Setup34 Digital AgencySEO BLOG Markaların Kullanıcı Trafiğini %35 Oranında Artıran Rehber: Google My Business 

Markaların Kullanıcı Trafiğini %35 Oranında Artıran Rehber: Google My Business 

İşletmeniz kolaylıkla bulunabilsin mi istiyorsunuz? Ya da, yakın konumunuzda yer alan kişilerin aramasında çıkmak mı ? O zaman, günde ortalama 3.5 milyar kelime aranan Googlenin, işletmelere yakınlarında bulunan kullanıcılara erişme imkanı sağlayan Google My Business hizmeti ile tanışmalısınız!

Benim İşletmem: Google My Business Nedir?

Google My Business, işletmenizin Google aramalarında ve haritalarda kolayca yer almasını sağlayan; kullanıcılara işletmenizin çalışma saatleri, adresi ve yorumları gibi daha birçok detayın görüntülenmesini sağlayan Google hizmetidir. Markanızın hesaplarını yönetmenize yardımcı olan bir yönetim aracıdır. Bu yönetim aracına kayıt olduktan sonra işletme bilgilerinizi doğrulayarak; müşterilerinizin sizi kolayca bulmasına olanak tanıyabilirsiniz. Böylece daha ‘’aranabilir’’ olmayı başararak doğal yoldan yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Aynı zamanda haritada yer almanız, müşterilerinizin size daha kolay bir şekilde ulaşmasını sağlayacaktır!

İşletmeniz İçin Google My Business Kullanmanın Avantajları

 

İşletme bilgilerini doğrulamanız daha profesyonel görünmenizi sağlar. 

Tüketicilerin; Google Benim İşletmem’deki bilgilerini doğrulayan işletmeleri güvenilir bulma olasılığı, diğer işletmelere göre iki kat daha fazladır. Bu nedenle işletme bilgilerinizi doğrulamanız; harita, açık adres ve web sitesi gibi bilgilerinizin ulaşılabilir olmasını sağlamanız profesyonel bir marka kimliği oluşturmanıza yardımcı olur. Yerel SEO sıralamalarında da belirleyici faktörlerden biri olan Google My Business ile hizmet bölgenizdeki kişilere bağlanmayı hedefliyorsanız; bilgilerinizi doğrulamanız, güncellemeniz ve optimize etmeniz doğru olacaktır.

 

Müşterilerinizin işletmenize erişimi kolaylaşır. 

İşletmenizin Google Maps’te görünmesi, adres, telefon, çalışma saatleri ve web siteniz gibi bilgilerinizin bulunması müşterilerin size erişimini kolaylaştırır. Ayrıca bu bilgilere ek olarak, işletmenize ve faaliyetlerinize ilişkin görseller yayınlamanız Google Haritalar’da %42 oranında daha fazla yol trafiği almanıza ve web sitenizde %35 daha fazla tıklama almanıza olanak tanır. Bu da daha fazla kullanıcıya daha kısa sürede erişmenizin bir yoludur.

 

Marka bilinirliğiniz artar.

Daha görünür olmanız, markanız için bir avantajdır. Google My Business’ta yer alan kullanıcılar tarafından yapılan puanlamalar ve yorumların fazla olması, markanızı ön plana çıkaracaktır. Doğru yapacağınız SEO çalışmaları da üst sıralara çıkmanıza yardımcı olacaktır. Markanızın üst sıralarda yer alması potansiyel müşteri tabanınızı artırır. Bu da sizi marka bilinirliği daha yüksek bir işletme haline getirebilir.

 

İşletmenizin bilgilerini analiz eder.

Google My Business, müşteriler için faydalı olduğu kadar işletmeniz içinde önemli bir araçtır. Bu rehber ile, web sitenizdeki bağlatılara gelen tıklama sayısını görebilirsiniz. Bunun yanı sıra, sizi izleyen kişilerin profil bilgilerini bulabileceğiniz bir alan vardır. Bu bilgiler, size reklam kampanyaları oluşturmanızda yardımcı olacaktır. Yorum özelliği ile işletmenize gelen iyi ya da kötü eleştirileri değerlendirebilirsiniz. Böylece işletmenizi iyileştirmek ve yeni kararlar almak yönünde fikir sahibi olabilirsiniz. Google My Business, müşterilerin size hangi kanallardan ulaştığı hakkında da genel bir bilgi verir. Hesabınızdan kolaylıkla erişebileceğiniz bu bilgiler, yeni stratejiler geliştirmenizi ve hangi kanallara yoğunluk vermeniz gerektiğini gösteren bir rehberdir.

Google My Business Kayıt Rehberi

Google My Business’a kayıt olmak ve yeni müşterilerinize ulaşarak genel görünürlüğünüzü artırmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.

1. https://www.google.com/business/ adresine tıklayarak sağ üstte yer alan ‘’Oturum Aç’’ tuşuna tıklayın.

 

2. İşletmenizin adını girerek ‘’bu ada sahip yeni bir işletme’’ oluşturun.

 

3. İşletmenizin adını girin ve ‘’ileri’’ butonuna tıklayın.

 

 

4. İşletmeniz için en uygun kategoriyi seçin. Bu aşamada doğru alanı bulmaya özen göstermelisiniz. Kullanıcıların ve potansiyel müşterilerinizin doğru yönlendirilmesi için bu aşama oldukça önemli.

 

5.  İşletmenizin Google Maps’te görünmesini istiyorsanız ‘’evet’’şıkkını işaretleyebilirsiniz. Bu aşamadan sonra konum bilgileri sayfası karşımıza çıkacaktır.

 

 

6. Adres bilgilerinizi girin ve doğru olduğunu kontrol ettikten sonra bir diğer adıma geçebilirsiniz!

 

7. Eve teslim, kargo gibi seçenekleriniz varsa evet diyerek devam edebilirsiniz. Ancak sadece yerinde hizmet veren bir işletme iseniz ‘’hayır’’ ı işaretlemeniz daha doğru olacaktır.

 

8. Eve teslim yapmayı, farklı bölgelerde hizmet vermeyi kabul ettiyseniz sizi aşağıdaki bölüm karşılayacaktır. Bu alanda gerçekçi bir şekilde hizmet verdiğiniz bölgeleri işaretlemelisiniz.

 

9. Meraklanmayın, son aşamalara doğru yaklaşıyoruz. Telefon numarası, varsa web sitesi URL’si gibi bilgileri girmeniz gereken bölümdeyiz. Bilgilerinizi girerek ‘’ileri’’ tuşuna basabilirsiniz.

 

10.  Google My Business’a gelen güncellemeler ve önerilerden haberdar olmak için ‘’evet’’ demelisiniz. Güncellemeleri alıyor olmanız markanız için doğru bir adım olabilir.

 

11. Ve beklenen an! Artık son aşamadasınız. ‘’Son’’ butonuna basarak Google My Business kullanmaya başlayabilirsiniz.

 

SEO İçin Google My Business Nasıl Kullanılır?

 Google My Business ve Google’nin diğer işletme profilleri dinamiktir. Sadece platforma göre form değiştirmezler, aynı zamanda Google, kategorinizdeki tüketiciler için en önemli bilgi türünün yanı sıra aranan terime göre profilinizin bölümlerine de öncelik verir. Daha da iyisi, Google alakalı olduğunu düşündüğü anahtar kelimeleri profilinizin içeriğine katacaktır.

Ancak bunun için öncelikle profilinizde anahtar kelimeler olması gerekir. Nasıl ki markanızın web sitesi için kullandığınız içerik yönetim sistemleri optimize ediliyorsa, Google Benim İşletmem’de profilinizi optimize etmek ve erişiminizi genişletmek için kullanılır. Google için optimize etmek kullanıcıları esas aldığı için bilgileriniz şu üç maddeye bağlıdır: hedefleme, bilgi kalitesi ve güven.

Hedefleme

Google My Business’ı kullanırken profilinize doğru anahtar kelimeleri eklediğinizden emin olun. Bu işletmenize doğru müşterinin hedeflenmesi için oldukça mühimdir. Bu anahtar kelimeleri, açıklamanızda, incelemelere verdiğiniz yanıtlarda, sorulara verdiğiniz yanıtlarda ve yayınladığınız gönderilerde kullanın. Bunu yaparken stratejinizi doğru oluşturun. Kelimeleri doğal bir şekilde cümlelerinize eklemeye özen gösterin. Google My Business kontrol panelinizden düzenlenebilen anahtar kelimeleri açıklamanıza ekleyin.

Bilgi Kalitesi

Bilgilerinizin güncel ve doğru olduğunu kontrol etmeniz oldukça mühim. Google My Business kontrol panelinize düzenli aralıklarla göz atmayı unutmayın! Özellikle çalışma saatlerinin ve iletişim bilgilerinin işletmenizin şu an ki çalışma koşullarını belirtiyor olması önemli. Unutmayın, kalite, sunan tarafından dayatılmaz, müşteri tarafından algılanır. Müşteri tarafından kaliteli bir işletme olarak algılanmanız size başarıyı getirecek en önemli şeydir.

Güven 

SEO için Google My Business kullanımında, son madde Google’nin temel algoritmasına yani güvene dayanıyor. Google’nin size güvenmesi için de profilinizi aktif tutmaya özen göstermelisiniz. Düzenli olarak fotoğraflar yükleyebilir;  İşletme Profiliniz’de yayınlar yayınlayarak Google’a aktif olduğunuzu bildirebilirsiniz. İşletmenize gelen yorumlara cevap vermeniz kullanıcıların ve Google’nin hoşuna gidecek bir diğer yaklaşım olacaktır.

Andrew Davis’in de dediği gibi ‘’İçerik, ilişkiler kurar. İlişkiler güven üzerine kuruludur ve güven geliri artırır.’’

İşletme profilinizin daha çok kullanıcıya ulaşması için Google My Business’i kullanmaya başlayabilir, Setup34 Digital Agency ile tanışarak SEO ve dijital pazarlamaya dair bütün işlelerinizi kolaylaştırabilirsiniz.

 

No Comments

Leave a reply