle belirlemeden herkese her şeyi söylemeye çalışmak zaman ve ekonomik kayıp olacaktır.  

Yanlış Sosyal Medya Mecrası Seçmek 

Reklam yapabileceğiniz pek çok sosyal medya mecrası mevcut. Sizin yapmanız gereken şey ise, hedef kitlenizin hangi mecrayı yoğun olarak kullanıldığını belirlemektir. Her mecrayı yoğun olarak kullanan kitle değiştiği için ürününüzün ya da hizmetinizin hangi platformda daha fazla dikkat çekeceği ve daha büyük bir kitleye ulaşacağınızı belirlemelisiniz. 

Yorum ve Mesajlara Cevap Vermemek 

Takipçileriniz  ve hedef kitleniz ile etkileşim içinde olmanız hem algoritmanın hem de potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekecek ve mevcut müşterilerinizin de müşteri sadakati geliştirmesini sağlayacaktır.  Gönderilerinize yorum yapan ya da mesaj atan kullanıcıların sizden bir cevap beklediğini unutmamalısınız. Olumlu ya da olumsuz bir cevap vermemek, onları değersiz hissettirecektir. Siz müşterilerinizi ve potansiyel müşterilerinizi önemsemezseniz onlar da sizi önemsemeyebilir. 

Yanlış Görsel Kullanmak 

Sosyal medya reklamlarında yapılan önemli hatalardan biri de; sosyal medya reklamında yanlış görsel seçimidir. Kampanyanız ya da ürününüz için sosyal medyada reklam yaparken seçtiğiniz görselin, hedef kitlenizin ilgisini çekmesine dikkat etmelisiniz.  Sosyal medyanın görsellik üzerine olduğunu ve hedef kitlenize söylemek istediğiniz şeyi görsel ile söylemeniz gerektiğini unutmamalısınız. Ayrıca açıklama kısmına yazdığınız metin ve görsel de uyumlu olmalı ve birbirini tamamlamalı ve ortak bir anlam oluşturmalıdır.  

Çok Kurumsal Bir Dil Kullanmak 

Sosyal medya mecralarının, tüketiciler ile en fazla etkileşim halinde olduğunuz, yakınlık kurduğunuz alanlar olduğunu unutmayın. Eğlenceli ve samimi bir dil kullanmanız, onlarla kurduğunuz bağın daha da güçlenmesine yardımcı olurken markanızın samimiyetini de paylaşımlarınızda kullanacağınız dille hissettirebilirsiniz. Bu sebeple sosyal medya, resmiyetten ve kurumsal bir dilden uzak durmanız yararlı olacaktır.  

Gereksiz Hashtag Kullanmak 

Sosyal medya paylaşımlarına hashtag eklenmesi, gönderinin daha fazla kişiye ulaşması için önemlidir. Fakat konu ile ilgili olmayan, görselle ilişkisiz hashtag kullanımı hem kalabalık bir görüntüye yol açacak hem de  paylaşımlarınızı hedef kitleniz dışında kullanıcılara gösterecektir.  

No Comments

Leave a reply