Setup34 Digital AgencySEO BLOG Facebook’un iOS 14 Ve Reklam Raporlarına Düzenleme Getirmesi Markanıza Nasıl Yansıyacak?

Facebook’un iOS 14 Ve Reklam Raporlarına Düzenleme Getirmesi Markanıza Nasıl Yansıyacak?

Facebook My Business, 1 milyondan fazla aktif aylık kullanıcı ve kapsamlı hedefleme özellikleri sayesinde nitelikli potansiyel müşteriler bulmak için tercih edilebilecek en iyi yerlerden biridir. Bununla birlikte, Facebook reklamlarınızın ne kadar iyi performans gösterdiği ve kazanan bir stratejiniz olup olmadığı öğrenmenize yardımcı olur. 

Facebook Reklam Raporlama Nedir?

Facebook reklam raporlama, birçok etmenle birlikte reklamlarınızın performans düzeyini ölçümlemeye yarayan bir araçtır. Reklam raporlama aracıyla; reklamlarınızı özelleştirebilir, elde ettiğiniz verileri başka insanlarla paylaşabilir ve planlama yapabilirsiniz. Facebook reklam raporlarıyla birlikte kampanyalarınızı yönetirsiniz. İhtiyaç duyduğunuz bilgiler için rutin gelecek mailler oluşturabilirsiniz. Bunun yanı sıra sıfırdan rapor hazırlamanız da mümkün! 

Facebook Reklam Raporlama Ne İşe Yarar?

  • Facebook reklam raporlamayla, reklamlarınızın performansını kontrol edebilirsiniz.
  • Kampanyaların gösterim, erişim ve tıklama sayılarına ulaşabilirsiniz.
  • Facebook reklam raporlama, yeni stratejileriniz için size yol gösterebilir.
  • Aylık verilerinizi analiz edebilir ve raporlayabilirsiniz.

Facebook Reklam Raporlarına Düzenleme

Facebook, reklam ara yüzleri için artık maksimum 37 aylık verilerin kullanılabileceğini söyledi. 23 şubat tarihinde uygulamaya geçecek bu karar, elbette markaları da yakından etkileyecek. 37 aydan daha eski verilere bu tarihten sonra ulaşılamayacağı için, Facebook My Business kullanan tüm işletmelerin bu tarihten eski olan verileri indirmesi ve depolaması gerekiyor. Ancak telaşlanmayın! Facebook’un da yaptığı açıklamaya göre bu durum kampanyalarınızdaki “ kreatif veya hedef kitle” yönlerini etkilemeyecek. Ölçüm parametreleri de bu düzenlemeyle herhangi bir değişime uğramayacak. 

Facebook’un iOS 14 Sürümündeki Yeni Kararı

Apple, yeni bir güncellemeyle birlikte gizlilik özellerinde değişikliğe gitti. Bu karar doğrultusunda, iOS 14’ün beta sürümünü kullananlar ve bundan sonra çıkacak olan sürüm içinse tüm kullanıcıların Uygulama İzleme Şeffaflığı ayarları değişecek. Şöyle ki, Facebook ya da diğer uygulamalar, şu zamana kadar Iphone sahiplerinin verilerini toplayabiliyor ve bu verileri reklam hedefleri için herhangi bir izin almadan kullanabiliyordu. Gelen bu değişimleyse; artık bu izin tamamen kullanıcıların elinde olacak. Dolayısıyla verilerinizin paylaşılmasına izin vermeme şansınız var! Bu kullanıcılar için iyi gibi gözükse de marka tarafında, işletmelerin reklam hedeflerini olumsuz etkileyecek. Çünkü sosyal medya reklamlarında kullanılan hedef kitleler, aslında bu verilere göre belirlenebiliyordu. Ancak bu kararla birlikte, kullanıcılar istemedikleri durumda artık hedef kitlenizde yer almayacak. Ancak Google Chrome ve Instagram, aktif olmaya devam edecek. Bu nedenle markaların, bu platformlar için de bir değişikliğe gitmesine en azından şimdilik gerek olmayacak. Facebook, her geçen gün yeni bir değişime gitmeye devam ediyor. Bu gelişimlere ne kadar hızlı adapte olursanız; o kadar hızlı markanıza adapte edersiniz.

Siz de Facebook reklam stratejileriniz için bir uzmana; raporlama araçlarınız için bir yardıma ihtiyaç duyuyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz! Setup34 olarak hizmet verdiğimiz yüzlerce markanın arasında sizi de görmekten mutluluk duyarız!

No Comments

Leave a reply