Setup34 Digital AgencySEO BLOG Doğru Anahtar Kelime Seçimi Nasıl Olmalı?

Doğru Anahtar Kelime Seçimi Nasıl Olmalı?

İçerik yazarken anahtar kelime seçimi oldukça önemlidir. Öyle ki, yazılarda kullanılan anahtar kelimelerin doğru bir şekilde seçilmesi de büyük önem arz etmektedir. Doğru anahtar kelime seçimi hizmetinize veya ürününüze ihtiyacı olan müşterilerin sizi daha kolay bulabilmelerini sağlamaktadır. Hızla yükselen teknolojinin getirdiği yaygın internet kullanımı ve yüksek derecelerde olan e-ticaret rekabet ortamı, doğru keywords kullanımını zaruri hale getirmektedir. Doğru içerik kullanımı için ; yazılarda kullanılan kelimelerin özenli  seçilmesini gerektirmektedir. Doğru anahtar kelime seçimleri; markaları, rakiplerinin bulunduğu rekabet ortamında bir adım daha öne çıkartmaya yardımcı olmaktadır.

  1. Yazınızın Konusu Değerlendirin ve Araştırma Yapın

    Yazıda Ana konu ne olacak? sorusuna cevap bulun. Konu spesifik bir içeriğe sahip olmalıdır. Yazıda okuyucular hangi soruların cevaplarını bulabiliceğini ve ne bulmak istediğini ortaya koyun. Okuyucuların belirlediğiniz konu için hangi soruları sorabileceğini kendinize sorun. Farklı farklı kelime öbeklerini not edip değerlendirmede bulunun.

  2. Anahtar Kelime Araştırma Araçlarını Kullanın

    Anahtar kelime belirlerken toollardan faydalanmalısınız. Kendiniz bu anahtar keime olabilir diye sınıflandırma yaparsanız, başarıya ulaşamazısnız. Tollardan, anahtar kelimeleri tamamlayan, kullanıcıların tercih etikleri yakın arama kelimelerine de ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda arama hacimleri ve arama trendleri hakkında da verilerden yararlanabilir ve içeriği bu doğrultuda oluşturabilirsiniz.

  3. Sonuçları Yorumlayın

    Anahtar kelime sonuçlarını görüntüleyerek sizin belirlediğiniz kelimelerin arama hacimlerini görerek kelime seçimlerinizi değerlendirebilirsiniz.  Karşınıza çıkan anahtar kelimeleri arama hacmi daha yüksek olan anahtar kelimeden başlayarak içeriğinizde kullanmalısınız.

  4. Sadece Büyük Arama Hacimlerine Odaklanmayın

    Anahtar kelime araştırması yaparken göreceğiniz arama hacimlerinde hem büyük hem de küçük hacimlileri kullanmalısınız. Gördüğünüz yüksek arama hacimlerinin rekabet alanı daha geniş ve zordur.

  5. Uzun Anahtar Kelime Öbeklerine Odaklanın

    Analizinizi tamamlayıp anahtar kelimelerinizi belirledikten sonra yazınızın içinde soru anahtar kielimeleri kullanın. Hedef kitle araştırdığı soruya cevap almak için içeriğinizde bu soru öbeklerinin olması önemli.

  6. Uzun Anahtar Kelime Öbeği Seçimi İle Daha Fazla Okuyucuya Ulaşın

    Uzun ve spesifik anahtar kelime öbeklerinin kısa ve yüksek arama hacmine sahip kelime öbeklerinden daha fazla okuyucuyu sitenize getirebilir. Aramaların %60’ının 3 ve daha uzun kelimeden oluşmaktadır.

  7. Anahtar Kelimeleriniz Başlığınızda Yer Alsın

    Anahtar kelimeler başlığınızda yer aldığında hem okuyucularınız için hem de arama motorları için olumlu bir etki yaratmaktadır.

  8. Anahtar Kelimelerinizi Yazınıza Serpiştirin

    Seçtiğiniz anahtar kelime öbekleri yazınızın kelime sayısına uygun olarak yazının geneline dağıtılmalı. Uzun bir yazı için en az 3 kullanım hedefi koymalısınız.

  9. Alt Başlıklarda Yer Verin

    Anahtar kelime öbeğini tamamlayıcı ve alakalı bir başka bilgi verirken alt başlık olarak yazınızda yer alabilir. Bu başlıklar, okuyucunun daha hızlı sonuca ulaşmasına yardımcı olacaktır.

No Comments

Leave a reply