Setup34 Digital AgencySEO BLOG Setup34, 2020 Yılını Nasıl Geçirdi?

Setup34, 2020 Yılını Nasıl Geçirdi?

Yeni bir yılı kucaklamaya hazırlandığımız bugünlerde, Setup34 Digital Agency olarak yüzlerce başarıya imza attık. Markaların SEO stratejilerinden, sosyal medya kanallarına; e-mail pazarlamalarından, içeriklerine kadar birçok alanda yeniliğe gittik. Beraber çalıştığımız markaların birçoğunun kullanıcı sayılarını %50 oranında artırırken dönüşüm oranlarını da katlamayı başardık. Peki, geride bırakmaya hazırlandığımız bu sene içerisinde neler yaptık? Beraber inceleyelim…

  • Markaların sosyal medya kanallarına ağırlık verdik.

Özellikle Covid-19 süreciyle birlikte, hepimizin evde kalıyor olması sosyalliğimizi azalttı ve sosyalleşebildiğimiz tek yer, dijital dünya haline geldi. Bu nedenle markalar, sosyal mecraları daha çok kullanarak kullanıcılarının yanında olduğunu gösterdi. Haftalık belirlenen paylaşım sayıları, ikiye katlandı. Paylaşımların içerikleri de bu durumdan etkilendi. Daha duygusal paylaşımlar ve evde kalmayı destekleyen, hijyen kurallarını anlatan, hayatla ilgili paylaşımlara ağırlık verildi. Markalarımızla birlikte, ürün veya hizmetlerini uzaktan çalışma sistemlerinde ya da evlerde nasıl kullanılabileceğine dair içeriklere yöneldik. Tüketicilerin markayla bağ kurmasını kolaylaştıran bu metriklerle, takipçi sayıları artmaya ve dönüşüm oranları da katlanmaya başladı.

Bunun yanı sıra 2020’nin en önemli sosyal medya stratejilerinden biri de real time içerikler oldu. Gündemin yoğunluğu; depremler, kadın cinayetleri ve virüs gibi problemler sosyal medya kanallarının da aktif olmasına neden oldu. İçerikler, bilgilendirici yönde doyurucu bir hale geldi. Video içeriklerin de önemi bu dönemde belirgin bir artış sağladı. Pandemi süreciyle birlikte prodüksiyon yapılamaması, bu içerikleri ön plana çıkardı.

  • E-ticaret altyapısını geliştirdik.

Özellikle Covid-19 süreciyle birlikte artan dijitallik, kaynakların da yetersiz kalmasına neden oldu. Biz de bu nedenle markalarımızın gelişimine hız kesmeden devam edebilmek için %100 yerli altyapılar geliştirmeye karar verdik. Böylece hazır altyapılarda sıkça karşılaşılan SEO ve pazarlama otomasyonları sorunlarını kolayca rafa kaldırdık. Hizmetlerimizi sadece bununla sınırlı tutmayıp; danışmanlık hizmetlerimizle birçok markanın da altyapı kurulum işlemlerini gerçekleştirdik. 100’den fazla iş ortağına destek verdiğimiz danışmanlık hizmetlerimiz için “Markanız İçin Neden E-Ticaret Danışmanlığı Hizmeti Almalısınız?” yazımızı ziyaret edebilirsiniz.

  • İçeriklerimizi kişiselleştirmeye ve çok kanallı yayınlara geçmeye başladık.

2020 yılının en önemli içerik pazarlama stratejilerinden biri de kişiselleştirilmiş içerikler oldu. Bu sene içerisinde markalar, hedef kitlelerinin ihtiyaçlarını doğrudan karşılamaya yönelik içeriklere yoğunlaştı. Hikayeler, içeriklere daha fazla entegre olmaya başladı. Tıpkı sosyal medyada olduğu gibi, web sitesi içeriklerinde de duygusal bağ kuran içeriklerin önemi arttı. Günden güne daha fazla markanın çembere katılması, içerik türlerini de çoğalttı. Görsel içeriklerin önemi arttı ve video, animasyon, infografik contentler daha çok ön plana çıktı.

content türleri

  • Stratejilerimizde e- mail pazarlamanın hacmini artırdık.

Gittikçe artan kullanıcı sayısı ve teknolojiler, e-mail pazarlama tekniklerinin de gelişmesine olanak tanıdı. Uzaktan çalışma döneminin de trend olması, e-postalama hizmetlerinin büyümesi için de alan açtı. Markalar, kullanıcıların telefon ve bilgisayarlarına sarıldığı bu dönemde tüm hedef kitlesine mail pazarlama yöntemleriyle erişebilme şansına sahip oldu. Yaratıcı konu satırları ve içeriklerle birlikte markalar web sitelerindeki CTR oranlarını artırdı. Bu da, daha fazla dönüşümü ve daha fazla müşteriyi beraberinde getirdi.

  • SEO parametreleri geliştirilerek Google politikaları yakalandı.

Her sene değişen SEO parametreleri, 2020 yılında da Setup34 tarafından yakalanarak; markaların SEO stratejileri geliştirildi. Organik arama sonuçlarının bu sene içerisinde top seviyeye ulaşması, Google reklamlarına ayrılan bütçeyi de artırdı. Bu sayede markalar, daha fazla organik trafiği elde etti. Sağlık, finans, haber, market ve yemek sektörlerine talep artarken; gezi, eğitim, ulaşım gibi sektörlerin aranması azaldı. Ancak biz bu süreci, diğer sektörlerin de avantajına çevirebilmek için ekstra indirimler, erken rezervasyon gibi kavramları ön plana çıkararak hedef kitlemizi küçülterek, doğrudan dönüşüme katkı sağlayacak tüketicilere çevirdik. Site içi SEO çalışmalarımızı artırarak dönüşüm oranlarını katladık. “Site İçi SEO Çalışmaları İle Dönüşüm Oranlarınızı Katlayın!” yazımızla SEO parametrelerine dair daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

Yeni yılı kucaklamaya hazır olduğumuz bu günlerde sizlerle başarılarımızı ve stratejilerimizi paylaşmış olmaktan dolayı çok mutluyuz. Biz bugün, yıllık 800’ün üzerinde müşteriyle 2021 çalışmalarımıza şimdiden başladık. Siz de yeni yılda markanızın stratejilerini geliştirmek, daha fazla kullanıcıya ve daha fazla dönüşüm değerine sahip olmak için bizimle tanışabilirsiniz!

Yeni yılınız kutlu olsun…

 

Sizinle tanışmayı sabırsızlıkla bekliyoruz!

No Comments

Leave a reply