Setup34 Digital AgencySEO BLOG B2B Şirketinizi Kara Geçirecek SEO Teknikleri Neler?
B2B SEO

B2B Şirketinizi Kara Geçirecek SEO Teknikleri Neler?

SEO, B2C firmalar için önemli olduğu kadar; B2C firmalar için de önemlidir. Çünkü SEO, şirketler arası pazarlama için etkin bir müşteri kazanım kanalıdır. Satın almanın tüm aşamalarında organik sıralamalarda yüksek bir sıralamada görünmek, şirketinizin büyümesine ve karlılığınızın da artmasını sağlar. Ancak B2B şirketler için organik olarak büyümek zor olarak görünür ve bu nedenle SEO’ya gerekli özen gösterilmez.  

Doğru stratejilerle oluşturulan ve kurgulanan bir B2B SEO stratejisi sanıldığı kadar zor değildir. Siz de basit ama etkili olacak bu tekniklerle B2B şirketiniz için nasıl SEO strateji belirleyebileceğinizi öğrenebilirsiniz!

B2B Şirketler İçin SEO Tekniklikleri

B2B şirketler, SEO tekniklerini iki farklı grupta değerlendirmelidir. Bunlardan biri kısa vadede Lokal SEO ile karlılığı artırmak, bir diğeri de uzun vadede web sitesi trafiğini ve marka bilinirliğini artırmak olmalıdır. Lokal SEO, gelir odaklı bir yöntem olup; etkileşiminizin artmasına ve dolayısıyla potansiyel müşteri kitlenizin artmasına yardımcı olur. B2B markanız için, bu ilk başta iyi bir seçenek olsa da kalıcı başarıyı sağlamak için, uzun vadede de çalışmalara ihtiyacınız olur. Burada trafiklerinizi artırabilecek içeriklere, marka bilinirliğinizi artıracak kampanyalara ihtiyacınız olacak.

Bunları en doğru şekilde yapmak içinse;

1- Pazarınızı iyi belirleyin.

B2B satın alımları, uzun vadeli yatırımlar olma eğiliminde olduğundan, daha fazla insanın satın alma kararına ağırlık vermesi gerekir. Ancak yapılan satın alımlar en azından sayı bazında, B2C’ye göre daha az olacaktır. Bu nedenle B2B SEO’yu doğru yapmak için, pazarınızın kim olduğunu bilmeniz gerekir. Ulaşmaya çalıştığınız şirketlerdeki belirli türdeki karar alıcıları, uygulayıcıları ve diğer yetkilileri hesaba katmalısınız. Bu size, insanların hangi işleri yapmalarına yardımcı olduğunuz konusunda bir fikir verecek ve doğrudan hedef kitlenize ulaşmanıza olanak tanıyacaktır. Markanızın doğru kişilerle buluşmasıysa, elbette başarıyı beraberinde getirecek ve dönüşüm oranlarınızı etkileyecektir!

2- Etkili bir strateji oluşturun.

Özünde, bir B2B SEO stratejisi üç soruyu yanıtlar:

  • Çalışanlar ne arıyor?
  • Bu arzuyu nasıl tatmin edeceğiz?
  • Arama motorlarını, onları tatmin ettiğimize nasıl ikna edeceğiz?

Tüm SEO endüstrisi bu soruları yanıtlamak üzerine kuruludur. SEO, pazarınızdaki insanların Google’a ve diğer arama motorlarına ne yazdığını anlamakla başlar. Her tür anahtar kelime için sıralama yapabilirsiniz, ancak kimse onları aramıyorsa, size hiçbir faydası olmayacaktır. Bu nedenle şirketlerin ihtiyaçlarına yönelik aramalara cevap vermelisiniz. Bu arzuyu tatmin edebilmek içinse, az önce de bahsettiğimiz gibi iyi optimize edilmiş içeriklere ihtiyacınız olacak. Aramalara net cevap veren içeriklerinizin sizi fark edilir kılmaması için hiçbir neden yok! Ve geldik, arama motorlarını ikna etme kısmına. Burada klasik SEO’nun nimetlerinden yaranmanız fayda var. Google’da sıralamalarınızı etkileyecek; site içi SEO ve site dışı SEO çalışmaları yapabilirsiniz.

3– Düşük hacimli anahtar kelimelere odaklanın.

B2B’nin müşteri hacmi, B2C’ye kıyasla daha azdır. B2C markalar, daha genel terimlerle de görünürlüğünü artırabilecekken; B2B markaların daha detay anahtar kelimelere odaklanması gerekir. Bu hem markaların ihtiyaçlarını daha doğru karşılar hem de B2C markalarla rekabetin önüne geçer. Örneğin “buzdolabı” kelimesinin aylık hacmi 100B-1M arasındayken; buzdolabının bir parçası olan “buzdolabı parçaları”  kelimesi aylık 100B-1B arasında bir aranmaya sahiptir. Bu nedenle firmanız için tıpkı örnekteki gibi; değerli ancak daha düşük hacimli anahtar kelimelere yönelmelisiniz.

4– Marka bilinirliğinizi artırmaya çalışın. 

B2B firmalar için, bilinirlik en önemli unsurlardan biridir. Ancak B2B firmaları, direkt tüketiciyle bir bağ kuramadığı için marka bilinirliğini oluşturmada B2C’ye göre daha çok zorlanır. Bu nedenle b2b markaların marka bilinirliği yaratabilmesi için SEO’yu etkin bir şekilde kullanması gerekir. Bu çalışmalar kapsamında holistik SEO ekolü benimsenerek; sadece arama motoru odaklı değil, kullanıcı deneyimi odaklı alanlar kullanılmalıdır. Başta YouTube olmak üzere sosyal medya mecraları üzerinden; markanızı ve hikayenizi tanıtmalı; yaratıcı reklamlarla Holistik SEO anlayışınızı desteklemelisiniz. Kural tanımaz bir SEO olan Holistik SEO’yla ilgili daha detaylı bilgi için “ Yenilikçi Bir SEO Ekolü: Holistik SEO” yazımızı ziyaret edebilirsiniz!

Siz de B2B markanızla başarıya ulaşmak ve size en uygun SEO stratejilerini belirlemek için Setup34 ile iletişime geçin!

No Comments

Leave a reply