Setup34 Digital AgencySEO BLOG Yenilikçi Bir SEO Ekolü: Holistik SEO 
Holistik SEO

Yenilikçi Bir SEO Ekolü: Holistik SEO 

Arama motoru optimizasyonu anlamına gelen SEO, günümüzde birçok kişi tarafından bilinen bir kavramdır. Google sıralamalarında daha üst sıralara yükselmenizi sağlayan SEO çalışmaları, içinde yüzlerce parametreyi barındırır. Bunların başında; anahtar kelime optimizasyonu, metin ve görsel düzenlemeleri, site hızı ve backlink alımı gibi unsurlar gelir. Ancak yenilikçi ve kural tanımaz bir ekol olan Holistik SEO, bütüncül bir bakış açısıyla klasik SEO’da var olan tüm bu etmenlerin hem dışında hem içinde bir çizgiyle web siteniz için kalıcı başarılar sağlar. Şimdi, yenilikçi bu yaklaşımı daha yakından tanıyalım…

Holistik SEO Nedir?

Holistik kelime anlamı olarak; bütünün parçalarının birbiriyle uyumlu ve sistemli olarak hareket etmesi anlamına gelir. Holistik SEO da; arama motoru optimizasyonlarının içerdiği unsurların birbirine bağlı olduğunu savunan bir ekoldür. Bu ekol, kullanıcı odaklı çalışmaları baz alır ve yapılan SEO çalışmalarının daha doğal akışta yapılması gerektiği görüşünü benimser. Kullanıcı beklentilerini gerçekleştirmek, bu bakış açısındaki en önemli özelliğidir. Holistik yani bütüncül SEO’yla birlikte; kullanıcı deneyimi, site içi teknik çalışmalar ve sosyal medya kanalları gibi; klasik SEO’da bulunmayan terimler devreye girer. Bütüncül SEO, klasik SEO’nun bir parçası olsa da, ondan daha geniş bir alanı kapsar.

Holistik SEOnun Geleneksel SEOdan Farkı Neler?

  • Klasik SEO, backlink alımlarını sadece arama motoru odaklı oluşturur. Ancak bütüncül SEO’da backlink alımı, kullanıcı odaklı inşa edilir. Amaç, sadece sıralamalarda yükselmek değil; aynı zamanda etkileyici bir şekilde kullanıcıların dikkatini çekmek ve merak ettiklerini giderebilmektir.
  • Klasik SEO, anahtar kelime çalışmalarınında yüksek aranma hacimli, maksimum bir iki kelimeden oluşan kelime öbeklerini kullanır. Ancak bütüncül SEO, düşük aranma hacimli kelimelere de odaklanarak; uzun kelime gruplarını da içeriğe dahil eder. Böylece kullanıcıların, merak ettiği tüm bilgilere ulaşmasını sağlar.
  • Klasik SEO, kullanıcı ilgisinden ziyade arama botlarındaki ilgiye odaklanır. Amaç, yüksek web sitesi trafiği elde etmektir. Holistik SEO’daysa hedef, ilgi çekici içeriklerle kullanıcıların dikkatini çekmektir. Web sitesinin güncel olması da Holistik SEO için önemlidir. 

Neden Holistik SEOyu Tercih Etmelisiniz?

Holistik SEO, web sitenizle ve içeriklerinizle birlikte uzun vadede başarılar elde etmenizi sağlar. Kullanıcı odaklı çalışmalarla varlığınızı sürdürmeniz; arama motoru sıralamalarında da görünürlüğünüzü ve trafiğinizi de artırır. Amacınız artık sadece Google’nin sizi sevmesi değil, kullanıcıların da sizi sevmesi olur. Bu, potansiyel müşterilerinizin ve hedef kitlenizin de satın almaya ya da dönüşüme daha çok katkıda olması demektir. Çünkü web sitenize gelen kişiler, gerçekten ürün veya hizmetine ihtiyacı olan insanlar olacaktır. Holistik SEO, kısa vadede size fayda sağlamayacak gibi gözükebilir. Ancak bu, tamamen yanlış bir algıdır. Bütüncül arama motoru optimizasyonuyla yavaş ama kalıcı getiriler elde edersiniz.

SEOnun Holistik Yaklaşımıyla Tanışın!

Klasik SEO ajanslarına kolayca ulaşabilirsiniz. Ancak Holistik SEO’yla ilgilenen ajans sayısı, bu orana kıyasla daha azdır. Birçok ajans, klasik SEO’nun hızlı sonuç getirilerinden yararlanmak ister. Ancak biz Setup34 olarak klasik SEO anlayışımız yanı sıra yenilikçi bu ekolü, Holistik SEO’nun gücüne inanıyoruz. Siz de bizimle iletişime geçerek Google’nin ve kullanıcıların sevdiği bu ekolle tanışabilirsiniz!

No Comments

Leave a reply