Setup34 Digital AgencySosyal Medya 2020’de Sosyal Medya Trendleri

2020’de Sosyal Medya Trendleri

Son on yıl, sosyal medyanın Dünya çapında günlük 3,2 milyardan fazla insanın aktif olduğu, çok yönlü topluluklara dönüştüğüne şahit oldu. Y kuşağının %90’ından fazlası düzenli olarak bu platformlardan en az birini kullanıyor ve %85’inden fazlası yeni ürünleri sosyal medya aracılığıyla öğreniyor. Pazarlamacıların yaklaşık dörtte üçü sosyal medyanın işlerinin etkili bir parçası olduğunu biliyor.

Bu on yılı kapattığımızdan, sosyal medyanın öngörülebilir gelecek için hayatımızda giderek artan bir rol oynayacağına şüphe yok. Peki, işletmeler, markalar ve hatta ortalama bir kullanıcı sosyal platformlar için geleceği nasıl tahmin etmeli?

İşte 2020’nin ve önümüzdeki yılların sosyal medya trendleri:

  • Instagram’daki “like” ın etkisiz elemanlığı.

Markaların ve hatta düzenli kullanıcıların popülerliğin ve marka bilinirliğinin bir ölçüsü olarak sosyal medyadaki “beğeniler”, yorumlar ve takipçi sayıları önemli bir etkendi. Ancak bu saplantı, zihinsel sağlığımız üzerinde olumsuz bir etkiye sahiptir ve serbest katılım akışını etkilemektedir. Kalabalıkla birlikte ilerliyoruz, bir düğmeye tıklıyoruz ve anlamlı bir şekilde etkileşim kurmayı bekliyoruz.

Instagram, beğeniyi daha az öne çıkarmak isteyen sosyal medya sitelerinin uzun bir listesinin sonuncusudur. Yukarıda, sosyal meydanın zihinsel sağlığa etkisinden bahsetmiştik. Bu konuyu ciddiye alan ya da belki de yeni gelecek bir stratejinin önemi artırmak isteyen Instagram,  ‘like’ sayılarının görünmelerini yavaş yavaş kaldırmaya başladı.

Fikir, Instagram’ı “basınçsızlaştırmanın” bir yolu olarak anlamlandırıldı ve aynı zamanda sahte beğeniler ve takipçilerle savaşmaya da yardımcı olacağına yönelik düşünüldü. Bu şişirilmiş sayılar, markaların ve kullanıcıların gerçekte olduklarından daha geniş bir erişime sahip görünmesini sağlayabilir. Pazarlamacılar, markalar ve kullanıcılar bu değişikliklere uyum sağlamanın yollarını bulmaya başlasalar iyi olur.

  • “Özel metriklere” daha az vurgu.

Instagram’daki “beğen” düğmesini kaybetmek, sosyal medyada “özel ölçütlerin” kullanımını vurgulamak için daha geniş bir trendin parçası olmaya aday. Twitter CEO’su  Jack Dorsey , takipçi sayılarının artık anlamsız olduğunu söyledi ve bir TED konferans konuşmasında yeni stratejiler ile “beğen” düğmesini çok fazla vurgulamayacağını belirtti.

Sosyal medya pazarlamacıları ve kullanıcıları için, kullanıcının sosyal medyaya katılım oranı ve kalitesi gibi eyleme geçirilebilir metrikleri daha derinlemesine incelemenin zamanı geldiğini göstermelidir. Uzman pazarlamacılar, potansiyel müşterileri nasıl hedefleyeceklerini daha iyi anlamak için kullanıcı demografilerini ve alakalı kullanıcı verilerini araştırmaya başlamalıdır.

  • Video hikayesi içeriği öne çıkacak.

Video, sosyal medya dünyasındaki en önemli trendlerden biri olmaya devam ediyor. Aslında Social Media Today’e göre, video 2020’de tüm internet trafiğinin %82’sini oluşturacak. Sosyal medya platformları video içeriğine daha fazla öncelik vermenin yollarını ararken, pazarlamacılar belirli pazarları hedefleme stratejilerinin bir parçası olarak videolara başvuracak.

Bu biçimin pazarlama stratejilerini nasıl yeniden şekillendirdiğini yakından izleyeceğiz. Saniyeler içinde kullanıcının dikkatini çeken yaratıcı, ilgi çekici hikâye anlatımına vurgu yapacaktır. Markaların, video öykülerinin kullanıcılarla nasıl etkileşim kurduğuna dikkat etmeleri gerekmektedir. Özellikle beğen düğmesinin kaldırıldığı platformlarda.

  • TikTok sosyal video anlayışını etkiliyor.

Videoya yapılan vurgu, TikTok, Lasso ve bayt gibi video odaklı platformların popülaritesini artırmaya devam edeceği anlamına geliyor. Bu platformlardan TikTok , özellikle Z kuşağı ile şu anda başı çeken bir sosyal medya yıkıcısı.

Çin’e ait sosyal video uygulaması, mikro kullanıcıları da dahil olmak üzere kullanıcılar için verimli bir zemin sunduğundan (tartışacağımız başka bir eğilim) bu eğilimi şekillendirmek için iyi bir konuma sahiptir.

TikTok, aşırı satışa odaklanmayan çekici, taze ve eğlenceli içeriğiyle kullanıcı etkileşimini artırıyor. Kısacası, TikTok, Instagram hesabının antitezidir, çünkü Instagram’ın etiketlemiş olduğu aşırı renkli ve filtrelenmiş yaşam görünümünü yok etmektedir.

  • Sosyal medya kitle segmentasyonu.

İster bir ürünü pazarlıyoruz ister kendimizi markalıyoruz, sosyal medya yayınlarımızı kitleniz göz önünde bulundurarak- veya en azından kitlemizin kim olduğunu düşündüğümüzle- oluşturuyoruz. Sorun şu ki, nişimizde tam olarak kimin olduğu konusunda her zaman sağlam bir kavrayışımız yok ve mesajımızı belirli kitleleri hedefleyecek şekilde uyarlamakta henüz iyi değiliz. Herkese uyan bu yaklaşım, kitle segmentasyonu ile ilgili tekneyi kaçırmaktadır.

Segmentasyon, kitlenizi bireysel tercihlere göre stratejik olarak anlamlı gruplara bölmek anlamına gelir. Segmentasyon, belirli kitle üyeleriyle uyum ve topluluk duygusu hedeflemenize ve oluşturmanıza olanak sağlayarak temel demografinin ötesine geçer.

  • Kişiselleştirilmiş video pazarlama bir “şey” haline gelecektir.

Kitle segmentasyonu, artan düzeyde kişiselleştirilmiş sosyal medya pazarlaması ile el ele gider. Segmentasyonu video sevgimizle birleştirmenin kişiselleştirilmiş video pazarlamasıyla sonuçlanması mantıklıdır. Özelleştirilebilir ve pazarınızın belirli segmentleriyle alakalı olan bir video içeriğini düşünün.

Facebook, Instagram ve Snapchat dahil olmak üzere sosyal medya platformları, kısmen bu reklam kampanyaları genellikle geleneksel Haber Akışı reklamlarından daha yüksek tıklama oranları gördüğünden, markaları Hikâye Reklamları aracılığıyla video içeriği üretmeye zorluyor. Twitter ayrıca altı saniyelik video reklamları ile bu mücadeleye ortak oluyor. Kişiselleştirilmiş içerik bu eğilimi bir sonraki seviyeye taşıyacaktır.

  • Sosyal alışveriş sorunsuz bir şekilde sosyal platformlara dahil edilmiştir.

Son 10 yılda, sosyal platformlar ABD’de e-ticaretin milyarlarca dolarlık bir sektöre genişletilmesinde önemli bir rol oynamıştır. Aslında, sosyal alışveriş artık sosyal medyanın büyük bir parçasıdır.

Kullanıcılar sosyal platformlar aracılığıyla markalara ve ürünlere erişmeyi beklemekte ve istemektedir. İşin püf noktası yaratıcı ve ilgi çekici hikâye anlatımı (genellikle videolara ve influencer pazarlamasına dayanan) ile yüksek düzeyde ilgi yaratmaktır. Başka bir zorunluluk ise, müşterilerin ürün satın almak için sosyal medya sitesinden ayrılmaya ihtiyaç duymadığı, yönlendirmesiz bir alışveriş deneyimi yaratmaktır.

Kuşkusuz bu eğilim yeni yılda genişlemeye devam edecek. Ve TikTok henüz bu şekilde kullanılmasa da bu platform gelişmeden ve perakendecilerin bu platformu alışverişe açık hale getirmenin yollarını aramaya başlamaları uzun sürmeyecek.

  • Daha az kamu, daha fazla özel etkileşimler.

Sosyal medya “arkadaş” listemizi daha uygunsuz hale getirdikçe ve bilgi gizliliği konusundaki endişeleri artırdıkça, daha fazla kullanıcı başkalarıyla bağlantı kurmak için özel gruplara ve mesajlaşma uygulamalarına yönelmeye başlayacak. Facebook Messenger, WhatsApp ve Instagram Messaging gibi mesajlaşma uygulamaları, samimi ve ayrıntılı bilgileri başkalarıyla paylaşırken güvende hissedebileceğimiz daha samimi gruplar oluşturmamıza izin veriyor.

En iyi mesajlaşma uygulamaları artık aylık yaklaşık 5 milyar aktif kullanıcı için bir araya geliyor. Bu, dünya çapında geleneksel sosyal ağlardan daha fazla kullanıcı anlamına gelmektedir.

  • Kullanıcılar anlamlı bağlantılar istiyor.

Markalar, aşırı müdahaleci olmadan kitleleriyle daha özel ve samimi bağlantılar oluşturmanın yollarını bulmalıdır. Bu muhtemelen marka toplulukları veya marka mesajınızın alakalı olduğu, doğrudan mesajlaşmaya açık olduğunuz gruplar oluşturmayı gerektirecektir.

Örneğin, katılımcıların %69’unun bir şirketle doğrudan mesajlaşmanın marka hakkında daha fazla güvende hissetmelerine yardımcı olduğunu söylediği 8.000 kişilik bir 2018 Facebook anketini düşünün. Instagram gibi diğer platformlar, kullanıcıların belirli bir arkadaş grubuyla yayınları ve hikayeleri paylaşmalarını sağlayan bir “Liste” özelliği sunar. Amaç, izleyicilere daha anlamlı bağlantılar, özel ve samimi bir ortamda olma hissi vermektir.

  • Sosyal satış için otantik içerik anahtarı.

Sosyal medya mağazalarını e-ticaret yapmak için alışveriş yapanlar, kredi kartını çekip satışı gerçekleştirmeden önce gerçek kişilerden iç görüler duymak istiyorlar. Burada kullanıcı tarafından oluşturulan içerik ve çalışanların oluşturduğu içerik kritik önem taşır.

Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik (müşteri incelemelerini düşünün), ürünün denemeye değer olabileceğine dair bir kanıt sunar. Çalışanların oluşturduğu içerik biraz daha geniştir ve şirketlerinin misyon, değer, ürün veya hizmetlerin genel faydalarını ifade edebilecek videolar, resimler veya blog yayınları içerebilir. Çalışanlar içeriden güvenilir kaynak olarak görülüyor ve müşteriler bu bilgileri stok şirket gönderilerinden veya sosyal medya pazarlamasının diğer genel biçimlerinden daha inandırıcı buluyor.

  • Influencer pazarlama nanoya gidiyor.

Sosyal medyadaki en büyük patlama için markalar mikro- ve hatta nano-etkili unsurların etkisini düşünmelidir.

Her zaman büyük isimlerden etkilenenler için bir pazar olsa da daha küçük, daha iyi tanımlanmış kitlelere sahip mikro-etkilenenlerin etkilerini hafife almayın. Bu düzeydeki etkileyiciler daha yüksek düzeyde kişiselleştirme ve daha güçlü kitle katılımı sunar. Sadece bu değil, kullanıcıların meçhul bir markadan çok kendilerini bağlı hissettikleri bir kullanıcıyı takip etme olasılığı daha yüksektir.

  • Sosyal medya, güveni beslemenin yeridir.

Markalar sosyal medyanın sadece pazarlama ve reklamcılık için bir platform olmadığını hatırlamalıdır. Güveni beslemek ve izleyicileriyle ilişki kurmak için en iyi yer. Sosyal medya, marka değerini iletmek ve potansiyel müşterilerle kendi seviyelerinde etkileşim kurmak için mükemmel bir fırsat sunmaktadır.

Bunu yapmak markaların ücretsiz bir diyalog akışına sahip olma yollarını bulmalarını ve yüklerini azaltmalarını gerektirir. Markanızın insani yönünü göstermek ve şeffaflığı artırmak kitlelere güven verecektir. Eğlenceye odaklanın, basit katılım, müşteri iletişimine duyarlı olun ve sosyal sorumluluğu, daha derin bir sosyal etkileşim düzeyini göstermenin anlamlı yollarını bulun.

  • Podcast ile konuşmaların değeri artacak.

Tüm markaların yarısı kendi podcast’lerini oluşturmaya başlayacak veya piyasaya sürmeyi planlayacaktır.Podcasting, pazarlamacıların sosyal algoritmalar dışında kendi sahip oldukları medya oluşturmalarını ve medya tekliflerini değiştirmelerini sağlar. Bir yatırım açısından podcast’e giriş seviyesi oldukça düşükken, birçok marka markalı podcast’ler yaratacaktır. Birçoğu başarısız olacak, ancak algoritmaları doğru yorumlayan %20’si büyük ödülün sahibi olacak.

Değişim şu anda gerçekleşiyor ve bunu açıkça gözlemleyebiliyoruz ve yorumlayabiliyoruz. Bununla birlikte, bu platformlara popülerlik ve büyük yatırımlarda olduğu gibi, olasılıklar sonsuzdur. İnterneti daha fazla kullanan insan teknolojilere ve bağlantılara bağımlı olduğundan, sosyal medyanın gelişimi hiç durmadan devam edecek.

Setup34 Digital Ekibi olarak markanızın ihtiyaçlarını belirleyip, doğru analiz ve strateji ile hedef kitlenize yönelik çözümler ve yaratıcı fikirlerimizle sonuç odaklı işlere imza atıyoruz. Sizde markanızı doğru stratejiler ile bir adım daha ileri taşımak isterseniz, bizimle iletişime geçebilirsiniz.

 

 

No Comments

Leave a reply