Setup34 Digital AgencySEO BLOG Google Ads’te Kalite Puanınızı Artıracak İpuçları

Google Ads’te Kalite Puanınızı Artıracak İpuçları

Reklam kalitelerini değerlendirmeye olanak tanıyan “ kalite puanı” Google Ads hizmetlerinde geçerli bir tooldur. Reklamların açılış sayfalarının ilgi düzeyini, reklam metinlerinin kalitesini, anahtar kelime kullanımlarının doğruluğu gibi birçok parametreyi değerlendirmeye olanak tanır. 1 ile 10 arasında puanlama veren Google için, 7 ve üstü başarılı bir bir reklam kampanyası anlamına gelir. Kalite puanının yüksek olması; tıklama başı maliyetlerin düşmesine olanak tanıdığı gibi, sıralamalarda da daha iyi yer almanızı sağlar. Bu da daha fazla trafik ve daha fazla dönüşüm demektir.

Kalite Puanı Nasıl Hesaplanır? 

Kalite puanını hesaplamak için beklenen tıklama oranı, reklam alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyiminde sunulan kriterler toplanır. Çıkan sonuç 1 ile 10 arasında bir değer alarak kalite puanınızı oluşturur. Kalite puanı oluştuktan sonra, tıklama başı maliyet ile çarpılarak Google sıralamalarında almanız gereken yer belirlenir. Diğer web siteleri ile karşılaştırılan puanlar yüksekten düşüğe doğru olacak şekilde; diğer organik sıralama metodları ile birleştirilerek uygulanır.

 

Reklamın İlgi Düzeyi 

Kullanılan anahtar kelimelerin, reklam açıklama metinleri ile ilgili düzeyini ölçen ve en kolay optimize edilen metriktir. Reklam alaka düzeyinizi yükseltmek için anahtar kelime planlayıcıdan yararlanabilirsiniz. Bu tooldan elde ettiğiniz verilerle tetikleyici anahtar kelimeleri, yakın varyasyonlu kelimeler ile birleştirerek kullanabilirsiniz. Bunun dışında Google arama sonuçlarında sıralanan kelimeleri de kullanmanız, reklam ilgi düzeyinizin artmasına yardımcı olacaktır.

Açılış Sayfası

Açılış sayfası, kullanıcı ziyaretleri deneyimini ölçer. Reklam metinlerinin ilgi düzeyleri ile açılan link arasındaki bağlantıları sunar. Eğer ki kullanıcıların hemen çıkma oranı yüksekse Google Ads, açılış sayfalarınızla reklam ilgi düzeylerini yetersiz bulacaktır. Bunun dışında site yüklenme hızınızın da düşük olması açılış sayfası puanınızı düşürecektir. Google Ads kullanırken en sık yapılan hatalardan biri olan açılış sayfası deneyimleri, iyileştirilmediği sürece kalite puanın 7 ve üzerine çıkması pek de mümkün değildir.

Açılış sayfası deneyimlerinde yüksek puan alabilmek için içerikleriniz mümkün olduğunca orijinal olmalıdır. Reklam metinlerinde tercih ettiğiniz anahtar kelimelerin açılış sayfasında oldukça yer alması gerekir. Aksi halde Google Ads’te yaptığınız bu hatalarınız, sıralamalarınızı düşürecektir. “ Google Ads Kullanırken Sıklıkla Yapılan Hatalar” yazımızdan sıralamalarınızı olumsuz etkileyen diğer unsurları da inceleyebilirsiniz!

Beklenen Tıklama Oranı

Reklamlarınız için belirlediğiniz anahtar kelimelerin, reklam metinlerinizde ne kadar tıklanacağını hesaplayan metrik, beklenen tıklama oranıdır. Google , girilen reklam metinleriyle anahtar kelimelerin kesişiminden yola çıkarak ortalama tıklama oranı oluşturur. Oluşan bu değerle, Google’nin tahmini tıklama oranı birbirine uymazsa tıklama oranları da düşük olur ve beklenen tıklama oranı puanınız otomatik olarak düşer. 

Beklenen tıklama oranında yüksek puan almak için; “ call to action” ifadelerden yararlanmalısınız. Anahtar kelimelerinizi reklam metinlerinizde sıkça kullanmalısınız. URL’de odak anahtar kelime veya kelime gruplarınıza yer vermelisiniz.

Kalite Puanınızı Artıracak İpuçları

  1. Anahtar kelime analizi: Anahtar kelime planlayıcıdan reklam ilgi düzeyinizi artırabileceğinizde bahsetmiştik. Gereksiz rekabete girmeyeceğiniz, sitenizi ön plana çıkaracak kelimeleri kullanarak bir anahtar kelime listesi kullanın. Yüksek aranma hacmi olan kelime ve kelime gruplarını tercih edin. Anahtar kelimelerinizi belirlemek için; Google Keyword Planner’dan, Google Trends’lerden, Google arama sonuçlarında altta çıkan benzer kelimelerden ve https://keywordtool.io’ gibi diğer anahtar kelime planlayıcılardan yararlanabilirsiniz.
  1. Negatif anahtar kelimeleri belirleme: Reklamınızı göstermek istediğiniz anahtar kelimeler kadar, göstermek istemediğiniz anahtar kelimeleri de belirlemeli ve hedef kitlenizde olmayan kişileri sitenizden uzaklaştırmalısınız. Bu hemen çıkma oranınızı da düşürecek ve sitenize giren kişilerin aksiyon alan kullanıcılar olma potansiyelini artıracaktır.
  1. Doğru reklam gruplarını oluşturma: Reklamlarınızı özelleştirmeniz; genelden özele sıralanacak şekilde optimize etmeniz reklam ilgi düzeyinizi artıracaktır. Ürünlerinizi ya da içeriklerinizi genel bir metinle sınırlamak ve yönlendirmekten ziyade, reklam grupları ile ayırın. Böylece bağlantılarınıza tıklayan kişiler, aradıkları sayfaya yönlenecek ve bu da kalite puanınızı etkileyecektir.
  1. Sayfa yüklenme hızı: Google hız eşeğine göre, sayfalar iki saniyeden kısa bir sürede yüklenmelidir. Sayfanızın hızlı yüklenmesi kalite puanınız üzerinde en etkili unsurlardan biridir. Sıkıştırılmamış görseller, yavaş yönlendirmeler ve sunucu kaynaklı sıkıntılar sayfa yüklenme hızını doğrudan etkiler. Bu nedenle site hızını düşüren detayları optimize etmeli ve açılış sayfasını hızlandırmalısınız. 

No Comments

Leave a reply