Setup34 Digital AgencySEO BLOG Asics, Setup34 İle Google Reklam Kampanyalarındaki Dönüşüm Değerini %58 Artırdı!

Asics, Setup34 İle Google Reklam Kampanyalarındaki Dönüşüm Değerini %58 Artırdı!

Koronavirüs salgını alışveriş alışkanlıklarını büyük ölçüde değiştirdi. Fiziki alışveriş mağazalarından online alışverişe dönen dünya, temassız alışveriş kavramını benimsemeye başladı. Fiziki mağazalar için olumsuz etkiler yaratan bu durum, e-ticaret sitelerinde ise büyük bir sıçrama etkisi yarattı. BMD Başkanı Sinan Öncel, Koronavirüs salgının perakende sektöründe dengeleri altüst ettiğini belirterek, “Online satışta 5 yıl sonrası için planlanan hedefe bir yıl sonra, yani 2021’de ulaşma ihtimalimizin çok yüksek olduğunu düşünüyoruz” ifadesini kullandı. Bu nedenle online mağazalar ve e- ticaret siteleri, tüketici ilgisini karşılamak adına reklam modellerini geliştirmeye çalıştı. Tam bu aşamada dünya çapında bir ayakkabı markası olan Asics, Türkiye’de Setup34 ile reklam stratejilerini yeniden yazdı!

Peki, Setup34 olarak Asics için neler yaptık?

1- Doğru hedef kitle belirleme

Verimliliği artırmak adına hedef kitle belirleme son derece önemlidir. Bu hedefe giden yolda, Asics için manuel olarak ilerlettiğimiz kampanyaları otomasyonla en yükseğe çıkarmamız gerekiyordu. Dönüşüm başı maliyetlerini düşürmekle başladığımız stratejimizde belirlenen bütçe içerisinde daha fazla dönüşüm almayı hedefledik.

E-ticaret sitelerinin başarısında doğru hedef kitle belirleme en önemli kriterlerden biridir. Tam bu aşamada, müşteri içgörülerine güvenmeyi tercih ettik. İçgörü, kullanıcı ile kurulan anlamlı bağdır. Müşteri açısından markaya değer katan ve rakiplerden sizi ayıran yollardan biridir. Müşteri geri dönüşlerinden yararlanarak analizler yaptık ve sonrasında atacağımız adımlarda bu verilerden yararlandık. Remarketing’e önem verdik. Hedef kitlemizi kapsayan bu müşterilere, yeniden ulaşmak ve dikkat çekmek için farklı kampanya modelleri kullandık. Bu da Asics’e , yüksek bir trafik yanı sıra dönüşüm değeri katmayı sağladı.

2- Doğru kanala doğru bütçe yatırımı

Asics, Türkiye’de belirli bir müşteri kitlesi oturmuş ancak sahip olunan hacmin üstüne çıkmak için Google Ads’te gerekli yatırımlara eğilmemiş bir markaydı. Satış hacimlerinin ve gösterimlerin yüksek olmasına rağmen yeni müşteri ediniminde, geri gelen müşteri oranında ve bütçeyi doğru kanallara aktarmada zorluk yaşıyorlardı. Burada elde bulunan conversion odaklı kitleyi optimum seviyede tutacak reklam kampanyaları kurguladık. Ve bu kitleleri genişletmek için siteyi ilk defa ziyaret eden kullanıcılara özel dikkat çekici tasarımlar ve reklam metinleriyle etkileyici reklamlar oluşturduk. Son olarak dönüşümü destekleyen kanalları iyi analiz ederek bizi başarıya götüren yardımcı kanalları gözardı etmedik.

3- Teklif Stratejisi

Burada birçok kampanyada kullanılan manuel TBM lerden iyi oranda trafik elde ediliyor fakat dönüşüm oranında hedef olarak belirlenen rakama bir türlü yaklaşılamıyordu. EBM ve ROAS odaklı teklif stratejileri ile kampanyalar trafik değil dönüşüm ve maliyet odaklı optimize olmaya başladıktan sonra Asics daha yüksek e ticaret dönüşüm oranlarına ve daha düşük maliyetlere ulaştı. Hali hazırdaki reklam kampanyalarının dışında kullanılmayan reklam modelleri de burada önemliydi. Gmail reklamları, Duyarlı ve Dinamik Arama reklamları da diğer reklam kanallarını oldukça iyi etkileyen modeller olarak yedekten gelip ekibe kazandırılarak büyük bir başarıya imza attılar.

4- Standarttan Akıllı Alışveriş Kampanyanları’na geçiş

Asics ile çalışmalarımızda bizi ileriye taşıyan ve bu başarıyı getiren en önemli adımlardan biri de markayı, standart alışveriş kampanyalarından akıllı alışveriş kampanyanlarına taşımak oldu. Basit gibi görünen Standart alışveriş reklamları doğru kullanılmadığında iyi performans göstermeyecektir. Bu nedenle Asics’i akıllı alışveriş kampanyaları ile tanıştırdık.

Yapay zeka teknolojisinin ürünü Akıllı Alışveriş Kampanyaları ile Asics, dönüşüm değerini %58, reklam yatırımından elde edilen gelirini %8 ve ortalama sepet değerini %12 artırdık. Bu değişimi takip eden 3 ay içerisinde diğer reklam metriklerinden ziyaretçi sayısında da %56’lık bir artış sağladık. Asics’in bu kampanya dönüşümü ile gelen başarısı da Google’nin gözünden kaçmadı. Setup34’ün Medya Planlama Direktörü Koray Dindoruk’un başarı yazısı Google’nin platformu Grow My Store/Think With Google’ da yerini aldı.

Standart Alışveriş Kampanyaları ve Akıllı Alışveriş Kampanyaları

Asics’in alışveriş kampanyalarında yapay zeka teknolojisiden yararlandığımızı ve akıllı alışveriş kampanyalarına geçtiğimizden ve bu değişimin markaya ciddi bir oranda değer kattığını söylemiştik. Peki bu geçiş, bu dönüşüm değerini nasıl getirdi?

Standart Alışveriş Kampanyaları; stratejinizi, hedef kitlenizi kendi belirleminizi sağlar. Reklamlarınızı ilgili aramalarda göstermek için anahtar kelimeler yerine Merchant Center veri feed ‘inin tanımlandığı ürün özelliklerini kullanır.

Akıllı Alışveriş kampanyaları ise, Google Ads ve Merchant Center hesaplarınızı birbirine bağlamanın yanı sıra, dönüşüm izleme özelliğiyle reklam performansını izler ve teklifleri optimize eder. Kullanıcı aramalarından aldığı bilgiler ile mevcut ürün feed’inizi Google’nin yapay zekası ile birlikte kullanır. Bu da kampanya yönetiminizi kolaylaştırır, dönüşüm değerinizi en üst düzeye çıkarır ve daha geniş kitlelere ulaşmanızı sağlar.

Bu bilgilerden yola çıkarak Asics’in sağladığı başarıda, alışveriş kampanyalarındaki değişimimizin etkili olduğunu söyleyebiliriz. Dönüşümün sayılarımızı istediğimiz seviyeye getirdikten sonra ise doğru bütçelerle, verimliliğimizi daha üst bir seviyeye çıkardık. Bunların yanı sıra, ortalama sepet değerini ve ziyaretçi oranlarımız da diğer hedeflerimiz olmuştu. Bütün bu çalışmaların ortak noktası ise doğru hedef kitleye ulaşabilmekti.

Siz de markanızın otomasyon stratejilerini geliştirmek; müşteri ihtiyaçlarınızı karşılarken bütçenizden tasarruf etmek istiyorsanız Setup34 Digital Agency ile tanışabilir; dönüşümlerinizi artırabilirsiniz!

Sektöründe öncü yüzlerce marka ile çalışmış Setup34’ü yakından tanımak için tıklayın!

 

 

 

No Comments

Leave a reply