Setup34 Digital AgencySEO BLOG Sık Yapılan SEO Hatalarını Ele Aldık

Sık Yapılan SEO Hatalarını Ele Aldık

Dijitalleşen dünya, kısa sürede büyük bir kitleye ulaşma imkanı tanırken aynı zamanda daha fazla rakip ile karşılaşmanız anlamına da gelmektedir. Web sitenizin daha fazla trafik elde etmesi ve arama motorlarında daha üst sıralarda yer alması kısaca daha büyük bir kitleye ulaşabilmek için  SEO’ya yani arama motoru optimizasyonu uygun içerikler üretmeniz önemlidir. Anahtar kelime odaklı gerçekleştirilen pazarlama yöntemi olan SEO çalışmalarında, kriterlere uygun içerikler üretmeniz gerekmektedir. Bu noktada pek çok SEO hatası yapılmaktadır. Yapılan bu hatalar, ilgili anahtar kelimeler ile arama motorlarında üst sıralara gelerek yüksek ziyaretçi sayısına ulaşma hedefinizi engelleyen olumsuz durumlardır. “Sık Yapılan SEO Hatalarını Ele Aldık” başlıklı bu yazımızda sık yapılan SEO hatalarını ele aldık.

SEO Nedir?

Dilimize arama motoru optimizasyonu olarak çevrilen search engine optimization yani SEO, web sitenizin konu ile ilgili anahtar kelimeler kullanılarak arama motorlarında daha üst sıralarda yer almasını ve anahtar kelimeler ile arama trafiğinde en yüksek ziyaretçi sayısına ulaşmayı amaçlar. Yapılan çalışmalara göre Google’da arama yapan kullanıcıların %90’ı yaptıkları aramada ilk sayfada çıkan web sitelerini ziyaret etmektedir. Geriye kalan %10’luk kesimde yer alan kullanıcılar ise diğer sayfalarda yer alan arama sonuçlarını incelemektedir.

SEO çalışmaları, iç SEO ve dış SEO olmak üzere ikiye ayrılır. İç SEO çalışmaları, arama motoru optimizasyonu çalışmalarında yapılan birincil işlemleridir. Web site içerisinde yapılan iyileştirme ve düzenlemeler ile  site, Google kriterlerine uyumlu hale getirilir. Dış SEO’ya hazırlık yapılan iç SEO çalışmalarında, arama motoru örümceklerinin web sitenizi daha doğru değerlendirilmesi sağlanır.

Dış SEO’da ise, iç SEO’su tamamlanmış web sitesinin diğer internet sitelerinden link alması ile yapılan siteyi iyileştirme yönelik çalışmalardır. Başka bir internet sitesinden metin ya da görsel üzerinden backlink alınması ile yapılır. Alınan backlinklerin kaliteli ve doğru olması, dış SEO’dan daha verimli alınmasını sağlar.

Sık Yapılan SEO Hataları

Taranamayan Site Sorunsalı

Web sayfanızın Google’da listelenebilmesi için Google örümcekleri tarafından indexlenmesi gerekmektedir. Sizin web sitenizi Google örümcekleri taramazsa, siteniz indexlenmez ve sıralama almaz. Yaptığınız SEO çalışmalarının taranamayan site sorunsalı ile karşı karşıya kalıp boşa gitmemesi için web sitenizin crawable yani taranabilir olduğundan emin olmalısınız.

  Çok Fazla Anahtar Kelime Kullanımı

En sık yapılan SEO hatalarından biri de çok fazla anahtar kelime kullanımıdır. Yazdığınız SEO’ya uyumlu içeriklerde çok fazla anahtar kelime kullanmak hem Google tarafından hoş karşılanmaz hem de web sayfanızı ziyaret eden ve içeriklerinizi okuyan kişileri yorar.  Dolayısıyla anahtar kelime kullanımında dikkatli davranmalısınız. İçeriğiniz ile uyumlu anahtar kelime kullanmalı ve kullandığınız anahtar kelime sayısı içeriğinizin uzunluğu ile doğru orantılı olmalıdır.

Web Sitenizin İçeriğini Güncellememek

Web siteniz, Google’da sıralanmaya başladı. Özellikle ilk sayfada sıralama aldıysa başarılı bir SEO çalışması ortaya koydunuz diyebiliriz. Fakat üst sıralarda sıralanıyoruz, işimiz bitti demek çok yanlış bir yaklaşım olur. Site içeriklerini güncellemezseniz sıralamalarınız aşağılara düşebilir. Dolayısıyla web site içeriklerinizi düzenli olarak güncellemeli, yeni içerikler eklemelisiniz.

Olması Gerekenden Fazla Meta Etiketi Eklemek

Web sitenize, arama sonuçlarında gösterilmesi için çok sayıda meta etiketi eklemek Google tarafından spam olarak algılanmasına ve sitenin SandBox’a girmeni gibi olumsuz bir duruma yol açabilir. Dolayısıyla internet sitenize, site ile ilgili meta etiket eklemelisiniz.

Backlink Sorunsalı

Arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak isteyen web site sahipleri, backlink almaya yönelik çalışmalara başlar. Yeni açılan internet sitesinde aşırı backlink alınırsa, bu durum Google tarafından olumsuz değerlendirilebilir. Bu süreç, siteniz SandBox’a girmesiyle sonuçlanabilir. Backlink alınırken, web sitenizin içeriği ile uyumlu olan sitelerden backlink alınmasına dikkat etmeli ve azar azar backlink almalısınız.

Site İçeriklerde Anahtar Kelime Eksikliği

Sitenizde yer alan içeriklerde, içerik ile ilişkili yeterli miktarda anahtar kelime kullanılmalı. Kullanılan anahtar kelime sayısı, çok olduğunda spam olarak algılanırken az anahtar kelime kullanımı, arama motorunda bir arama yapıldığında sitenizin listelenmemesine yol açar. Dolayısıyla içeriğinizde başlık ve konu ile ilgili yeterli sayıda anahtar kelime kullanmaya özen göstermelisiniz.

Doğru Sitelerden Backlink Almamak

Farklı sayfalar üzerinden sitenize gelen ziyaretçiler, SEO çalışması için önemlidir. Backlink çalışmanızda, kaliteli ve ilgi gösterilen sitelerden alınan backlinkeler web sitemizin arama sonuçlarında iyi bir listelenme sıralaması almasını sağlarken, kalitesi düşük web sitelerinden alınan backlinkler web sitenizi olumsuz etkileyecektir.

Kopya İçerik

Duplike içerik olarak adlandırılan kopya içerikler, Google tarafından spam olarak değerlendirilir. Farklı URL’lerde benzer ya da aynı içeriklerin yer alması, sıralamada aşağılarda yer almanıza  yol açar. Dolayısıyla özgün içerikler üretmeniz önemlidir.

 

No Comments

Leave a reply