Sosyal Medya Danışmanı Kimdir? 

İnternetin ve sosyal medyanın hayatımızın her alanında etki göstermesi ile birlikte yeni meslekler ortaya çıkmış. Bu mesleklerden biri de sosyal medya danışmanlığıdır. Uzun yıllardır hayatımızın bir parçası olan ve işletmelerin, markaların da sosyal medyada yer almaya başlamasıyla önemli bir hale gelen sosyal medya danışmanı; sosyal medya uzmanı, sosyal medya yöneticisi  gibi farklı şekilde de adlandırılmaktadır. Farklı şekilde adlandırılsa da sosyal medya danışmanın görev tanımı; markaların, işletmelerin sosyal medya hesaplarını yönetmektir. “Sosyal Medya Dünyasında Yol Arkadaşınız: Sosyal Medya Danışmanı Kimdir?” başlıklı bu yazımızda sosyal medya danışmanı “sosyal medya danışmanı kimdir, sosyal medya danışmanının görevleri nelerdir?” konularını ele aldık.

Sosyal Medya Danışmanı Kimdir? Ne Yapar?

Sosyal medya uzmanı, sosyal meydan yöneticisi olarak da adlandırılan sosyal medya danışmanı; kurumlara, kişilere ve markalara sosyal medya üzerinden daha aktif ve stratejik reklam yapmaları konusunda destek vererek, kurumun daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlayan kişidir. Markanın, daha büyük bir kitleye ulaşması ve etkileşim halinde olması için sosyal medya yönetimi yapan sosyal medya danışmanı, markanın kimliğine uygun çalışmalar ortaya koyar.

Sosyal Medya Danışmanı Görevleri Nelerdir?

Sosyal medya danışmanının en temel görevleri şu şekilde sıralanabilir:

  • Sosyal medya içerikleri üretmek ve içerikleri geliştirmek,
  • Sosyal medyada marka bilinirliğini artırmak,
  • Markanın organik takipçi kazanmasını sağlamak,
  • Trendleri ve değişimlerini yakından takip ederek markaya dönüşüm sürecinde destek olmak,
  • Sosyal medyadan edinilen müşterileri, markanın gelişmelerini , sektör ve rakip gelişmelerini analiz etmek ve raporlamak.
  • Markaların, ürünlerin ya da şirketlerin sosyal medya hesaplarının yönetimini sağlamak,
  • Markanın dijital pazarlama, müşteri ilişkileri, iletişim stratejileri ile uyumlu biçimde sosyal medyada görünmesini sağlamak,
  • Müşterilerin istekleri doğrultusunda iletişim strateji oluşturmak,
  • Düzenli olarak sosyal medya için yapılan faaliyetlerin analizini yapmak,
  • Sosyal medyada yapılan paylaşımlarının sağladığı yarar hakkında tespitlerde bulunmak
  • Güçlü ve eksik yönlerin analizini yaparak yeni stratejiler geliştirmek.
  • Markanın sosyal medya performansını takip etmek ve değerlendirmek için Google Analytics, Hootsuite Pro ve Facebook Insights gibi analitik araçları kullanmak,
  • Sosyal medya çalışmaları kapsamında influencer yani marka elçisi programlarını geliştirmek, yönetmek ve influencer etkinliklerine katılmak.

Sosyal Medya Danışmanının Sahip Olması Gereken Özellikler

  • Sosyal medya danışmanı, yaratıcı içerikler üretebilmelidir.
  • Trendleri yakından takip etmelidir.
  • Dili iyi kullanmalıdır.
  • Kelime dağarcığı geniş olmalıdır.
  • Markayı ve markanın hedef kitlesini analiz ederek uygun söylem dilini belirlemelidir.
  • İnsan ilişkileri ve iletişim konusunda iyi olmalıdır.
  • Sosyal medya mecralarını aktif kullanmalı ve bu mecralar hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
  • Analiz yeteneği güçlü olmalıdır.
  • Marka kimliğine uygun içerikler oluşturmalıdır.
  • Çıkabilecek anlık krizleri yönetebilecek yeteneğe sahip olmalıdır.

Sosyal Medya Danışmanı Olmak İçin Gereksinimler

  • Gazetecilik, iletişim, pazarlama gibi ilgili bir alanda en az lisans eğitim derecesine sahip olmak,
  • Bir şirket ya da  ajans ortamında çalışarak sosyal medya içerik planlama ve sosyal medya yönetme gibi alanlarda deneyim sahibi olmak,
  • Yazılı ve sözlü iletişim becerileri gelişmiş olmak ve dil bilgisi kurallarına hakim olmak,
  • Google Analytics, Hootsuite Pro ve Facebook Insights gibi analiz programları hakkında bilgi sahibi olmak,
  • Basit görsel tasarım programlarını kullanabiliyor olmak,
  • Sosyal medya mecralarını iyi biçimde kullanabilmek.

İlgi Çeken İçerikler

Dijital Pazarlama ile Markanızı Büyütün: Stratejiler ve İpuçları

Dijital pazarlama, markaların çevrimiçi varlıklarını büyütmek ve hedef kitlelerine...

Web Sitenizin Tasarımı, Dönüşüm Oranlarınızı Nasıl Etkiliyor?

Online pazardaki varlığınızın göstergesi olan web site, marka kimliğinin...

Eposta Pazarlama Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Tüketicinin dijitale yönelmesiyle birlikte sektörde de büyük değişiklikler gözlemleniyor....

Sosyal Medya’da Pazarlamanın 10 Vazgeçilmez Kuralı

Sosyal medya pazarlamasının temellerini bilmek markanız için daha güçlü...

Sosyal Medya Ajansı Niçin Önemlidir?

Sosyal Medya Ajansı Sosyal medya markaların günümüzde müşterilerine en hızlı...
Önceki İçerik
Sonraki İçerik

Son Dönem Çalışmalarımız

Kosifler Turizm Setup34'ü seçti.

Kosifler Turizm Yatırımcılık

Kosifler Şirketler Grubu, 1945 yılından itibaren inşaat, otomotiv, turizm, sigorta, denizcilik ve bilişim teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren Türkiye'nin en saygın şirketlerindendir. Kosifler Turizm, turizm sektörünün...
TSPB Setup34'ü tercih etti.

TSPB

Kamu kurumu niteliğinde, özdüzenleyici bir meslek kuruluşu olan Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Sermaye Piyasası Kanunu ile 11 Şubat 2001’de kurulmuş ve Nisan 2001’de faaliyete...
Deriden.com.tr Setup34'ü tercih etti.

Deriden

Deriden 1981 yılından günümüze kadar dünyada bilinen ve en çok giyilen markaların Türkiye pazarında satışını yapmaktadır. Fiziksel mağazalarının dışında eticaret mağazasında da büyüme hedefi olan...