Setup34 Digital AgencySEO BLOG Dijital Pazarlamadaki Yol Arkadaşınız: E-Ticaret Danışmanı

Dijital Pazarlamadaki Yol Arkadaşınız: E-Ticaret Danışmanı

Ticari firmaların faaliyetlerini yürüttüğü e-ticaret platformları, günümüzde yaygın internet kullanımıyla beraber ciddi bir artış sağladı. Markaların en önemli satış kanallarından biri haline gelen bu platformda ise rekabet hızlıca kızıştı. İşletmeler, markalarını ön plana çıkarak yenilikler yanı sıra; e-ticarette onları bir adım öne taşıyacak stratejileri belirledi. Bu stratejilerden biri de e-ticaret danışmanlığı oldu. Firmaların dijital süreçlerindeki pazarlama kanallarını geliştiren bu dal ile ilgili aklınıza takılanları, şimdi beraber cevaplandıralım.

E-Ticaret Danışmanlığı Nedir?

E-ticaret danışmanlığı, ticari faaliyetlerinde henüz yeni olan ya da rekabet avantajı sağlamak amacıyla markasını geliştirmek isteyen işletmelerin; sağlıklı bir ilerleme için aldığı hizmettir. Bu hizmet kapsamında e-ticaret danışmanları markanın ürünlerinin SEO uyumlu olarak ürün girişlerini sağlar. Firmaya en uygun reklam modellerini belirler ve uygular. 

E-ticaret danışmanlık hizmetleri birçok farklı parametreyi barındırır. Sadece SEO odaklı olmayıp; web sitesinin UI ve UX’i iyileştirici faaliyetlerini de sürdürür. E-ticareti, bütüncül bir kavram olarak ele alır ve pazarlamayı etkileyen her unsuru, hizmet alanı dahilinde görür.

Neden E-Ticaret Danışmalıyla Çalışmalısınız?

1- İş optimizasyonu

E-ticaret danışmanlık hizmetleri, işlerinizin kolayca optimize edilmesini sağlar. Sahip olduğunuz maddi, manevi tüm değerlerinizi üstün seviyede koruyarak verimliliğini artırmayı hedefler. Doğru ve yanlış tüm adımlarınızı inceleyerek gelecek iş stratejilerinizi belirler. Bu da, tüketicilerin beklentisine en uygun şekilde hareket etmeniz demektir.

2- Rekabet avantajı

Rekabet avantajı, firmaların pazar ağında daha görünür olmasını ve pazaryerindeki aktivitelerinin daha çok artmasını sağlar. Bu nedenle markalar için en önemli hususlardan biri de rekabet avantajıdır. Rekabet avantajını sağlamak için rakiplerin davranışları ve alıcıların davranışlarının incelenmesi son derece önemlidir. Bu verilerin doğru analiziyle rakip avantajını sağlayacak metodlar geliştirilebilir. Bu verilerin doğru bir şekilde analiz edilmesinde de e-ticaret danışmanları görev alır. E-ticaret danışmanları pazar ihtiyaçlarını, müşteri taleplerini belirleyerek sizi diğer firmalardan ayıracak stratejileri belirler.

3- Yüksek dönüşüm oranı

Marka kimliğine uygun SEO çalışmalarını optimize etmek ve doğru reklam modelleriyle çalışmak yüksek dönüşüm oranını da beraberinde getirir. Pazarlama kanallarında önemli bir alana sahip olan bu çalışmaların geliştirilmesi, e-ticaret danışmanları tarafından yönetilir. E-ticaret danışmanları doğru adım ve stratejilerle markanıza değer katmayı ve satış oranlarınızın artmasını amaçlar.

4- Yenilikçi adım

E-ticaret danışmanlığı, internet ağlarının gelişmesiyle gündeme gelmiş olan ve son beş yıldır trendini koruyan bir meslek dalı. Ancak markaların tamamıyla bu hizmete entegre olduğunu söylemek pek mümkün değil. Günümüzde büyük markalar tarafından daha çok kullanılan bu hizmet, KOBİ kimliğini koruyan ya da henüz yeni büyüme aşamasında olan markalar tarafından pek de revaçta değil. Oysa ki e-ticaret danışmanlığının temel mantığında bir pazarlama altyapısı kurmak vardır. Bu nedenle gelişim odaklı tüm e-ticaret markaları e-ticaret danışmanlığı hizmeti almalıdır.

Siz de alanında uzman e-ticaret danışmanlarıyla çalışmak; markanıza değer katacak stratejileri geliştirmek için Setup34 ile iletişime geçebilirsiniz!

No Comments

Leave a reply