Setup34 Digital AgencySosyal Medya Markalar İçin Doğru Youtuber Seçme Rehberi

Markalar İçin Doğru Youtuber Seçme Rehberi

Bugüne dek tüketici alışkanlıklarıyla ilgili çok sayıda araştırma yürütülmüştür. Tüketicinin basın yayın reklamlarına, televizyon reklamlarına ve dijitalin yükselişiyle birlikte video reklamlarına dair görüşlerini açığa çıkarmak amacıyla yürütülen bu araştırmalardan son zamanlarda yapılan bir tanesi; tüketicilerin yüzde 80’inin son 30 gün içerisinde gördükleri video reklamı hatırlayabildiğini gözler önüne sermiştir. Video içeriklerin markaların satışlarını artırma noktasında bu denli önemli oluşu; Youtube’ı markalar açısından daha değerli kılmıştır.

Peki, sizce siz ve markanız Youtube’dan doğru yararlanabiliyor musunuz? Ya da bu platform aracılığıyla yaptığınız satışlar sizi tatmin ediyor mu? Eğer ki Youtube’daki izlenme oranlarınızdan, Youtube aracılığıyla yaptığınız satış miktarından ya da bu platformdan aldığınız geri dönüşlerden memnun değilseniz nerede hata yaptığınızı bu yazı aracılığıyla birlikte bulalım.

Markalar Youtube’da Ne Yapmalı?

Bir markanın bünyesinde çalışan herkesin kafasında aynı soru işareti var: Markalar Youtube’da ne yapmalı? Bu konuda aklınızda yer alan tüm soru işaretlerine yazımızın bu bölümündeki etmenler sayesinde cevap bulabilirsiniz. Youtube aracılığıyla markanızın satışlarını artırmak için:

Youtube’un İzleyici Kitlesinin Özelliklerini Doğru Analiz Etmelisiniz

Her dijital platformun kendine özgü bir kitlesi vardır ve söz konusu dijital platform aracılığıyla markasının satışlarını desteklemek isteyen herkes, içerik hazırlayacağı platformun kitlesinin özelliklerini yakından tanımalıdır. Siz de eğer satışlarınızı Youtube aracılığıyla desteklemek istiyorsanız; Youtube’un izleyici kitlesini iyi analiz etmelisiniz. Çünkü hazırladığınız reklam ancak karşınızdaki kitle tarafından keyifle izlenirse ürününüzü tüketiciye ulaştırabilirsiniz ve sonrasında da satış yapabilirsiniz.

Yapılan araştırmalar Youtube’daki videoların Z kuşağı tarafından daha çok izlendiğini ortaya koymuştur. Yani Youtube en çok genç nesil tarafından izlenmektedir. Siz de bu farkındalıkla Youtube reklamlarınızı dinamik ve ilgi çekici olacak şekilde kurgulamalısınız. Çünkü genç neslin ilgisini üzerinizde tutmak için onların yaratıcılıklarını besleyecek fikirlerle dolu reklamlara ihtiyacınız olduğunu söylemek mümkündür. Ayrıca Z kuşağının teknolojik gelişmelerin hızla arttığı dönemlerde yaşadığından yola çıkarak hazırladığınız videoların kaliteli ve yüksek çözünürlüklü olmasına da özen göstermelisiniz.

Youtube, gençlerin daha çok ilgisini çeken bir platformdur.

Reklamınızın Süresini İdeal Tutmalısınız

Youtube aracılığıyla karşınızdaki kişiyi etkileyerek satışlarınızı artırmak için dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta da; reklamınızın süresinin uzunluğudur. Söz konusu reklamlar olduğunda tüketicinin ilgisini canlı tutmak çok da kolay değildir. Bu nedenle kampanyanızı oluştururken kurgulayacağınız reklamların çok da uzun olmaması gerektiğinin farkındalığıyla hareket etmelisiniz. Ya da uzun bir reklam hazırlama noktasında ısrarcıysanız; elinizde öyle bir senaryo olmalı ki… Karşınızdaki izleyici reklamınızın sonunda ne olacağını merak etmeli. Bu doğrultudaki bir reklam için size örnek verecek olursak Garanti Emeklilik’in hazırladığı “Parayı Tutamayan Adam” reklamından bahsedebiliriz. Reklam 1 dakika uzunluğunda olsa da; karşısındaki izleyicinin ilgisini çekiyor ve başrolünde de Doğu Demirkol gibi ünlü bir ismin oluşu reklamı daha da izlenir kılıyor.

Verdiğimiz örnekte de görüldüğü üzere Youtube’a yönelik reklamlar hazırlarken markanızla uyumlu bir oyuncuyu doğru senaryo ile birlikte karşınızdaki tüketiciye sunmalısınız.

Videolarınızın Başlık ve Açıklamalarını SEO ile Optimize Etmelisiniz

Youtube, Google’ın ardından dünyadaki en büyük ikinci arama motorudur. Hal böyle olunca da Youtube kullanımı markalar açısından oldukça önemlidir. Hazırladığınız video içeriklerle markanızın bilinirliğini artırmak için dikkat etmeniz gereken noktalardan bir diğeri de; Youtube SEO… Yani Youtube’da ön plana çıkmak için yalnızca kaliteli videolar çekmeniz yeterli değil. Aynı zamanda bu videoları doğru anahtar kelimelerle, doğru açıklamalarla ve doğru başlık altında servis etmelisiniz. Güzel bir video çektikten sonra videonuzu yüklerken dikkat etmeniz gerekenler;

  • Hazırladığınız videoya hem videonun içeriğini yansıtacak hem de ilgi çekecek bir başlık vermelisiniz. Çünkü başlığınız, tüketicinin sizi izleyip izlemeyeceğine karar vermesindeki önemli bir etkendir. Başlığıyla dikkatini çekemediğiniz tüketici videonuzu izlememeyi tercih edebilir.
  • Youtube’da video yüklendikten sonra karşınıza bir yükleme ekranı çıkacaktır. Bu ekrandaki her bölümü farkındalıkla doldurarak videonuzun kimlere açık olduğunu, küçük resimlerini, yorumlara izin verip vermeyeceğinizi, videonun dilini ve videonun yayınlanma tarihini belirleyebilirsiniz. Tüm bu etmenler videonuzun ne büyüklükte bir kitleye ulaşacağını sınırlamanıza yardımcı olur ve seçtiğiniz sınırlar da videonuzun izlenme olasılığına yansır.
  • Videonuzun daha çok izlenmesi için dikkat etmeniz gereken bir diğer önemli etmen de; seçtiğiniz etiketlerin doğru etiketler olup olmadıkları olacaktır. Doğru etiketler ile optimize edilen Youtube videoları; daha çok tüketicinin aramasında çıkacağı için daha çok izlenecektir.
  • Youtube’a video eklerken hazırladığınız içeriği doğru kategori altında sunmanız tüketicinin size ulaşmasını kolaylaştıracak bir etmen olacaktır.
  • Bu aşamada dikkat etmeniz gereken bir diğer önemli nokta da; videonuza dikkat çeken bir küçük resim seçmek olacaktır. Küçük resminiz de aynı başlıkta olduğu gibi izleyicinin videonuza dair gördüğü ilk detaylardan biridir ve kötü bir küçük resim seçimi videonuza tıklanma olasılığını düşüren bir etmen olarak belirebilir.

Doğru Influencer İle Anlaşmalısınız

Markanızın Youtube aracılığıyla satışlarını artırmak istiyorsanız; influencerlar ile işbirliği yaparak onun bilinirliğini artırmayı hedefleyebilirsiniz. Eğer ki siz de bir influencer ile anlaşma yaparak Youtube satışlarınızı desteklemek istiyorsanız; dikkat etmeniz gereken en önemli nokta; markanız için doğru influencerı seçmek olacaktır. Çünkü markanızı en doğru şekilde karşıdaki izleyiciye yansıtacak kişi; şüphesiz ki onun vizyonuyla, misyonuyla ve hedefleriyle uygun olduğunu düşündüğünüz kişidir. Doğru influencerı seçerken birlikte çalışmayı düşündüğünüz kişinin geçmişteki deneyimlerine, daha önce çektiği videolara ve kitlesiyle arasındaki iletişime bakabilirsiniz. İşletmeniz için influencer seçme yolculuğunda elde etmeniz gereken tüm bu bilgiler sizi markanız için en doğru kişiye ulaştıracaktır. Doğru influencer seçimi ile ilgili daha çok detay keşfetmek istiyorsanız; “Yükselişi Hız Kesmeyen Sektör: Influencer Marketing” yazımızı okumanızı da öneririz.

Markanızı yansıtacağına güvendiğiniz influencerı seçtikten sonra ondan ürün gamınızdaki doğru ürünlerin tanıtılması noktasında yardım almalısınız. Çünkü elinizdeki ürünü yanlış influencerla tanıtmak sizin kampanyanızın başarısızlıklarla dolu olmasına yol açacaktır.

Eğer ki Youtube’ı daha güçlü kullanmak istiyorsanız; dikkat etmeniz gereken öncelikli etmenleri yukarıda yanlışanlattık. Şimdi gelin bir de Youtuberların söylediklerinden yola çıkarak markaların bu platformda yapmamaları gerekenlere bir göz atalım.

Doğru influencer/Youtuber seçimi markalara başarı getirecektir.

Markalar Youtube’da Ne Yapmamalı?

Markaların en çok merak ettikleri konulardan Youtube kullanımına dair 18 Nisanda Webrazzi Dijital 2019 kapsamında “Markalar Youtube’da Ne Yapmamalı?” isimli bir oturum yapıldı. Webrazzi Yönetici Editörü Ahmet Buğra Ferah’ın moderatörlüğündeki oturumun konukları Orkun Işıtmak, Ruhi Çenet, Reynmen ve influencerların menajerliğini yapan CreatorStation’ın temsilcisi Cem Özkaynak’tı. Youtube kullanımı konusunda konuşan sektörün önde gelen isimlerinin açıklamaları; markaların kendilerine uygun Youtuberları seçerek bu platform aracılığıyla satışlarını artırabilmeleri açısından oldukça değerliydi.

Oturuma Göre Markalar Nelere Dikkat Etmeli?

Yazımızın bu bölümünde sizlere yapılan oturumdan yola çıkarak Youtube’dan yararlanırken dikkat etmeniz ve yapmamanız gerekenleri anlatacağız.

Seçeceğiniz Youtuber’ın Kitlesini Analiz Etmeden Anlaşma Yapmamalısınız

Markalar Youtube’da Ne Yapmamalı?  Oturumu aracılığıyla kendi Youtube deneyimi hakkında konuşan Youtuberlardan Reynmen ve Orkun Işıtmak etkinlik sırasında bir konuda fikir ayrılığı yaşadı. Reynmen; kendi kitlesinin sürekli video atmasını önemsemediğini vurgularken; Orkun Işıtmak ise sürekli video atmanın hem sektördeki rekabet açısından hem de Youtuberın kendi başarısı açısından oldukça önemli olduğunu söyledi. Konu ile ilgili fikirlerine başvurulan Ruhi Çenet ve Cem Özkaynak ise her Youtuberın kitlesinin farklı özellikte olduğunu ve markaların kendilerine uygun ınfluencer seçerken bu farkındalıkla hareket etmeleri gerektiğini belirtti.

Yukarıdaki açıklamadan hareketle; kendi markanız için Youtuber seçme aşamasındaysanız öncelikle şirketinizin ürün gamının yoğunluğuna, hedeflerine ve amaçlarına göre ne sıklıkla Youtube’da öne çıkmasını istediğinize karar vermelisiniz. Eğer markanız sürekli göz önünde olsun istiyorsanız daha sık video atan bir Youtuberla anlaşmalısınız.

Birlikte çalışmak istediğiniz Youtuber’ın kitlesini analiz etmeye özen göstermelisiniz.

Youtuber ve Ünlüleri Karıştırmamalısınız

Yapılan konferansta değinilen önemli noktalardan biri de; ünlü ve influencer arasındaki farktı ve konuya dair konuşan her Youtuber; marka tarafının bu farkları bilerek hareket etmesi gerektiğini vurguladı. Ünlülerin ulaşılabilirlik oranının düşük olduğunu vurgulayan Işıtmak ve Reynmen, influencerların halkla ilişki kurma noktasında ünlülerden daha başarılı olduğunu da vurguladılar. Konu ile ilgili önemli açıklamalar yapan Cem Özkaynak; Enes Batur’un filminin Cem Yılmaz’ın filminden daha çok izlenmesinin oldukça normal olduğunu çünkü influencerların halkla daha yakın olduğunu belirtti. Ayrıca markaların influencerları tek bir kişi olarak ele almalarının yanlış olduğunu vurgulayan Özkaynak, Youtuberların tırnaklarıyla kazıyarak birer markaya dönüşen kişiler olduklarını söyledi.

Buradan hareketle markanız için bir ünlü ile mi yoksa bir influencerla mı çalışacağınıza karar verirken; kampanyanızın halka ne kadar ulaşmasını arzu ettiğinize karar vermelisiniz. Eğer ki halkın hızlıca dikkatini çeken bir kampanya arzuluyorsanız influencerlarla çalışmayı tercih edebilirsiniz. Ya da yalnızca markanızın gücünü ortaya koymak istiyorsanız bir ünlü ile birlikte hazırladığınız bir kampanyayı da hayata geçirebilirsiniz.

Influencerların da Tüketici Olduğunu Unutmamalısınız

Markaların influencerların da birer tüketici olduğunu unuttuğu noktasına değinen Reynmen konu ile ilgili; “ “Instagram’da reklam alıyorum. Ama ben de kullanıcıyım, ben o reklamı rahatsız olacağım şekilde paylaşmam.Güvenimi ve samimiyetimi satıyorum, bunu parayla satın alamazsınız. Bu noktada benimle marka arasında ve benimle kitle arasında güzel bir denge kurulmalı.” ” dedi. Reynmen’İn cümlelerinin üzerine kendi fikirlerini açıklamaya başlayan Işıtmak; markalara önerilerimizle gittiğimizde kabul etmeye yanaşmadıkları oluyor fakat orta noktayı bulmak gerek. Çünkü Youtube daha farklı bir platform diyerek fikirlerini belirtti. Influencerların verdikleri reklamların nitelikleriyle ilgili konuşan Ruhi Çenet ise reklamların subliminal şekilde yapılmasının tüketiciyi daha az rahatsız edeceğini belirtti.

Anlatılanlardan hareketle bir Influencer ile anlaşma yaptığınızda onun kampanya ile ilgili önerilerine de değer vermeyi unutmamalısınız. Youtube platformunu sizden iyi tanıyan Youtuber ile orta yolu bularak dengeli ve keyifli bir kampanya yürütmeyi hedeflemelisiniz. Çünkü aranızdaki denge ve uyum çekilen video aracılığıyla tüketiciye yansıyacaktır ve yansıyan iletişim kopuklukları da tüketicinin ürününüzden satın alması olasılığını düşürecektir.

Görüldüğü üzere markanız için uygun Youtuberı seçmek oldukça dolambaçlı bir yolculuk ve sizin bu yolculukta zorlanmanız da çok olası…Eğer ki markam için uygun influencer ve Youtuberları profesyoneller seçsin derseniz bize İletişim Sayfamız aracılığıyla ulaşabilirsiniz.

 

 

 

No Comments

Leave a reply