Setup34 Digital AgencySosyal Medya Kurumsal Markaların Sosyal Medya Stratejileri

Kurumsal Markaların Sosyal Medya Stratejileri

Bilindiği üzere sosyal medya insanların en çok vakit geçirdikleri mecralardan biri. Hal böyle olunca da kurumsal markalar daha büyük başarılara ulaşmanın yolunu sosyal medya stratejilerini iyi kurgulamakta görüyor. Bu noktadan hareketle markaların sosyal medya yolculuğunda onlara destek olan Dijital Pazarlama ve Influencer Marketing gibi sektörler günümüzün yükselen trendlerine dönüşüyor.

Markalar İçin Strateji Neden Önemlidir?

Ülke sınırları içerisinde birden çok şubesi olan hatta ülke sınırlarını aşarak ünü dünyaya yayılan kurumsal markaları başarılı olarak nitelemek mümkündür. Bu markalar elde ettikleri başarıyı devam ettirmek isterler. Bu nedenle de markalarının stratejilerini belirleyecek ajanslarla çalışırlar. Çünkü başarılarını devam ettirmeleri için profesyonelleşmiş kişilerle çalışmaları onların bu yolculuktan daha büyük karla ayrılmalarını beraberinde getirir. Kurumsal markalar etkinliklerini Etkinlik Ajanslarıyla, kurumsal sosyal sorumluluk projelerini Pr Ajanslarıyla ve tüm dijital platformdaki işlerini de Dijital Pazarlama Ajanslarıyla yürütür.

Bugün bu yazımızda asıl üstünde duracağımız nokta; kurumsal markaların sosyal medya ajanslarıyla yaptığı çalışmalar ışığında sosyal medyalarını nasıl yönettikleri olacaktır.

Kurumsal Sosyal Medya Kullanımı

Kurumsal markaların sosyal medya yönetirken dikkat ettikleri başlıca birkaç unsur vardır. Bunlar;

Hedef Kitlelerini İyi Analiz Ederler

Kurumsal markaların sosyal medya stratejilerini belirlerken ki ilk öncelikleri; hedef kitlelerini doğru şekilde analiz etmektir. Kitlesini analiz eden markalar sonrasında kitlesinin özelliklerine uygun içerikler hazırlayarak sosyal medya hesaplarında paylaşır. Hedef kitlenin iyi analiz edildiği kampanyalara bir örnek verecek olursak sevilen kozmetik markası Loreal Paris’in mat rujlarını tanıtmak için yürüttüğü “Matte Addiction” kampanyasından bahsedebiliriz. Bu kampanyada Loreal, koleksiyonundaki mat rujlar için hedef kitlesini oluşturan kadınlara seçtiği farklı özellikteki bloggerlar aracılığıyla ruj önerilerinde bulunmuş ve önerdikleri rujlar sayesinde de hedef kitlesinden iyi dönüşler almıştır. Odak grubunu oluşturan kadınlar arasındaki sarışınlara ruj önerilerini sunmak için sarışın bir bloggerla çalışan Loreal, esmer kadınlara hitap etmek için de esmer bir bloggerdan yardım almıştır. Toplamda 8 kadınla çalışan Loreal, hazırladığı videoları Instagram ve Youtube hesaplarında paylaşmıştır. Hemen hemen her kadına yönelik ruj seçenekleri sunan bu kampanya hedef kitlenin oldukça iyi analiz edildiği başarılı bir kampanya olmuştur.

İtibara Özen Gösterirler

Kurumsal markalar sektörlerinde öncü olsalar dahi itibarlarını yönetemezlerse eğer markaları bundan zarar görecektir. Bu nedenle de itibar yönetimi bu markalar için çok önemlidir. Sosyal medyadaki itibarı etkileyen etmenlerden ilki markanın hazırladığı içeriklerde kullandığı dildir. Kurumsal markalar sosyal medya hesaplarını yönetirken kaliteli bir üslup kullanmaya özen gösterirler. Ayrıca içerikleri yazarken noktalama işaretlerine dikkat etmek ve kullandıkları dile hakim olduklarını göstermek de onların sosyal medya stratejilerinin önemli bir kısmını oluşturur.

Markanın gündemdeki olaylara ya da tüm toplumu etkileyen özel günlere dair paylaşımları da; o markanın itibarının halkın gözünde şekillenmesi açısından önemlidir.

Kurumsal Sosyal Sorumluluğa Önem Verirler

Markalar, halkın beğenisini kazanarak insanların kendilerini tercih etmesi için çabalarlar. Bu yüzden de halkın onları takdir edeceği projeler yaparlar. Yaptıkları projelerle halkın beğenisini kazanmanın yanı sıra bir vakfa ya da projeye yardımda bulundukları için güzel bir işin yapılmasında da önemli rol oynarlar. Bu yapılan yardımlar sonucunda halkın beğenisini kazanan tüm süreci Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) olarak adlandırmak mümkündür.

Markaların KSS’lere verdiği önem son dönemde artış göstermiştir. Çünkü bu projeler markanın tercih edilirliğini artırmada oldukça işlevsel olmuştur. KSS’lerin halk tarafından benimsendiğinin farkına varan markalar yaptıkları Kurumsal Sosyal Sorumluluk projelerini sosyal medya hesaplarında da aktif olarak yayınlamaya başlamıştır. Çünkü yaptıkları güzel işin daha çok kişiye ulaşması projeyi gerçekleştiren markanın halktan daha çok takdir görmesini beraberinde getirmiştir.

Influencer Marketing’e Bütçe Ayırırlar

Influencer Marketing de kurumsal markaların sosyal medya stratejilerine ağırlık vermesiyle önem kazanan sektörlerden biri olmuştur. Bu sektörde halk tarafından sevilen kişi, markalarla işbirliği yaparak onun satışlarını artırmayı hedeflemektedir. Influencerlar, bu amaçla yaptıkları her faaliyeti sosyal medya platformları üzerinden yürütmektedir. Kurumsal bir markanın herhangi bir ınfluencer ile anlaşma yapmadan önce dikkat etmesi gereken en önemli nokta; seçilmesi planlanılan ınfluencerın markanın vizyonuyla ve amaçlarıyla ne kadar örtüştüğünü incelemek olacaktır.  Influencer Marketing’e dair daha çok fikir sahibi olmak için Yükselişi Hız Kesmeyen Sektör: Influencer Marketing yazımızı da okumanızı öneririz.

Çekiliş Yaparlar

Bir markanın takipçi sayısını artırmak için en hızlı şekilde sonuç alacağı şey; çekilişlerdir. Şöyle ki; marka ürün gamındaki dikkat çekici ürünlerle bir çekiliş hazırlayıp bu çekilişe katılmanın şartının da markanın sosyal medya hesaplarını takip etmek olduğunu söylediğinde, tüketici çekilişi kazanma hayaliyle markayı takip edecektir. Hatta marka çekilişe katılacak kişiden yorumlara birkaç arkadaşını etiketlemesini de isteyebilir. Bu durum da markanın çekilişinin daha hızlı yayılmasını beraberinde getirecektir ve hızla yayılan çekiliş markanın sosyal medya hesaplarının takipçi sayısına yansıyacaktır.

Rakip Analizine Mesai Harcarlar

Özgün olan her zaman daha ilgi çekicidir. Kurumsal markalar da bu durumun farkındalığıyla hareket ederek rakiplerinin neler yaptıklarını takip ederler. Rakiplerinin yaptıklarını gözlemleyen markalar, sonrasında farklılıklarını ortaya çıkaracak içerikler, konseptler ve projeler hazırlarlar. Rakibinin ne yaptığını belirleyerek, onun yaptığından daha iyisini yapmaya çalışmak markaların kurumsal sosyal medya yönetiminde en çok dikkat ettikleri noktalardan biridir.

Sorunlara Çabuk Çözüm Bulurlar

Kurumsal markanın bünyesinde çalışan ve markanın önemli bir projesini sosyal medya desteğiyle yürüten bir kişi düşünelim. Sonrasında da markanın sosyal medya hesabından atılmış ve çok da beğeni almamış bir gönderi hayal edelim. İşte böyle bir durumda kalan kurumsal marka çalışanı bir sonraki gönderi için de böyle bir risk olmaması için hemen yeni planlar yapacaktır. Örneğin bir sonraki gönderiyi atmak için yeni bir saat önerecektir. Bu örnekteki çalışan gibi insiyatif alabilen kişilerle çalışmak; kurumsal markaların sosyal medya stratejileri açısından oldukça önemlidir.

Raporlamayla Eksiklerini Tespit Ederler

Sosyal medya ile ilgili tüm faaliyetler dijital ortamda yürütüldüğü için; bu faaliyetler kolaylıkla raporlanabilir. Kurumsal markalar bu raporlara ve bu raporlardan yaptıkları çıkarımlara çok değer verirler. Çünkü bu raporlar onlara kampanyalarının ne kadar başarılı olduğunu söylemektedir. Ayrıca bu raporlar markaların gelecekteki projelerinde neler yapmaları gerektiğine dair de ipuçları içermektedir.

Görüldüğü üzere kurumsal bir markanın sosyal medya hesaplarını yönetmesi oldukça zorlu bir süreçtir. Bu süreçte konu ile ilgili çalışanların dikkat etmesi gereken birçok unsur vardır. Sosyal medya yönetiminizde bir profesyonel ile çalışmak isterseniz ajansımızın İletişim Sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

 

No Comments

Leave a reply