Setup34 Digital AgencySEO 2019 SEO Trendleri

2019 SEO Trendleri

Arama motorlarının gün geçtikçe daha hassas ve akıllı hale gelmesi Arama Motoru Optimizasyonunu yani SEO’yu da yakından ilgilendiriyor. Şöyle ki; arama motorlarının özellikleri değiştikçe SEO da kendini güncelliyor ve konuyla ilgili yeni özellikler trendleşiyor. Bu yazımızda 2019 yılında dijital pazarlama dünyasını yakından etkileyecek SEO trendlerini sizlerle paylaşacağız. Dileriz keyifle okursunuz.

Bu Yıl SEO’da Neler Önem Kazandı?

Sesli Arama ve Sanal Asistanlar

Mobil cihazlardaki sesli arama özelliği gün geçtikçe önem kazanıyor. Şöyle ki insanlar sesli komutla arama yapmanın rahatlığını keşfettikçe yazarak arama yapmaktan uzaklaşıyorlar. Özellikle teknolojiyi hakkını vererek kullanma noktasında başarı gösteren genç nesil, tüm aramalarını sesli arama ve sanal asistanları aracılığıyla yapıyor. Bu yıl SEO ile ilgili dikkat etmeniz gereken en önemli noktalardan biri de; sesli arama özelliğinin öneminin arttığının farkında olmaktır. Çünkü sanal asistan ile yapılan aramaların gençlerde yüzde 50’den fazla olduğu, yetişkinlerde de yüzde 40’ları geçtiği bilinmektedir. Ayrıca kullanıcıların yarısından çoğunun sanal asistandan memnun kalması da; ilk sıralarda yer almak isteyen sitelerin sesli aramayı önemsemelerini bir zorunluluğa dönüştürmektedir. Sesli arama yapan kullanıcıların yüzde 60’ının hareket halindeyken bu özelliği kullandığı da konuyla ilgili saptanan gerçeklerden bir diğeridir.2020 yılında yapılacak tüm aramaların yarısının sanal asistanlar aracılığıyla yapılması öngörülmektedir.

Sitenizi Sesli Aramalara Uygun Optimize Etmek İçin Birkaç Öneri

  • Sesli Arama ile denemeler yapın: Ziyaretçilerinizin sesli arama yaparken kullanma olasılığı olan kelimeleri belirlemek için yapabileceğiniz şeylerden ilki; sizin de Sanal Asistan ile denemeler yaparak arama motorlarında gezinmeniz olacaktır. Bu denemeler sırasında sesli arama yapan bir ziyaretçinin hangi kelimeleri kullanacağını düşünerek hareket ederseniz; bu sizin anahtar kelime belirlemenizi ve başlık koymanızı etkileyecektir.
  • Uzun anahtar kelimelerin önemini unutmayın: Arama motorlarında gezen ziyaretçilerin arattıkları kelime sayısı nasıl arama yaptıklarına göre değişecektir. Örneğin; yazarak aratan kişi “Kahve Lekesi Çıkarma” diye aratırken, sesli arama aracılığıyla aratan kişi “Kahve Lekesi Halıdan Nasıl Çıkar?” diye aratmayı tercih edebilir. Bunun sebebi insanların konuşmayı yazmaktan daha kolay bulma eğilimleridir. Bu yüzden siz de SEO’ya uyumlu siteler hazırlarken ziyaretçilerinizin sesli aramalarda daha uzun anahtar kelimeler kullandığının farkındalığıyla hareket etmelisiniz.

Kaliteli Backlinkler

Backlinkler, internet sitenizin daha çok kişiye ulaşması açısından en işlevsel olgulardır desek abartmış olmayız. 2019’da da SEO açısından backlinkler önem arz etmeye devam edecek. Fakat bu yıl, aldığınız backlinkin ne kadar kaliteli olduğu sizi daha da ileriye taşıyacak bir unsur olacak. 2019 yılında sitelerinizi optimize ederken kaliteli backlinkler alabileceğiniz kaliteli içerikler hazırlamayı unutmayın.

2019 Yılında Backlink’te Neler Değişti?

  • Kaliteli Backlinklerin Önemi Arttı: Geçtiğimiz yıllarda bir sitenin trafiğinin artması için backlink alması oldukça önemli bir unsurdu. Fakat backlinklerin değerini keşfeden herkesin bu konuyla ilgili çalışmalar yürütmesi hakim olan backlink trendlerini değiştirdi. 2019 ile birlikte siteniz için backlink almanız yeterli olmayacak. Bu backlinki hangi siteden aldığınız daha büyük önem arz edecek. Yani yeni trendden hareketle backlinki sitenizdeki hakim konuya uyum sağlayacak başka sitelerden almalısınız. Sizin sitenizdeki ilgi alanınızla alakası olmayan sitelerden aldığınız backlinkler 2019 yılı itibariyle çok değerli olmayacak.

Backlink Alırken Nelere Dikkat Edilmelidir?

  • Backlink aldığınız sitenin içeriklerine dikkat etmelisiniz: Backlink alacağınız siteyi seçerken bu sitedeki içeriklerin sizin internet sayfanızdaki yazılara uygun olduğundan, içeriğin özgün olduğundan, siteye güncel olarak içerik girişi yapıldığından emin olmalısınız.
  • Sitenin başarısına önem vermelisiniz: Dijital çağda bir internet sitesinin ne kadar verimli olduğunu gözlemlemek çok da zor değildir. Şöyle ki sitelerin her birinin konuyla ilgili uzmanların erişebileceği puanları vardır. Siz de backlink vereceğiniz siteyi seçerken bu puanları incelemelisiniz. Backlink vermeyi düşündüğünüz sayfanın Alexa, Trustrank gibi değerlerinin yüksek olduğuna emin olmalısınız.
  • Hacklinklere başvurmayın: Beğendiğiniz bir sitenin içine sızarak kendi sitenizin tanıtımını yapmanızı hacklink olarak tanımlamak mümkündür. Kaliteli backlinkler almak istiyorsanız; hacklink gibi tehlikeli yöntemlere başvurmamalısınız.
  • Backlinki doğru yerden alın: Kaliteli bir backlink almak için yapmanız gereken şeylerden ilki doğru bir site bulmaktır. Örneğin kaliteli backlink almak için forumlara başvurmak çok da doğru bir yol değildir. Hangi siteye backlink vereceğinizi kararlaştırdıktan sonra da sayfanın doğru yerine backlinklerinizi eklemeniz önemlidir. Unutmayın; web sayfalarının footer ya da header kısımlarından backlink alınmaz.

Doğru Bir UX Tasarım

İnternet sitenizi oluştururken unutmamanız gereken en önemli noktalardan biri de; hiçbir ziyaretçinin kullanımı zor bir web sayfasında çok vakit geçirmek istemeyeceğidir. Yani karşınızdaki kişi öğrenebileceği bilgiyi rahatlıkla kullanabileceği bir internet sitesinden almayı tercih edecektir. Bu nedenle siz de internet sitenizi, sayfanızı ziyaret eden kullanıcıların rahatlıkla gezinebileceği şekilde tasarlamalısınız. Unutmayın; siz rakiplerinizle bir yarış içindesiniz ve bu yarışta rakiplerinizden farklılaşmanızı sağlayacak şey; ziyaretçilerinizin memnuniyeti. Kısacası sitenizi tasarlarken bu farkındalıkla hareket edin! Tıklanabilir alanlarınız birbirine çok yakın olmasın, sitenizin ara yüzü başarılı olsun ve web sayfanızda vakit geçiren ziyaretçiler keyifli bir gezinme deneyimi yaşasın.

UX Tasarım Önerileri

  • İletişim sayfanızı ana sayfaya ekleyin: Yapılan araştırmalara göre internette gezinen ziyaretçilerin yüzde 60’ından fazlası ana sayfada İletişim ve Hakkımızda kısımlarını da görmek istiyor. Çünkü web sitesinin sahiplerinin kendileri ile ilgili bilgileri ana sayfada vermesi ziyaretçilerin markaya olan güvenini artırıyor.
  • Markanızın logosunun önemli olduğunun farkına varın: Araştırmalara göre sitelerde araştırma yapan ziyaretçilerin yaklaşık yüzde 40’ı ana sayfaya şirket logosuna tıklayarak dönmek istiyor. Siz de internet sayfanızı tasarlarken bu bilginin farkındalığıyla hareket edin ve logonuzu sayfanızda görünür yerlere koyun.
  • Hizmetlerinizden ana sayfada bahsedin: Sizi merak eden insanlar özellikle de hangi alanlarda hizmet verdiğinizi öğrenmek isteyecektir. Bu nedenle markanızın verdiği hizmetleri ana sayfanıza ekleyerek ziyaretçilerinizin dikkatini çekin. Ayrıca yapılan araştırmalar sayfanızı ziyaret eden kişilerin ortalama yüzde 86’sının hizmetlerinizi ana sayfada görmek istediğini saptamıştır.
  • Yazılarınızı görsellerle destekleyin: Yine yapılan araştırmalar ziyaretçilerin resimlerle desteklenmeyen yazıları sıkıcı bulduğunu saptamıştır. Siz de web sitenizi hazırlarken yazı ve görsel dengesine dikkat ederek ziyaretçilerinizin sayfanızdan memnun ayrılmasını sağlayın.

Video İçerik

Videolu içerikler merak edilen kavramları uygulamalı olarak anlattıkları için insanlar tarafından tercih edilmektedir. Bu nedenle siz de daha çok tıklanan bir web sitesine sahip olmak için video içeriklerin gücünden yararlanmalısınız. Kendi ürettiğiniz video içeriklerinizin yanı sıra Youtube videolarından yararlanmak da sayfanızın daha çok tıklanması açısından çok işinize yarayacaktır. Bizden söylemesi!

Sitenize GDPR Eklemeniz Gereklidir

GDPR’i Veri Koruma Düzenlemesi olarak Türkçeleştirmek mümkündür. Bu düzenlemeye göre her insan kişisel verilerinin ne kadarını kiminle paylaşacağına kendisi karar verir. Bu kanuna göre kişisel verileri işleyen herkes, söz konusu kişinin haklarını gözetlemek zorundadır. Sizin de sitenizin daha çok kişi tarafından ziyaret edilmesi için web sayfanızda GDPR ekli olması gereklidir. Çünkü bu hem yasalara uygun olduğunuzu gösterir hem de ziyaretçilerinizin kendilerini güvende hissetmesini bu nedenle de sizin sayfanızı tercih etmesini sağlar.

Web Sitenizde AMP Yapının Kullanımı

AMP Accelerated Mobile Pages kavramının kısaltmasıdır. Bu kavramı ‘Hızlandırılmış Mobil Sayfalar’ diye Türkçeye çevirmek mümkündür. AMP kavramını mobil cihazlarda sitelerin hızlı açılması için Google’ın bulduğu kodlama yöntemi olarak tanımlayabiliriz. Bu kodlama yönteminin önergelerine göre hazırlanan web siteleri Google’ın ön belleğinde saklanarak kullanıcıların aramalarında öncelikli olarak karşılarına çıkar.  Bu öncelik hazırladığınız web sitenizin arama motorlarında üst sıralara çıkmasını beraberinde getirir.

AMP Neden Önemlidir?

Web sitelerinizi hazırlarken kaliteli görseller ekleyerek ziyaretçilerinizin beğenisini kazanmak istemeniz oldukça doğaldır fakat bu tarz özenle hazırlanan siteler masaüstü cihazlarda çok güzel görünürken mobil cihazlarda zorlukla yüklenir. Bu da kullanıcıların sizin sitenize mobil cihazlardan girmek istememesine sebep olur. AMP, bu durumu engelleyen bir yapıdır. Bu özellik sayesinde sitenizi mobil ve standart sürüm olarak ikiye ayırabilirsiniz ve mobil cihazlar için standart sürümü seçerek, ziyaretçilerinizin sayfadan daha çok verim almasını sağlayabilirsiniz.

Responsive Tasarım

Milenyum çağda ziyaretçilerinizin internet sitenize sadece masaüstü cihazlardan ulaşacağını söylemek zordur. Çünkü hepimizin bildiği gibi mobil cihazlar gün geçtikçe önem kazanıyor ve internet sitelerine yaklaşık yüzde 25 oranında da mobil cihazlardan erişiliyor. Bu noktadan hareketle arama motoru yarışında öne çıkmanız için yapmanız gereken şeylerden biri de; internet sitenize mobil cihazlardan erişen ziyaretçilerinizi memnun etmek olacaktır. Sitenizin farklı ekran çözünürlüklerine adapte olmasını sağlayan tasarımlara Responsive Design denir. Web sitenizi bu kavrama uygun olarak tasarlarsanız mobil cihazlardan sayfanıza erişen ziyaretçileriniz de sizden memnun kalacaktır. Bu da onların sitenizde geçirdiği süreyi olumlu etkileyecektir ve internet siteniz arama motorlarında yükselişe geçecektir.

Responsive tasarıma dair daha çok bilgi almak isterseniz;’ Responsive Tasarım Nedir?’yazımızı da okumanızı öneririz.

İleride Önem Kazanacak; SSL Sertifikası

SSL Sertifikası, kullanıcının ziyaret ettiği site ile paylaştıklarının şifrelenmesini sağlar. Şöyle ki ziyaret ettiğiniz sitede kredi kartı numaranızla, cep telefonu numaranızla, kimlik numaranızla ya da başka şahsi bilgilerinizle işlem yapmanız yani bu verileri paylaşmanız gerekebilir. SSL Sertifikalı internet sitelerinde verdiğiniz bu bilgilerin tamamen korunduğundan emin olabilirsiniz. İnternet sitenizi ziyaret eden kişinin paylaştığı bilgileri güvende hissetmesi açısından SSL Sertifikalı sitelerin ileride daha da popülerleşeceğini bunun da Arama Motoru Optimizasyonu açısından oldukça önemli olacağını söylemek mümkündür.

2019’da SEO’da önem kazanacak kavramlar böyle… Siz de sitelerinizi hazırlarken bu kavramlara dikkat ederek arama motorlarında daha üst sıralarda yer alabilirsiniz. Ya da bu işleri siz ve kampanyanız adına profesyonel bir kişi yapsın isterseniz bir SEO Ajansı ile çalışabilir, konusunda deneyimli SEO uzmanlarıyla internet sitenizi yeniden optimize edebilirsiniz.

 

 

 

 

 

Share

No Comments

Leave a reply