Setup34 Digital AgencySEO BLOG Çok Dilli Web Site: Multilanguage SEO Stratejisi  

Çok Dilli Web Site: Multilanguage SEO Stratejisi  

Dijitalleşme ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerinde, tüketim kültüründe büyük bir değişim ve dönüşüm yaşandı. Uzam ve mekan sınırları ortadan kalktı. Bu durum, dünyayı küresel bir köy ve küresel bir pazara dönüştürdü. Pazar alanı küresel boyuta ulaşınca rakipler ile olan rekabette zorlaştı. 

Online işletmenizi ya da markanızı küresel pazarda tanıtmak ve rekabetin bir parçası olarak potansiyel hedef kitlenize ulaşmak istiyorsanız çok dilli bir web sitesine sahip olmalısınız. Çok dilli SEO, diğer bir adıyla Multi Language SEO büyük bir özenle oluşturulması gereken bir stratejidir. Diğer ülkelerde de web sitenizin başarılı olmasına yardımcı olur. 

Çok Dilli SEO Nedir? 

Çok dilli SEO, birden fazla dil ve birden fazla bölge hedeflemesi yapan, küresel pazara açılan ya da açılmak isteyen siteler için yürütülen SEO çalışmaları bütünüdür. İşletme ya da markalara farklı bölgelerde ve farklı dillerde içeriklerini oluşturma ve oluşturdukları bu içeriklerle daha büyük bir hedef kitleye ulaşmayı sağlar. Tek dilli sitelerin SEO stratejilerine kıyasla daha zor ve karmaşık bir süreçtir. Doğru strateji ile doğru adımların atılması, web sitenizin daha iyi bir sıralama elde etmesini sağlar. Bu süreçte çok dilli SEO uzmanından destek alabilirsiniz. Çok dilli SEO stratejinizi oluşturulurken, hedeflediğiniz dili ve ülkeyi belirlemeniz önemlidir. 

Çok Dilli İçerik Oluştururken Nelere Dikkat Edilmelidir? 

Çok dilli web site içeriği oluştururken iki farklı yöntem kullanabilirsiniz. Bu yöntemlerden ilki sitede yer alan mevcut içerikleri hedeflenen dile çevirmektir. Diğer yöntem ise hedeflenen dille yeni içerikler oluşturmaktır. Yabancı dilde içerik oluştururken, hedeflediğiniz ülkenin ya da bölgenin anahtar kelimelerine göre strateji oluşturmalısınız. Bu süreçte çeviri programları kullanmaktan kaçının. Bu programlar kalıp ifadeleri vb. olduğu gibi çevireceği için içeriğin anlamında bozulmalara yol açabilir. Yabancı dilde içerik oluşturma konusunda profesyonel destek almanız, içeriğinizin başarısını olumlu yönde etkiler. Çok dilli SEO uzmanından destek alabilirsiniz. 

İçerik oluştururken anahtar kelime odaklı içerikler oluşturmaya çalışın. Anahtar kelimeleri oluşturduğunuz metnin içine yerleştirmeye çalışmak anlam akışını bozmaya yol açabilir. Belirlediğiniz anahtar kelimelerin, hedeflediğiniz ülkedeki hacmini öğrenmeli ve sıralamanızı buna göre oluşturmalısınız. Çok dilli SEO stratejisinde, hedeflenen ülkenin kültürel yapısı oldukça önemlidir. Hedeflediğiniz ülkedeki potansiyel hedef kitlenin beklenti ve istekleri doğrultusunda anahtar kelime kullanmak daha başarılı bir içerik oluşturmanızı ve amacınıza ulaşmanıza yardımcı olur. Ayrıca kelime ve kavramların farklı ülkelerde farklı anlamlara gelebileceğini göz ardı etmeyin. 

Çok Dilli SEO’nun Faydaları Nelerdir? 

  • Çok dilli SEO, küresel pazara açılmanızı sağlar. 
  • Daha büyük bir hedef kitleye ulaşırsınız. 
  • Google tarafından sevilen bir yöntem olan çok dilli SEO ile arama motorlarında sıralamanızı yükseltebilir, web site trafiğinizi arttırabilirsiniz. 
  • Çok dilli bir site ile daha büyük kazanç sağlayabilirsiniz.  
  • Farklı dilde ve bölgelerde hedefleme yapmak, potansiyel kitlenizi genişletirsiniz. 
  • Farklı ülke ve kültür hakkında bilgi sahibi olursunuz. 

Doğru Çok Dilli SEO Stratejisi Oluşturmak İçin Cevaplamanız Gereken Sorular Nelerdir? 

  • Hangi ülkeyi ve dili hedefliyorsunuz? 
  • Hedeflediğiniz ülke sizin için doğru ülke mi ?Doğru ülkeyi hedeflediğinizden nasıl emin olabilirsiniz? 
  • Mevcut içerikleri mi çevireceksiniz, yeni içerikler mi oluşturacaksınız? 
  • Kullanacağınız anahtar kelimelerin hedeflediğiniz ülkede karşılığı var mı? 
  • SEO çevirilerini nasıl tamamlayacaksınız? 
  • Çok dilli bir pazarlama kampanyasını nasıl yürüteceksiniz? 

No Comments

Leave a reply