Setup34 Digital AgencySEO BLOG Instagram’ın Yeni Özelliği Reels İle Markaların Reklam Stratejileri Yeniden Yazılıyor

Instagram’ın Yeni Özelliği Reels İle Markaların Reklam Stratejileri Yeniden Yazılıyor

Ağustos ayı itibariyle Instagram,  TikTok’a alternatif Reels platformunu kullanıcılarına sundu. Peki, bu özelliğin gelmesi ile neler değişti? İnfluencerlar marka tanıtımlarında Reels’ı nasıl kullanıyor? Markalar Reels ile reklam stratejilerinde ne değiştirdi? Şimdi bütün bu soruların cevabını beraber inceleyelim!

Reels Nedir?

Reels, Instagram içerisinde yer alan; 15 saniyelik müzikli ve efektli videolar oluşturmanıza olanak tanıyan platformdur. TikTok ile aradaki birkaç fark haricinde aynı işleyen Reels, şimdiden TikTok kullanıcılarını ele geçirmeye başladı bile. Zamanında Snapchat’e rakip olan özelliği story ile ciddi başarılara ulaşan Instagram, hikayelerinin başarısını Instagram Reels ile destekleyebilirse, TikTok’a ciddi bir rakip olabilir. Peki, Reels sadece uygulamaları mı etkiliyor? Tabii ki de ‘’Hayır.’’ .

Hızlı gelişen teknoloji, hızlı artan gereksinimler markaları da değişime iten en önemli etmenlerden biri. Hizmet sektörünün bir dalı olması nedeniyle ticaretin yapıldığı birçok site, sayfa, marka; sosyal medyada dönen bu hızlı değişimlere de en kolay ayak uydurabilme peşinde. 2020 yılında 1 milyar kullanıcıya sahip olan Instagram ise, markalar için önemli bir tanıtım ve satış kanalı. Gönderi ve hikayeler ile markaları birçok anlamda destekleyen Instagram, yeni gündeme getirdiği Reels ile de birçok şeyi değiştirecek gibi gözüküyor.

Markaların Reklam Stratejilerinde Reels

Reels’ta yüzlerce çeşit efekt, binlerce çeşit müzik ve sayısız akım var! Özellikle akımlar markalar için son derece önemli. Çünkü Reels’ta fark yaratabilecek, hedef kitlesi doğru olacak bir akım bulduğunuzda ya da var olan bir akıma ayak uydurduğunuzda izleyiciler tarafından büyük dikkat çekeceksinizdir. Günde 500.000’den fazla Reels videosunun Instagram’da paylaşıldığını düşündüğümüzde etkileşimin ne kadar çok olduğunu anlayabilirsiniz. Bu da, markaların doğru türde içerik yayınlamaları durumunda öne çıkmasını ve hatta dönüşmesini kolaylaştırır.

Influencer Pazarlamada Reels’ı Keşfedin!

Reels doğrudan hedef kitleye ulaşmak için etkili olsa da, daha organik bir şekilde kullanıcılara ulaşmak için Influencer pazarlama çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Popüler hesaplarla iletişime geçerek, onların markanız için içerik üretmelerini sağlayabilir ve daha organik bir şekilde kullanıcılarla etkileşime geçerek, markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Her geçen gün hız kesmeden yükselen ve bir sektör haline gelen Influencer marketing ile ilgili daha detaylı bilgi almak için “ Yükselişi Hız Kesmeyen Sektör; Influencer Marketing” yazımızı okuyabilirsiniz!

E- Ticaret Firmaları Reels İle Dönüşümlerini Nasıl Artırabilir? 

Sosyal medya, dijital pazarlamada en etkin dönüşüm araçlarından biri. E-ticaret siteleri, müşterileriyle iletişeme geçmede, potansiyel müşteri kazanmada, marka bilinirliğini ve imajlarını korumada sosyal medya araçlarını her geçen gün artan bir şekilde kullanmaya devam ediyor. Günümüzde e-ticaret satışlarına en çok etki eden mecra ise Instagram. Statista’nın 2018 yılında hazırladığı verilere göre Türkiye’ de 37 milyon kullanıcı bu sosyal mecrayı kullanıyor. Instagram’a yeni gelen Reels ise, bu rakamları çok daha artıracak gibi gözüküyor. Peki markanız için ne yapmalısınız?

Reels özelliğinin yeni olması, onu yeni bir pazar haline getiriyor. Bu nedenle, bu platformda en yakın zamanda yer almanız sizi öncelikli kılacaktır. Reklam stratejilerinizde belirli bir bütçeyi Reels’a ayırmakla başlayabilirsiniz. Reels’ta yapacağınız yenilikçi ve yaratıcı adımlar, size yeni müşteriler olarak geri dönebilir. Bu video formatının Instagram içinde yüksek bir oranda izleniyor olması, etkileşimlerinizi de artıracaktır. Kısa video format yeni bir format olmasa da, Reels’in yeni gelmiş olmasıyla markanızda birçok şey değişebilir.

Yaratıcı, farklı ve inovatif bir içerik hazırladığınızda kampanyanıza kolaylıkla Reels’i dahil edebilirsiniz. TikTok kitlesinin yavaş yavaş Instagram’a ve dolayısıyla Reels’a kayması ile de farklı mecradan gelen bu kullanıcıları da kitlenize ekleyebilirsiniz. Reels’ta rekabetin de henüz düşük olması da öncü davranan ve ilk adımı atmak isteyen markalar için bir kapı aralayacak.

Reels şu anda dünyayı yeniden yazıyor. Markanızın bilinirliğini arttırmak ve tüketicilerin dikkatini çekmek istiyorsanız, bu mecra tam size göre. Ne duruyorsunuz, yerinizi almak için Reels’ı keşfedin!

No Comments

Leave a reply