SEO Terimleri

Güzel bir web sitesi tasarladınız, içeriklerinizi faydalı, güzel ve eğlenceli içerikler ile doldurdunuz. Her şey çok güzel görünüyor derken birçok emek vererek gün yüzüne çıkardığınız web site istediğiniz trafik alma oranlarına ulaşamıyor. İşte burada bilmeniz gereken bir konu ortaya çıkıyor ki bu konuyu bilmeden ve uygulamadan sitenin başarılı olması çok zor.

SEO sözlüğü size başlangıç seviyesinde size yeterince yardımcı olacaktır.

SEO Terimleri Nelerdir?

SEO (Search Engine Optimization) arama motorlarında sitenizin ilk sıralara yükselmesi için gerekli olan teknik kriterleri düzenleyen bir yapıdır.  Yani doğal bir şekilde sitenizin popülerliğini arttırmanın en bilinçli yolu olarak karşımıza çıkıyor.

SEO’yu web sitenize uygulamak için karşınıza sıkça çıkabilecek olan kavramları öğrenmeden bu işe başlamamanız için SEO sözlüğümüze bakmanızı öneririz.

SEO Terimleri

Dijital dünyanın nimetlerinden daha fazla yararlanmaya karar veren meraklılar için kurtarıcı niteliğinde bir terimler sözlüğü hazırladık.

Title:

Türkçe karşılığı başlıktır. Web sitelerinde ana başlık yapısı  olarak kullanılır.

Meta Description:

Sitenizde yer alan sayfalarla alakalı kısa bilgilendirme içerikleridir. Arama Motorunda web site title’ınız altında yer alır.

Site Map:

Arama motorlarının siteyi ziyaret ettiklerinde ilk baktıkları dosyalardan biridir. Site haritasında, site içinde olan tüm sayfaların linkleri yer alır. Arama motorları site haritası sayesinde daha hızlı web sitenizi indexleyebilirler.

H1 (Heading):

Heading terimi üretilen içerikte yer alan başlıklar için kullanılır. Makalenin ana başlığı ve odak kelimesi H1 etiketi ile belirtilirken, önem sırasına göre başlıklar H2, H3, H4 vs. Olarak adlandırılır.

White Hat SEO:

Arama motoru gerekliliklerine uyarak etik bir şekilde ve doğal yollarla üst sıralara ulaşma işlemidir.

Black Hat SEO:

Arama motorunun zayıf noktalarından yaralanarak etik olmayan bir şekilde, doğal olmayan yollarda üst sıralara ulaşma işlemidir.

Pagerank:

Google’ın site sıralamasında  web sitelerine verdiği değeri gösteren ve 1’den 10’a kadar olan bir değerdir.

Spam:

Genel anlamı ile spam, gereksiz ve istenmeyen bilgi kirliliğidir. SEO yapmak için faydalı olabileceği düşünülen bazı işlemler spam yapılabilir. Spam olduğu anlaşılan tüm çalışmalar siteye zarar verir.

Rel:

İçerikte verdiğiniz linkin sitenizle ilişkisini belirtir. Link verilen site ile veren site arasındaki bağlantı hakkında arama motorlarına bilgi verir.

Backlink:

Sizin sitenizin dışında yer alan başka sitelerden, sitenize verilen linkler backlinktir. Organik yollarla alınan bu linkler marka bilinirliğini ve güvenilirliğini arttırmada yardımcı olur.

Hacklink:

Sitelerin hacklenerek izin ve bilgi dışında link ekleme işlemidir. İlk olarak arama motorunda organik link olarak algılansa da sonrasında birçok olumsuz yan etkisi olacaktır.

Canonical URL:

Canonical URL (Canonical Link) bir web sayfasının veya içeriğinin, aynı veya benzer içeriğe sahip farklı URL’lerde bulunduğu durumlarda, arama motorlarına hangi URL’nin öncelikli olduğunu belirtmek için kullanılan bir HTML öğesidir. HTML’de meta tag alanında şu şekilde yer almalıdır: <link rel=”canonical” href=”https://setup34.com.tr/” />

SEO sözlüğü önemli terimleri;

Keyword:

Web sitenizin aramalarda üst sıralarda çıkması için kullanılan anahtar kelimelerdir. Sitenizle ilgili bütün stratejinizin onun etrafında döndüğü bu terim doğru anahtar kelime seçildiği taktirde rakiplerinizin önüne hızlı bir şekilde geçmenizi sağlar.

RSS:

Site içeriklerini anlık olarak yayına koyan bir sistemdir. Web sitelerinde belirli nitelikteki içerikleri kategorize ederek bu sistemle anlık yayın yapılabilir.

Onpage:

Web sitenizin içinde yapılan teknik ve kelime optimizasyonu işlemlerine onpage seo denir.

Offpage:

Web sitenizin dışında yapılan teknik ve optimizasyon işlemleridir. Daha çok site dışı SEO düzenlemeleri için kullanılan bir terimdir.  Offpage seo backlink çalışmalarında da kullanılır.

Tag:

Türkçe karşılığı etiket olan bu kavram, makale veya web sitelerinin ürettikleri içerikleri kategori olarak toplu bir şekilde tuttukları anahtar kelimeleri ifade eder, arama motorlarına bildirilmesi için kullanılır.

İndex- İndexleme:

Web sitenizin arama motorunda gösterilmeye başlaması için kullanılan bir kavramdır. Arama motorlarında listelenmeyi ifade eder.

Adwords:

Google ads reklam yayını için oluşturduğu aynı zamanda dünyanın en büyük ve etkili reklam ağıdır. Google ile çalışan birçok iş ortağı web sitesinde reklamınızın çıkmasına olanak sağlar.

İlgi Çeken İçerikler

Kullanıcı Deneyimi (UX)’i Geliştirmek İçin Dikkat Etmeniz Gerekenler

Google organik sıralamalarını etkileyen unsurlar arasında yer alan kullanıcı...

Web Sitenizin Tasarımı, Dönüşüm Oranlarınızı Nasıl Etkiliyor?

Online pazardaki varlığınızın göstergesi olan web site, marka kimliğinin...

Google Analytics Event Kurulumu Nasıl Yapılır?

Google Analytics'te olayları izlemek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz....

Sosyal Medya’da Pazarlamanın 10 Vazgeçilmez Kuralı

Sosyal medya pazarlamasının temellerini bilmek markanız için daha güçlü...

Off-Page SEO Nedir?

Dijital pazarlamanın ve eticaretin en etkili, en basit ve...

Son Dönem Çalışmalarımız

Kosifler Turizm Setup34'ü seçti.

Kosifler Turizm Yatırımcılık

Kosifler Şirketler Grubu, 1945 yılından itibaren inşaat, otomotiv, turizm, sigorta, denizcilik ve bilişim teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren Türkiye'nin en saygın şirketlerindendir. Kosifler Turizm, turizm sektörünün...
TSPB Setup34'ü tercih etti.

TSPB

Kamu kurumu niteliğinde, özdüzenleyici bir meslek kuruluşu olan Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Sermaye Piyasası Kanunu ile 11 Şubat 2001’de kurulmuş ve Nisan 2001’de faaliyete...
Deriden.com.tr Setup34'ü tercih etti.

Deriden

Deriden 1981 yılından günümüze kadar dünyada bilinen ve en çok giyilen markaların Türkiye pazarında satışını yapmaktadır. Fiziksel mağazalarının dışında eticaret mağazasında da büyüme hedefi olan...