Setup34 Digital AgencySosyal Medya Pinterest’i Kullanmak Hangi Sektörleri Olumlu Etkiliyor?

Pinterest’i Kullanmak Hangi Sektörleri Olumlu Etkiliyor?

Pinterest, kullanıcıların ilham verici, yararlı veya eğlenceli buldukları görsel içerikleri keşfettiği, paylaştığı ve sakladığı bir sosyal medya platformudur. Kullanıcılar, seçtikleri içeriği düzenli tutmak için ortak bir temaya sahip panolara ekler veya sabitlerler, böylece diğer kullanıcılar ilgi alanlarıyla ilgili yeni içerikler keşfedebilirler.

Pinterest’i, yemek tarifleri ve güzellik ürünlerine odaklanmış mütevazı başlangıçlarından dolayı görmezden geldiyseniz, yanlış stratejilerin peşinde koşuyor olabilirsiniz. Her çeşit tüketici malına ve hatta hizmetlere yayılan pazarlamacılar, farkındalık için yeni kanaldan nasıl yararlanacağını ve gıda zincirindeki etkinliğini nasıl artıracaklarını kanıtlamak için çabalıyorlar.

Aylık olarak, Pinterest’te şu anda 200 milyon aktif kullanıcı bulunmaktadır. Bu insanlar Pinterest’teki yayınları ile 100 milyardan fazla pim oluşturdular. Pinterest kadın kullanıcılar arasında daha popüler:

  • Kullanıcıların %70’i kadın, %30’u erkek.
  • Kullanıcıların üçte ikisi 25 ila 54 yaşları arasındadır.
  • Pinterest kullanıcıları %72 ile Pinterest’in günlük yaşam için fikir arayışlarında onlara yardımcı olduğunu dile getirmektedirler.

Pinterest kullanıcılarının %90’ı, Pinterest’in ne satın alacağına karar vermelerine yardımcı olduğunu söylüyor; Pinterest reklamlarınız veya tanıtılan pinler, oldukça duyarlı bir kitleye gösteriliyor. Pinterest, tüketicileri ürünlerinize çekmek için inanılmaz derecede faydalı bir araç olabilir. Aslında, Pinterest kullanıcılarının %66’sı bir markanın pinlerini gördükten sonra bir satın alma işlemi gerçekleştiriyor.

Pinlerin Tweet veya Instagram yayınlarından çok daha uzun bir ömrü vardır ve bu da onları özellikle güçlü bir varlık haline getirmektedir. Pinler bir kullanıcının, ilk yayınlanmasından aylar sonra panolarında görüntülenmeye devam edebilir. İçeriğiniz ilgi çekici ve değerliyse, farklı kullanıcı panolarına tekrar tekrar sabitlenebilir ve tüketicileri web sitenize çekmeye devam edebilirsiniz.

Pinterest’in satın alımları etkileme gücü nedeniyle, güçlü bir Pinterest varlığını geliştirmek ve korumak mantıklıdır. İşletmenizin sosyal medya hedefleri, marka bilinirliğini artırmak veya trafiği artırmakla uyumlu olsa da içerik stratejinizin başarılı olmasını sağlamak için analitiğe dikkat etmek kritik önem taşır.

Bundan sonra soracağımız soru; Pinterest, izleyicileri harekete geçiyor mu? Ulaşılan istatisklere göre evet, kesinlikle kullanıcı tarafından bir etkileşim sağlanıyor. Facebook, Snapchat veya Twitter kullanıcılarından daha fazla alışveriş sitesine giriş yapıyorlar. Açıklanan istatistiklere göre Pinterest, Facebook’tan %33 daha fazla trafik çekiyor.

Sosyal medya stratejinizde Pinterest’i görmezden geliyorsanız, pazarlamadaki temel eğilimlerden biri olan ‘görsel içerik’ eğilimini de görmezden geliyorsunuz demektir. Pinterest’te markaların kendi yararları için kullanması gereken sektör eğilimleri vardır. En popüler pimler ve kartlara dayanarak, bu kanalı ve ilgili kullanıcı tabanını kullanması gereken özellikle birkaç endüstri var. Marka bilinirliğini artırmak ve ideal kitlelerine bağlanmak isteyen markalar için hayati bir kanal olabilir. Markanızın benzersiz hikayesini görsel olarak anlatmak ve insanları ilham verici buldukları şeylere bağlamak için mükemmel bir yer.

  • Cooking, Pinterest’teki en popüler kategorilerden biridir. 1,7 milyardan fazla tarifle herkes kendi başına bir yemek yapabilir. Yeni başlayanlardan profesyonel şeflere kadar Pinterest, pişirme becerilerinizi geliştirmek için çevrimiçi olarak en iyi yerlerden biridir. Sadece tarif içeren sitelerin ötesinde, Pinterest, kullanıcıların tüm deneyimlere, etkinliklere, yemeklere ve daha fazlasına dayalı pano oluşturmalarına olanak tanır; hazırlık, malzemeler, markalar ve son ürünü tüm vitrin öğelerine dönüştürür. Gıda sektörü, bu hevesli kullanıcıları destekleyerek, yeni ürünler sergileyerek, pazar araştırmasıyla, trend ve etkileyicilerin tanımlanmasıyla ve daha fazlasıyla ilgilenmelidir. Pinterest kullanıcılarının ise %47’sini alan Çiçekler, Yiyecek, İçecekler ve Hediyeler kategorisinde aktiftir.
  • Sanat, Sanat Malzemeleri ve Hobiler kategorisi Pinterest’teki en popüler kategorilerinden biridir. Kullanıcıların %38’i bu kategoriyi favori kategorisi olarak ilan etti.
  • Pinterest kullanıcılarının %45’i bir diğer favori kategorisini Ev, Bahçe ve Havuz / Spa olarak belirledi. En sık kullanılan ve aranan kategoriler, DIY (İngilizce “do it yourself” kelimesinin kısaltılmışı olan DIY, Türkçe ’de “Kendin yap” anlamına geliyor) ve el sanatları ile ev dekorunu içerir.
  • Pinterest kullanıcılarının %45’i Sağlık ve Güzellik kategorisi ile ilgilenmektedir.
  • Giyim sektörü kuşkusuz rekabetin en yüksek olduğu sektörlerden biri ancak Pinterest’teki Giyim kategorisi kullanıcılarının %37’sinin favorisi olarak görülüyor.
  • Tüketim Malları Sektörü kullanıcılarının %95’i kadın, ancak bu istatistik değişmeye başlıyor. Şu anda birçok kadın moda, güzellik ve DIY projelerinde fikir ve ilham için Pinterest’e güvenmektedir. Ayrıca, ev dekorundan tatil yerlerine kadar her şeyde seçimlerinizi kalabalıklaştırmak için harika bir yer haline geldi. Görsel bir etki yaratmak, ürün geri bildirimi almak veya tüketici araştırması yapmak isteyen markalar, Pinterest’i bu etkileşimi başlatmak için harika bir yer olarak kullanabilir.

Bu endüstriler ve diğerleri, etkilenenlerin tanımlanması, envanter değerlendirmesi, gelecekteki ürün geliştirme ve ürün satın alma döngüsünün zirvesinde tüketiciye ulaşma yeteneğinden faydalanarak bu kanalların başarısından yararlanabilir.

Pinterest’te harika ve benzersiz görsel içerik paylaştığınızdan emin olmanın bazı yolları:

  • Yüzsüz markalı görüntüler kullanın, bunlar platformda yüzlü olanlardan %23 daha fazla etkileşim alır.
  • Ürünlerinizi ve şirketinizi tanıtmak için markalı videolar oluşturun ve paylaşın. Pinterest kullanıcılarının %75’i, ilgilerini çeken konularla ilgili markalı videolar izleyebileceklerini söylüyor.
  • Bütçeniz varsa Pinterest’in Tanıtılan Video özelliğini kullanmak için ödeme yapın.
  • Görüntüleyenlerin bunları kullanarak kendilerini daha kolay hayal edebilmeleri için ürünlerinizi çalışırken gösteren resimleri ve videoları paylaşın.
  • Görüntülerinizde aşırı boş veya beyaz alandan kaçının, arka planda %30 daha az boş alana sahip görüntüler en çok sabitlenenlerdir.
  • En yüksek performansa sahip oldukları kanıtlandığı için 30-90 saniye arasında videolar oluşturun.
  • Kitlenizin işletmeleri için kaynak olarak kullanması adına şirketinizin en yararlı veri görselleştirmelerinin ve Infographics’in görüntülerini paylaşmak için özel panolar oluşturun.

Pinterest üzerinden trafik çekmek için uygulamanız gereken ip uçları:

  • Pinterest reklamcılık istatistikleri, kullanıcıların harekete geçirici mesaj içeren yayıncılarla etkileşimde bulunmaktan hoşlandığını göstermektedir; çünkü harekete geçirici mesaj içeren yayınlar, yapmayanlardan %80 daha yüksek bir etkileşim oranına sahiptir.
  • 2018 boyunca Pinterest’teki küçük işletme reklam verenlerinin sayısı %50 arttı. Günümüze yönelik tahminler, küçük işletme sahipleri Pinterest reklamcılığının sunduğu avantajların farkında olduklarından, yıllık %50’lik artış oranını ortaya koymaktadır.
  • Tüm pinlerinizi sitelerinize bağlayın.
  • Kullanıcıların web sitesi görüntülerinizi kendi panolarına sabitlemelerine izin verin.
  • İnsanların doğrudan Pinterest’ten satın almalarına izin verin.
  • Moda endüstrisinden Pinterest’te reklam vermek isteyen şirketlerin yanı sıra bu konuyla ilgili web sitelerine trafik çekmek isteyenler, haftanın bugünü kategori için en popüler gibi göründüğü için perşembe günleri yayınlanmalıdır. Cumartesi günleri seyahat pimleri için ayrılmıştır.
  • En son Pinterest istatistiklerine göre, kısa metin açıklaması içeren yayınlar, yalnızca resim içeren yayınlardan daha iyi sonuç verir.
  • Pinterest’te yayınlanmak için en iyi gün, çevrim içi olarak en çok kullanıcı olduğu için Cumartesi gibi görünüyor. Pinterest’teki trafiğin çoğunu çeken belirli saatler de var, bu nedenle yayınlarınız cumartesi günü 14: 00-16: 00 ve 20: 00-21: 00 saatleri arasında olmalıdır.
  • Pinterest’te görüntü her şeydir. Pinlerinizi kitap kapakları olarak düşünün; insanlar içeriğinize / markanıza daha derinlemesine inceleme isteği duymalıdır. Pinterest’e göre, pinleriniz için genellikle parlak renkler ve kısa bir başlık kullanmalısınız.
  • Marka bilinirliğinizi daha geniş kitlelere ulaştırmak için biz buradayız!

No Comments

Leave a reply