Setup34 Digital AgencySEO BLOG Google’nin 3 Boyutlu Görsel Desteği Markaları Nasıl Etkileyecek ?

Google’nin 3 Boyutlu Görsel Desteği Markaları Nasıl Etkileyecek ?

Google tarafından düzenlenen I/0 2019’da şirket ilk defa, Google Görsel Arama sonuçlarına getirdiği 3 boyutlu görsel arama teknolojisini duyurdu. Kullanıcıların aradığı görselleri 3 boyutlu görüntülemesine olanak tanıyan bu teknoloji, yavaş yavaş kullanıcı deneyimlerine entegre olmaya başladı bile.

Satın alma davranışlarını yakından ilgilendiren Google Görsel’leri için gelin önce, “ Google Görsel’lerinin markalar için önemi, satın alma davranışlarında görselin etkisi “ gibi başlıkları inceleyelim.

Satın Alma Davranışlarında Görselin Etkisi

 İnsan algılarının birçoğu görseldir. Anlamlı bir satış vaadi içeren iyi bir görüntülü gösterme, reklamın inandırıcılığını arttırır. Görselliğin reklam ve meydanın her alanında, pazarlama için yoğun olarak kullanılmasının asıl nedeni de budur. Gösterişli, dikkat çekici ürün görselleri ; tüketiciyi satın almaya teşvik eden ve tüketicinin aklında kalıcı yer edinmesini sağlayan en önemli unsurlardır. Reklamın her alanında yaratıcılık ön planda olduğu gibi, görsel seçimlerinde de algıda kalıcı görseller seçmek gerekmektedir.

Yapılan araştırmalarda ve literatür taramalarında reklam çalışmalarının, görsel duyu aracılığıyla kullanıcıların zihninde oluşmuş kodlar ile; öğrenilmiş bilgileri tercih etme eğilimini iyi kullandıkları görülmektedir. Bu yöntemle reklam, ürüne tanınırlık ve bilinirlik özelliklerini ekleyerek oldukça önemli avantajlar sağlar. Hedef kitledeki her kişi aynı özelliklere ve satın alma davranışlarına sahip olmasa da reklamdaki temel amaç uzlaşımsal simgeler ile insanların duyu organlarına ulaşmaktır. Tüketici dış görünümüne, rengine, desenine, modeline; kısaca görselliğine baktığı ürün için satın alma davranışlarında bulunacaktır.

Google Görsel’in Markalar İçin Önemi

Google Görsel içerikleriniz, markanıza ve sitenize trafik çekebilmeniz açısından oldukça önemli. Günümüzde teknolojinin hızlı bir ivme kazanması ve kullanıcıların telefon, tablet, bilgisayar gibi birden fazla cihazı beraber kullanması dijital dünyada yazılardan ziyade görsellerin daha akılda kalıcı olmasını sağlıyor. SEO çalışmalarında da Google Görsel’lerinin etkisi oldukça fazla. Google Görsel’leri için SEO uyumlu bir siteye sahipseniz trafik ve dönüşüm oranlarınız da önemli ölçüde artacaktır. Sunduğunuz görsellerin linklerinin paylaşılabilir olması ve tıklanması sizi Google Görsel sonuçlarında üst sıraya çıkarabilir. SEO’nun Google Görseller yanı sıra marka karlılığını da nasıl artırdığını öğrenmek ‘’SEO Marka Karlılığını Nasıl Artırır?’’ yazımızı okuyabilirsiniz!

Cisco Visual Networking Index’e göre videoların, 2021 yılına kadar internet trafiğinin %82’sini oluşturması bekleniyor. Google Görsel aranmalarının ciddi bir alanında yer alacak bu videolar içinde, 3D boyutlu görsellerin de olması çok olası.

3D Ve AR  Aranma Nedir ?

3D ve Artırılmış Gerçeklik ( AR) sonuçları, 3D görsellerin Google Arama sonuçlarında görüntülenmesini sağlar. Bu özellik sayesinde kullanıcılar, içeriğiniz ile daha kapsamlı bir etkileşime girer. Aynı zamanda bu teknoloji ile kullanıcılar:

  • Ürün sayfaları için ürün modelleri
  • 3D nesneleri
  • 3D olarak daha etkili eğitim amaçlı içerikleri görüntüleyebilir.

Kullanıcıların nesneleri 3D görüntülemesine ve kendi alanlarına yerleştirme imkanı sunan bu teknoloji, kullanıcılara sınırsız bir ayrıntı düzeyinde yakınlaştırma, uzaklaştırma ve döndürme imkanı vererek bir nesneyi her açıdan inceleme şansı tanıyan üç boyutlu bir medya biçimidir.

Tamamen kullanıcı kontrolüne bağlı olarak gösterim olanağı tanıyan bu görsellerde; yakınlaştırma, uzaklaştırma ve hangi açıdan görmek istediğiniz gibi sınırsız ayrıntı düzeyi sizin elinizdedir. 3D model dosyalarında modelin geometrisi, dokusu ve rengi hakkında da bilgiler edinebilirsiniz.

 3D Görsel Aranma Desteğinden Markalar Nasıl Etkilenecek ?

3D görsel aranma desteği, henüz yaygın bir kullanım alanına sahip olmasa da beklentiler birkaç sene içerisinde Google Görsel’lerde ciddi bir yer kaplayacağı doğrultusunda. Teknoloji de yeni bir devrim yaratacak bu durum, markaları ve e-ticaret sitelerini de yakından etkileyecek gibi gözüküyor. Peki, ama nasıl?

E-ticaret sitelerinin teknolojik gelişmeleri yakından takip etmesi ve bütün dijital mecralarda son gelişmeleri yakalaması, markanın gelişimi için oldukça önemlidir. Google Görsel’e gelen bu destekte markanız için yeni bir kapıyı aralayabilir. Reklamlarınız ve tasarımlarınızın bu anlamda değişime ayak uydurması gereklidir. Yeni çıkardığı özellikleri ön plana çıkarmayı seven Google sürpriz bir haberle, Google Görsel’lerinde büyük bir değişime gidebilir ve bütün sonuçları 3D olarak göstermek isteyebilir. Olası bu tarz kararlar için markanızı hazırlamanız; yenilikleri denemekten kaçmamanız gereklidir.

“Kendini yenileme, devamlı var olmanın ilk şartıdır.”

Markanız için de yenilikleri denemekten, farklı olmaktan kaçınmayın!

No Comments

Leave a reply