Setup34 Digital AgencySosyal Medya Instagram’ın Gizli Rakibi Vero’yu Duydunuz Mu?

Instagram’ın Gizli Rakibi Vero’yu Duydunuz Mu?

Popüler sosyal medya devlerinin tahtını sallamayı amaçlayan yeni sosyal medya uygulaması Vero kullanıcılar tarafından oldukça etkileyici bir uygulama haline geldi. Sosyal medya platformları çoğumuzun ayak uydurabileceğinden daha hızlı gelir ve gider.

Vero, güçlü bir yatırım yaparak tüm sosyal medya devleri için rakip olmaya başladı. İçerisinde biraz Facebook, Instagram ve biraz da Twitter var. Platformun amacı daha ‘özgün’ bir sosyal deneyim yaşatmaktır. Vero’daki koleksiyonlar aslında sosyal ağda yapılan yayınları organize etmenin bir yoludur. Hiç kimse kendi özel koleksiyonlarını oluşturamaz. Bunun yerine, gönderi türlerine göre otomatik olarak bir koleksiyon atanır. Bir web sitesine bağlantı içeren gönderiler Bağlantılar Koleksiyonunda, şarkılar hakkındaki gönderiler Müzik vb. olarak sıralanmaktadır. Vero’daki altı farklı Koleksiyon türü; Fotoğraflar / Videolar, Bağlantılar, Müzikler, Filmler / TV, Kitaplar ve Yerler’dir.

Vero’nun kullanıcıları cezbettiği bir diğer yönü de kullanıcıların arkadaşlarını farklı kategoriler halinde gruplandırılabilmesidir: Yakın arkadaşlar, arkadaşlar veya tanıdıklar, her biri küçük, farklı bir sembolle temsil edilmektedir. Buna göre, arkadaşları özel olarak gruplayabilir ve paylaşımları daha fazla ‘kendimiz için’ yapabiliriz.

Yayınların oluşturulması, kullanıcıların bağlantı, fotoğraflar, yerler, alıntılar, müzik ve daha sonra içerik paylaşma gibi bir yayın türü seçtiği Tumblr platformuna benzer. Takip ettiğiniz kişiyi daha derinden tanıyabileceğiniz bir seçenek sunmaktadır, kişinin zevklerini, önerilerini vb. alanları görerek daha derin bir bağlantı oluşturmanıza neden olur. Vero, popülerliğini artırmaya başladıkça kuşkusuz vlogger’lar için yeni bir fırsat olacaktır.

Vero kendisini “daha ​​sosyal, daha az medya” olarak nitelendiriyor, doğal ve reklamsız bir deneyim sunmaya odaklanmasıyla tartışmak zor. Yani Instagram’daki gibi alakasız müdahalelere yer yok. Arama kısmından yeni kullanıcıları ve trendleri keşfedebileceğiniz uygulamada “onaylı” hesaplar da bulunmaktadır. Elbette her sosyal medya uygulamasında olduğu gibi Sohbet seçeneği de yer almaktadır.

Vero’ya özgü bir özellik; hesabınızdaki diğer kullanıcıları tanıtma yeteneğidir. Bu, birisini tanıtmak olarak adlandırılır ve temel olarak profilinizde hedef kullanıcının avatarını, adını ve takipçilerinizin onu takip etmesi için bir bağlantı gösteren özel bir yazı oluşturmanıza yardımcı olur.

Uygulama ve araştırma firması Apptopia’nın iletişim lideri ve büyük elçisi Adam Blacker, “Vero 2015’ten beri varlığını sürdürüyor, ancak zamanında reklam ve seçim müdahalesi gibi son Facebook sorunları sayesinde popülaritesinde bir artış yaşadı. “açıklamasına ek olarak diğer sosyal medya platformlarını kullanırken insanların yaşadığı gizlilik sorunlarına dikkat çekti;

“İnsanlar reklamlarda Vero’nun algoritma, veri toplama veya reklam içermediğini deneyimledikçe kendilerini daha özgür hissediyorlar.” Instagram ve algoritması; inanılmaz derecede artan hayal kırıklığı ve diğer platformlarda artan sayıda veri sızıntısı ile birlikte katalizör olabilir.

Google Arama Trendleri’ne göre, Vero’nun bir arama terimi olarak popülerliği, 2017 yılında sabit bir oranda kaldı. Ancak 4 Mart 2018 yılında görülen ani bir artış gerçekleşti. Bu artış, Facebook veri ihlalinin büyük bir haber haline geldiği ve insanların alternatif bir sosyal medya platformu aradığı dönemde meydana geldi.

Facebook, 2.167 milyar kullanıcısından topladıkları verilere dayanarak markalara ve şirketlere milyarlarca dolar satış yapıyor. Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, LinkedIn ve diğer sosyal medya platformları uygulamalarında mümkün olduğunca fazla zaman geçirmenizi istiyor. Tarama davranışınızla ilgili veri topladıkları için, size sunduklarını her gün saatlerce dikkatsiz bir şekilde kaydırmanızı istiyorlar. Ne kadar çok kullanıcıya sahip olurlarsa, reklam verenlerden daha fazla ödeme alabilirler. Kullanıcı onlar için bir müşteri değil, satılacak bir ürün haline geldi. Aynı şey Twitter, Snapchat ve Instagram için de geçerlidir. Vero tam tersi yaklaşımı benimseyerek, abonelik tabanlı bir model kullanarak, yalnızca kullanıcılarına aittir.

İnsanların Vero’yu kullanmasının ana nedeni, yayınları kronolojik olarak gösteren zaman çizelgesinden (veya feed’den) kaynaklanmaktadır. Bu, yayınları belirlenen önemlerine göre sıralayan bir algoritma uygulayan Facebook, Twitter ve Instagram’dan farklıdır. Bu tür algoritmalar genel ağ katılımını artırabilirken, takip ettikleri arkadaşlar ve şirketler tarafından yapılan tüm yayınları görmeyen kullanıcıları hayal kırıklığına uğratabilir. Vero yayınları sırayla gösterdiğinden, kullanıcılar zaman çizelgeleri arasında gezinebilir ve en son giriş yaptıkları günden bu yana yayınlanan her şeyi okuyabilir.

Sosyal medyanın bağımlılık yaptığını söylemeye gerek yok, sistem bu şekilde tasarlandı. Facebook, Instagram ve Twitter, sizi gün boyunca platformlarına tekrar tekrar çekmeye yönelik bildirimler göndermektedir. Korkutucu olan ise bunların farkında değiliz. Ancak Vero burada da bir kez daha kendini ayırıyor. Uygulamayı kullanmanızı ve keyfini çıkarmanızı istese de, ne kadar zaman harcadığınızı bilmenizi istiyorlar. Bu yüzden, push bildirimleri yoktur ve gösterge tablosu ekleyerek kullanım bilgilerini içeren ilk ve tek sosyal medya platformudur. Uygulamada her gün, ne kadar  zaman harcadığınızı hızlı bir şekilde görebilirsiniz.

Vero’nun dikkat çekmek istediği konu; “sosyal medya hayatınızı geliştirmeli, ondan uzaklaştırmamalı.”

  • Vero sosyal ağı bir web tarayıcısı aracılığıyla kullanılamadığından, resmi Vero akıllı telefon uygulamalarından biri aracılığıyla bir hesap oluşturmanız gerekir.
  • Renk düzeninin diğer platformlara benzemediğini hemen fark edeceksiniz. Vero, beyaz metin ve deniz mavisi vurguları olan siyah bir arka plan kullanır.
  • Vero’da Instagram ve Twitter’da gördüğümüz gibi kullanıcı adı yok. Adınızı ve soyadınızı belirlersiniz ve kişilerin yayınlarınızda gördükleri tek şey bu olur.
  • Vero’nun tüm şekil ve boyutlardaki görüntüleri kabul ettiği seçeneği ile görsellerinizi boyutlandırmak zorunda kalmayacaksınız.
  • Fotoğraflarınızı, Instagram gibi çeşitli filtreler de dahil olmak üzere uygulamanın kendisinde düzenlemeyi seçebilirsiniz, ancak istemiyorsanız herhangi bir değişiklik yapmanıza gerek kalmayacaktır.
  • Tüm sosyal medya platformları bir profil resmi veya avatar ayarlamanızı sağlar. Ancak Vero için bu geçerli değil. Vero, üç ana bağlantı kategorisi için üç farklı avatar ayarlamanızı sağlar. Yakın arkadaşlarınız Avatar A’yı, tanıdıklarınız Avatar B’yi görecek. “Tanıdıklarınıza” daha profesyonel bir imaj sunarken “yakın arkadaşlarınız” avatarınızla biraz eğlenmek isteyebilirsiniz.
  • Vero hakkında eleştirilecek şaşırtıcı derecede az şey var. Bununla birlikte, dikkat çeken şey emojilerin olmamasıdır. Bu eksik emojiler bir eleştiri olmaktan çok bir zevk meselesi olabilir. Bununla birlikte, kategorizasyon söz konusu olduğunda, video oyunları ve çizgi romanlar gibi önemli kategoriler de şu an için bulunmamaktadır. Ayrıca, hesabınızda gönderi oluştururken herhangi bir kategoriye ekleme yapmadan yayınlayamamanız, bazı kullanıcılar için olumsuz bir durum olabilir.

 

No Comments

Leave a reply