Setup34 Digital AgencySEO BLOG Programatik Reklamlarda Real Time Bidding İle Doğru Hedef Kitleye Nasıl Ulaşabilirsiniz?

Programatik Reklamlarda Real Time Bidding İle Doğru Hedef Kitleye Nasıl Ulaşabilirsiniz?

Programatik Reklamcılık Nedir?

Yapay zekanın gücüyle, sadece verilere dayalı olarak milisaniyeler içerisinde gerçekleşen teklif alt yapılı sistem programatik reklamcılık olarak adlandırılır. Programatik reklamlar, insan kararı olmaksızın sadece yazılım sistemi kararlarıyla hareket eder. Programatik reklamcılık, Google’nin hizmetleri arasında yer alan Ads ve Analytics’le entegre çalışarak farklı mecralardan gelen alıcıları yeniden hedeflemenize olanak tanır. 

Programatik reklamlar, borsa gibidir. Çok sayıda talep ve arzın üstünden reklamlar işlem görür. İşlemler, anlık olarak değişim gösterebilir. Reklamveren açısından en karlı teklif, otomatik olarak sistem tarafından kullanıcıya sunulur. Programatik reklamcılık, günümüzde yeni bir kavram olmasa da geçtiğimiz beş sene içerisinde ciddi bir ivme kazandı. eMarketer’in elde ettiği sonuçlara göre Amerika başta olmak üzere, 2021’e kadar programatik reklamcılık satın alma işlemlerinin %88’lik bir kısmını elde edecek gibi görünüyor. 

Programatik Reklamcılığın Avantajları

  • Remarketing stratejileri için programatik reklamcılık en karlı modellerden biridir.
  • Gelecek dönem adımlarınız için programatik reklamlar detaylı raporlama sunar. 
  • Hedef kitlenizi yakından tanımanıza olanak sağlar.
  • Bütçenizin daha doğru optimize edilmesine yardımcı olur.
  • Birçok farklı reklam alanından etkili erişim almanızı sağlar.

Programatik Reklamcılığın RTB Satın Alma Biçimi

Real time bidding olarak adlandırılan gerçek zamanlı açık artırma, programatik reklamcılığın içerisinde yer alan satım alma davranışlarından biridir. Reklam alanları için önceden bir rezervasyon işlemi olabileceği gibi, kullanıcılar için verimli olduğu düşünülen reklamlar gösterilir. Çoğu zaman , RTB ve programatik reklamcılık aynı kavramlar olarak düşünülür. Ancak bu iki kavram birbirine benzer olsa da aralarındaki önemli farklardan biri rezervasyon işlemleridir. Programatik reklamcılıkta rezervasyon olmadığı gibi, RTB’yi ayıran özellikse rezervasyonu satın alma ile birleştirmiş olmasıdır.

Reklamverenler tarafından sunulan teklifler; konum, kitle, saat gibi unsurlar dikkate alınarak en yüksek teklifi veren alıcı seçilir. Real time bidding işlemlerinde birçok parametrenin beraber değerlendiriliyor olması doğru müşteriye, doğru zamanda, doğru içerikle ulaşmanıza olanak tanır. Nasıl mı? 

RTB İle Doğru Hedef Kitleye Ulaşmak

Doğru İçerik

Potansiyel müşterilerinizin ilgi alanları neler? Satın alma davranışları hangi ürün veya hizmetle ilgili? Doğru içerikleri belirlemenize yardımcı olacak bu sorular; müşterilerinizin ilgi alanlarını da belirlemenize yardımcı olur. Real time bidding de bu sorulara çok kısa saniyeler içinde yanıt bularak; müşterilerinizin önceki gezintilerinden yola çıkarak reklamınızın kullanıcıya uygunluğunu ölçer. Reklamınızın kullanıcı aramalarıyla ilgili içerikte olduğu düşünülürse alıcılara gösterimi sağlanır. 

Doğru Zaman

Birçok sistemde olduğu gibi; RTB’de en doğru zamanı sizin için optimize eder. Bu aşamada yapay zeka, çok önemli bir rol oynamaktadır. Teknoloji sistemlerinin son adımı olan makine öğrenmesi ile çalışan yapay zekanın entegre olduğu bir diğer sistem olan “Yapay Zeka İle E-Mail Marketing” hakkında daha fazla bilgi için yazımızı ziyaret edebilirsiniz!

Gerçek zamanlı açık artırma ile reklamlar, kullanıcılarınız web sitenizle ilgili arama yaptıkları sırada gösterilir. Böylece reklamlarınız, alıcılarınızın satın alma için araştırma yaptıkları zaman diliminde gösterilmiş olur. Bu da müşterilerin sitenize dönüşüm değeri katması demektir. Kullanıcı ilgisinin tavan olduğu seviyede gösterilmesi, gereksiz harcamaların ortadan kalkmasına yardımcı olur. Doğru zaman ile gösterilen RTB reklamları, sunduğunuz ürün ya da hizmete ilgi duyan kişilere ulaşmanızı sağlar.

Doğru Kişi

Satın alma yapacak kişilerin maddi durumları, demografik yapıları, ilgi alanları ve konumları hedef kitle oluşturmaya yardımcı olur. Potansiyel müşteri profilini oluşturan bu bilgiler ile kitle oluşturduğunuzda doğru insanları ağınıza almış olursunuz. Ürün ya da hizmetinize ilgi duymayan insanlar ile bir bağınız kalmaz. RTB, gerçek zamanlı akışıyla kullanıcının bu bilgilerinden yararlanarak gösterim yapar. 

Reklamcılığın yeni devi, gelecek dönem reklam dünyasının en çok tercih edilecek reklam modeli programatik reklamcılık ile ilgili daha fazla bilgi almak ve web sitenizin dönüşüm oranlarını katlayacak RTB teknojileriyle tanışmak için Setup34 ile iletişime geçebilirsiniz!

No Comments

Leave a reply