Setup34 Digital AgencySEO BLOG Google Alışveriş Reklamlarının Arama Sonuçlarından Kaldırılması SEO Çalışmalarını Nasıl Etkiliyor?

Google Alışveriş Reklamlarının Arama Sonuçlarından Kaldırılması SEO Çalışmalarını Nasıl Etkiliyor?

Dünyanın en büyük arama motoru Google, 10 Ağustos itibariyle Google Alışveriş reklamlarını Türkiyedeki arama sonuçlarından kaldırma kararı almıştı. Türkiye Rekabet Kurumu ile görüşmeler neticesinde verilen bu karar; e- ticaret sitelerini ise oldukça etkiledi. Peki bu kararın uygulanmasının üstünden henüz 2 aya yakın bir zaman geçmişken markaların satışlarında neler oldu? Markalar bu kararın ardından reklam stratejilerini ne yönde değiştirdi?  

Google Alışveriş Reklamları Arama Sonuçlarından Neden Kaldırıldı?

Google Shopping’te sadece ürün reklamları yapılabiliyor. Yani doğrudan satış yapmayan servis sağlayıcılar (AKS‘ler) bu platformda yer alamıyor. Eğer reklam burada yer alıyorsa, direkt tıklanıyor ve satış sayfasına yönlendiriliyor. Bu platformdan yararlanamayan fiyat karşılaştırma siteleri ise ciddi anlamda zarar ediyor. Çünkü fiyat karşılaştırma sitelerindeki strateji, SEO ve SEM merkezli çalışmalarla organik sonuçlarda trafik almak ve buna bağlı dönüşüm yakalamaktır. Ancak yapılan bağımsız bir araştırma, fiyat karşılaştırma siteleri için olan gerçeği gözler önüne serdi. Google Shopping içindeki Google reklamlarının %48,9 , dijital reklam ajanslarının %35,1 ve fiyat karşılaştırma sitelerinin %13,8 trafik aldığı tespit edildi. AKS’ler için oldukça düşük olan bu oran; bu sitelerin gelirini olumsuz anlamda etkiledi. Ve sonuç olarak rekabet yapamayan fiyat karşılaştırma siteleri için bir dava açılması kararı alındı.

Google’dan gelen açıklama, AKS’lere eşit davranılması için sunulan öneri ve tedbirlerin Rekabet Kurulu tarafından yeterli görülmediği oldu. Avrupa’da üç yıldır AKS’lerin de rekabetine uygun alınan tedbirlerin etkili olduğunu savunan Google, çalışmaların başarıyla yürütülebileceğini belirtmişti. Ancak fiyat karşılaştırma siteleri; bu düzenlemelerin adil rekabeti sağlayamadığını, shopping reklamlarından hala trafik çekemediklerini Rekabet Kurumu’na bildirdi. Ve dava neticesinde 98 milyon 354 bin TL para cezası ödeyen Google, alışveriş reklamlarını Türkiye’deki arama sonuçlarından kaldırma kararı aldı.

Google Alışveriş Reklamları Neden Önemliydi?

 Google shopping reklamları e-ticaret firmalarının satışlarının büyük bir kısmını gerçekleştirdiği platformdur.

Markaların büyük kazanç kaynağı olan Google alışveriş reklamları ile e-ticaret siteleri hem kendilerini tanıtırken hem de sitelerine müşteri çekebilir. Dönüşüm oranlarını da doğrudan etkileyen bu reklamlar, ürüne ait görsellerin, marka, fiyat ve kullanıcı puanlarının da yer alması sebebiyle alıcıları doğrudan etkiliyen ve müşteriyi satın almaya teşvik eden bir platformdur. Aynı ürün için farklı sitelerdeki fiyat sonuçlarını aynı sayfada görebilen müşteri, kolayca karşılaştırma yapabilir ve buna göre satın alma işlemi yapar. Dolayısıyla marka bilinirliği bir adım daha geri planda kalır. Ancak Google Alışveriş reklamlarının arama sonuçlarından kaldırılmasıyla müşteri, hali hazırda bildiği markaların sayfasına yönelmeyi tercih etmeye başlıyor. 

Türkiye’deki Google Alışveriş Reklamlarının Arama Sonuçlarından Kaldırılması SEO Metriklerini Nasıl Etkiledi? 

Google Search’te büyük bir yer tutan Google Shopping reklamlarının arama sonuçlarından kaldırılmasıyla, Türkiye’deki e-ticaret markaları yeni stratejiler geliştirmek durumunda kaldı. Sayfanın en üstünde yer alan Shopping reklamlarının arama sonuçlarından kaldırılması organik sıramaları etkiledi. Ödüllü SEO yöneticisi; aynı zamanda ABD, Almanya ve Türkiye’de farklı markalarla çalışan bir isim olan Roman Adamitamedium.com‘ da yazdığı yazısında gerçek Google dataları ile sonuçları analiz etti.

1. E-Ticaret Marka Sonuçları

Oturumlar (Organik ve Alışveriş Reklamları)

İşlemler (Organik ve Alışveriş Reklamları)

2. E-Ticaret Marka Sonuçları

Oturumlar (Organik ve Alışveriş Reklamları)

İşlemler (Organik ve Alışveriş Reklamları)

Kullanıcılar verilen karar sonrası organik arama sonuçlarını daha fazla kullanmaya başladı. Oturumlar ve işlemler 10 Ağustos’tan sonra iki katına çıktı. Dolayısıyla kullanıcılar aradıkları ürüne organik arama sonuçlarından ulaşabildi.

Google Alışveriş Reklamlarının Arama Sonuçlarından Kaldırılmasından Sonra Ne Olacak?

Google Search reklamlarının önemi artacak.

Google Shopping reklamlarının kaldırılmasından sonra, Google Search reklamları ilk sırayı alacak. Dolayısıyla bu sıralamada yer almak oldukça önemli olacak. Bu alanda, ürüne doğrudan yönelicek kampanyalar oluşturmalısınız. Reklam metinlerinize ve kampanyalarınıza ağırlık vermelisiniz.

SEO daha değerli olacak. 

Marka bilinirliği nedeni ile daha az trafik ve daha az dönüşüm alan KOBİ’ler, SEO çalışmaları ile büyük markalarla rekabet edebilme fırsatı yakalayabilir. Peki nasıl? Dijitalde etkili popülerlik sağlama araçlarından biri olan SEO ile, sitenize organik aramalarla gelen trafiği artırmaya odaklanmalısınız. Stratejilerinizi SEO parametrelerini doğrudan etkileyecek adımlarla uygulamalısınız. SEO ile ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satın alma olasılığı yüksek kullanıcıları sitenize getirebilirsiniz. Böylece doğru zamanda doğru müşteriye hizmet sunabilirsiniz. E-ticarette SEO çalışmaları, firmaların düzenli müşteri yakalayabilmesine de yardımcıdır. Özgün içerikli ürün açıklamaları, farklı kategorideki ürünler, aranma hacmi yüksek kelimeleri seçmeniz markanızı ön plana çıkaracaktır. SEO müşterilerinize ulaşmanın en uygun yöntemidir. Günümüzde dijital pazarlamacıların büyük bir bölümü SEO’yu getiri açısından en iyi yatırım aracı olarak görmektedir. Her marka bütçesi doğrultusunda arama motoru optimizasyonu yapabiliyor.

Müşteriyi elde tutmak daha kıymetli olacak.

Yeni müşteriler kazanmanız kadar, var olan müşterilerinizi elde tutmanın önemini bu dönemde anlayabilirsiniz. Genellikle yeni müşteri ediniminin satışa eşit olduğu düşünülür. Ancak bu, işin küçük bir kısmıdır. Yeni müşteri kazanımı için dönüşüm %5 oranlarında olurken, mevcut müşterilerin satın alma oranı %70 civarındadır. Bu sebeple, mevcut müşterinizi elde tutmaya yönelik planlamalar yapmanız; sonrasında yeni müşteriler için stratejiler geliştirmeniz daha doğru olacaktır.

Farklı pazarlama kanallarına yönelim artacak.

Yaratıcı kampanyalar ile düşük bütçeyle çok kişiye ulaşılmaya çalışılacak. Dolayısıyla böyle bir dönemde viral etki yaratacak yapılar oluşturmanız, markanızı ön plana çıkaracaktır. Bu dönemde uygulanacak akıllı stratejiler, KOBİ’ler için avantaj sağlayabilir ! Sosyal medya reklamlarının da öneminin artacağı aşikar.

Youtube, Instagram, Twitter ve Tik Tok gibi sosyal medya mecralarını keşfetmeniz ve inovatif adımlar atmanız markanıza değer katacaktır. ‘İçerik Pazarlaması İçin En İyi 10 Sosyal Medya Reklamcılığı İpuçları‘‘ yazımızda sizin için derlediğimiz başlıklara göz atmanızda da fayda var. Yaratıcı, yenilikçi adımlar atmanız marka bilinirliğiniz artmasına; dolayısıyla trafiğinizin artmasına sebep olacak!

KOBİ’ler Nerede Rekabet Etmeli? KOBİ’ler Shopping Reklamları‘nın Arama Sonuçlarından Kaldırılmasını Avantaja Çevirebilir Mi? 

Henüz çiçeği burnunda bir e-ticaret sitesi ya da KOBİ iseniz; organik sıralamada üstlere çıkmanızın işte tam zamanı! Satışlarını artırmak, pazar ağınızı genişletmek ve daha çok kişiye ulaşmak istiyorsanız; Google alışveriş reklamlarının kaldırılmasını lehinize çevirmeli, beklediğiniz yükselmeyi tam da bu dönemde yaşamalısınız. SEO çalışmalarınızla uzun vadede kalıcı bir getiriye sahip olabilirsiniz. Amacınız, işletmeniz için potansiyel müşteriler ve satışlar üretmek olmalıdır. Hedef kitlenize ve potansiyel müşterilerinize ulaşmak için her şeyden önce bu hedef kitlenin ve potansiyel müşterilerinizin bulunduğu yerlerde görünür olmanız gerekir.

Çevrimiçi Medya Yayıncısı Wendy Piersall’ın da dediği gibi, ’’Googlenin seni sevmesi için, herkesin seni sevmesi gerekir.’’

Herkesin sizi sevmesi için de SEO ile tanışmanız…

Siz de markanız SEO ile daha çok kullanıcıya ulaşsın istiyorsanız, Setup34 Digital Agency ile tanışarak SEO ve dijital pazarlamaya dair bütün işlerinizi kolaylaştırabilirsiniz!

 

 

No Comments

Leave a reply