Setup34 Digital AgencySEO BLOG Yapay Zeka Teknolojileriyle Reklamcılık Başarınızı %40 Artırın!

Yapay Zeka Teknolojileriyle Reklamcılık Başarınızı %40 Artırın!

Hayatlarımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelen teknoloji, yapay zeka kavramıyla birleştiğinden beri her gün yeni bir inovasyonu kucaklamaktayız. Küresel bazda tüm ülkelerin teknoloji ve ekonomi modellerini geliştiren bu kavram, şimdi de reklam sektörüyle birlikte sıkça anılıyor. Özellikle dijital reklamcılıkta kullanılan yapay zeka destekli sistemlerin getirdiği başarılar, sektöre daha kolay entegre olmasını sağlıyor. 2020 yılı itibariyle Çin’in yapay zeka teknolojisinin Türkiye’de kullanıma sunulan ADCost Intelligence’nin  kurucusu, 600 milyondan fazla reklam datasını ajanslara sunacağını belirterek; markaların reklam performanslarını artırmada bu teknolojinin önemli bir adım olacağını söyledi. Uygulanan firmalar tarafından %40’lık bir performans artışı sağlayan bu teknoloji, başka modülleriyle da hayatımızın bir parçası oluyor.

Reklamlar, Yapay Zekayla Nasıl Çalışır?

Yapay zeka, makine öğrenmesi temeliyle çalışan bir teknolojidir. Bu teknolojide yapay zeka, insanı taklit ederek düşünme ve öğrenme işlemlerini gerçekleştirir. Günümüzde yazılımsal altyapılarla çalışan yapay zekalar, verilen datalardan analiz yaparak bir sonraki problemde ne yapması gerektiğini geliştirir ve işleri sınıflandırır. Reklam sektöründe de yapay zeka tamamen aynı mantıkla çalışır. Özellikle dijital reklamcılıkta kullanılan yapay zeka teknolojileri, yazılımsal geliştirmelerle sisteme işlenir ve manuel işlerin tamamı bu sistemler tarafından yürütülür.

Yapay Zeka Teknolojilerinin Reklam Sektörüne Sağladığı Avantajlar

  • Reklam sektöründe çalışanların, daha kreatif işlere yönelmesine olanak tanır.
  • Sürekli geliştirilebilir modellerin uygulanması için zaman tasarrufu sağlar.
  • Daha doğru hedef kitleye ulaşmanızı sağlar.
  • Reklam performanlarının optimize edilmesini sağlar.

Yapay Zeka Teknolojilerinden Güç Alan Reklam Modelleri

Programatik Reklamcılık 

Programatik reklamcılık, gerçek zamanlı olarak çalışan ve tekliflerin yapay zeka tarafından oluşturulmasına olanak tanıyan reklam modellerinden biridir. Bu reklamcılık modeli, Google’nin hizmetleriyle birlikte çalışarak remarketing kitlesinin yeniden hedeflenmesini sağlar. İşlemler, milisaniyeler içerisinde gerçekleşirken; sistem, reklamveren için en uygun teklifi sunar. Programatik reklamcılık denildiğinde en dikkat çeken noktalardan biri de bu modelin içerisinde bulunan Real Time Bidding satın alma modelidir. Rezervasyon işlemiyle hedef kitle, en doğru zamanda reklamı görme şansına sahip olur. Bu da reklamveren için dönüşüm değerinin artması demektir. Yapay zekanın önemli bir ürünü olan programatik reklamcılık ve real time bidding ile daha detaylı bilgi için “ Programatik Reklamlarda Real Time Bidding İle Doğru Hedef Kitleye Nasıl Ulaşabilirsiniz?” başlıklı yazımızı ziyaret edebilirsiniz!

Google AdSense

2018 yılı itibariyle tamamen kullanıma açılan Google AdSense, otomatik beta uygulamasında bile işletmelerin reklam gelirlerini %10 artırdı. Peki, Google Adsense nasıl çalışıyor? Google Adsense, tamamen yapay zeka tarafından yönetilen bir süreç olmakla beraber; belirlenen reklam alanlarına en uygun reklamların yerleştirilmesiyle çalışıyor. Görsel boyutlarıda da dahil olmak üzere, reklam bilgileri yapay zeka tarafından algılanıyor ve tespit edilen en doğru alana konuluyor. Gelen tüm reklam istekleri, kategorize edilirken sahte ya da kötü içerikli reklamlar da yine bu teknoloji sayesinde eleniyor. 

Siz de markanız için yapay zeka teknolojilerinden faydalanarak reklam performanslarınızı artırabilir ve doğru zamanda, doğru hedef kitleye ulaşabilirsiniz. 

No Comments

Leave a reply