Setup34 Digital AgencySosyal Medya Sosyal Medya Pazarlaması ve Yönetimi Neden Önemlidir?

Sosyal Medya Pazarlaması ve Yönetimi Neden Önemlidir?

Sosyal medya mecraları; eğlence, bilgi alışverişi, etkileşim sağlama, sosyalleşme gibi faktörlerin yanı sıra iş hayatı için de önemli bir yere sahiptir. Sosyal medya yönetimi kavramı da sosyal medya ile önemli bir hale gelmiştir. Sosyal yaşamda jestlerin, sembolik hareketler, mimikler  görsel olarak sosyal medya aracılığı ile kullanılabilmektedir.

Teknolojide yaşanan değişim ve dönüşümlerin yanı sıra internette meydana gelen çeşitli gelişmeler  sosyal medya pazarlaması kavramının oluşmasını sağlamıştır. Sosyal medya pazarlaması, günümüzde işletmeler için son derece önemli bir hal almış ve yeni bir pazar yeri oluşturmuştur.

Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?

Sosyal medya pazarlaması, işletmelerin hedef kitlelerine ulaşabilmek için sosyal medyada mecralarında yapılan iletişim çalışmaları tanımlamak için kullanılan bir kavramdır. Pazarlama faaliyetlerinin sosyal medya kanalları üzerinden gerçekleştirilmesini ifade eden sosyal medya pazarlama kavramı işletmeler birçok yarar sağlamaktadır.

Sosyal Medya Yönetiminin Avantajları Nelerdir?

Sosyal medya yönetiminin sağladığı yararlar şu şekilde sıralanabilir;

  • Marka ve tüketici arasında ki iletişimi ve etkileşimi güçlendirir.

  • Markanın bir birey olarak algılanmasını ve tanımlanmasını sağlar.

  • Markanın mesajlarını hedef kitlesine çok daha kısa bir sürede ve daha geniş bir kitleye iletilmesini sağlar.

  • Markaların ilettiği mesajların içselleştirilmesini ve marka değerinin güçlendirilmesini sağlar.

  • İletilen mesajların satın alma davranışına dönüşmesini ve bu davranışın sürekli bir hal sağlar.

  • Müşteri ilişki yönetimine destek sağlar.

  • Sosyal medya global bir ağ oluşturmaktadır. Bireyler için sosyal medya fikirlerini paylaşabileceği bir platformdur.

  • Yerel pazara değil markaların, global pazara da ulaşmasını sağlar.
  • Sosyal medyada daha hızlı reaksiyon alınabilmektedir. Sosyal medya anlık ve canlı bilgi akışına sahiptir.

  • Online ortamlarda satışın yanı sıra sosyal medya aracılığı ile tutundurma ve konumlandırma çalışmaları yapılmaktadır.

  • Sosyal medya platformları ile markalar kendi kimliklerini oluşturabilir.

  • Müşteriler ile iletişim halinde kalmayı ve onlardan geri bildirim almayı sağlar.

Sosyal Medya Yönetiminin Amacı Nedir?

Sosyal medya pazarlamasında;

  • Doğrudan pazarlama ve halkla ilişkiler araçları olarak kullanılması,

  • Müşterileri etkilemek için sosyal medyanın bir araç olarak kullanılması,

  • Müşterilerin çevrimiçi deneyimlerinin kişiselleştirilmesini sağlanması,

  • Müşterilerin bilgi alma, inceleme ve reklam süreçlerine dahil edilmesi,

  • İşletmelerin profesyonel ilişkiler kurulabilmesi ve rekabet ortamında daha güçlü adımlar atmaları amaçlanmaktadır.

Setup34 Digital Agency olarak alanında uzman ekiplerimiz ile başarılı sosyal medya pazarlaması faaliyetleri yürütüyor ve markanıza değer katıyoruz.

No Comments

Leave a reply