Setup34 Digital AgencySektörel Haberler TikTok Markanız İçin Fırsat Olabilir Mi?

TikTok Markanız İçin Fırsat Olabilir Mi?

TikTok video uygulaması şu anda özellikle Z neslini hedeflemenin en kaçınılmaz yollarından biri. Şu anda reklam verenlerin ve pazarlamacıların bu platformu yok sayması mümkün görünmüyor.

TikTok’un kısa süre önce belirli bir reklam süreci ve markalar için köprü oluşturma yetenekleri başlattığını düşünürsek bu platformu pazarlama dünyası için kullanmak kaçınılmaz olacak. Bununla birlikte, TikTok şu an büyük markaları, trafik çekmek veya potansiyel müşteriler yaratmak yerine marka bilinirliğini artırmak ile dijital dünyaya yeni bir soluk getirdi.

TikTok doğası gereği içerikleri çabuk tüketiyor, bu yüzden markaların kitlelerine gerçekten dikkat çekici ve yaratıcı içerikler sunmak zorunda. Basit bir reklam veya sponsorlu influencer onayı, bu yaratıcı ve hızlı tempolu uygulama için yeterli olmayacaktır.

İstatistiklere Göre TikTok;

  • 2019’un başlarından itibaren, TikTok dünya çapında en çok indirilen üçüncü uygulama.
  • Şubat 2019’a kadar TikTok, uygulama mağazalarında Instagram ve Facebook’u yenerek 1 milyar indirme sayısına ulaştı.
  • TikTok’un aylık 800 milyondan fazla aktif kullanıcısı var.
  • TikTok’un küresel kitlesinin yaklaşık %50’si 34 yaşın altında ve %26’sı 18 ila 24 arasındadır.
  • TikTok kullanıcılarının%56’sı erkektir.
  • Ortalama bir kullanıcı TikTok’a günde 52 dakika harcıyor.
  • TikTok kullanıcılarının%90’ı uygulamayı günde bir kereden fazla ziyaret ediyor.

Şu anda, TikTok’un en önemli özelliklerinden biri, para kazanmak için belirli kalıpların oluşmamasıdır. İşletmeler için bu, bir kullanıcı tabanı oluşturmak ve ürünlerinizi veya hizmetlerinizi göstermek için organik reklam tekniklerinin keyfini çıkarmak için iyi bir zaman olabilir.

TikTok, diğer sosyal medya platformlarından daha genç bir kullanıcı kitlesine sahiptir. TikTok’ta demografiye hitap eden videolar yayınlayabilirseniz, işletmeniz için değerli bir pazarlama aracı oluşturabilirsiniz. TikTok, gerçek tarafınızı gösterdiğiniz bir sosyal medya platformu olarak faturalandırılır. Orijinallik harika bir pazarlama stratejisidir.

İçeriğinizin daha büyük markalar gibi viral olmasını sağlamak zor olsa da TikTok daha genç kitlelerle senkronize olmak için harika bir araç. Uygulama çok yeni olduğu için, işe yarayıp yaramadığını görmek istediğiniz herhangi bir stratejiyi deneyebilirsiniz.

Şirketinizin farklı bir yönünü gösterin. Uygulama yaratıcılık ve mizah için bir merkez. Daha kişisel bir tonu veya perde arkası yaklaşımını benimsemek, şirketinizin potansiyel müşteriler için daha akılcı veya güvenilir görünmesini sağlayacaktır.

Facebook ve LinkedIn gibi platformların aksine, neyin işe yarayıp neyin yaramadığı konusunda çok fazla norm ve kural yoktur. Bir şeyin ilginç veya eğlenceli olabileceğini düşünüyorsanız, deneyin ve beğeni, yorum, paylaşım alıp almadığını göre değerlendirin.

Kitleniz ile etkileşime geçin. Yarışmalar, düetler, beğeniler, yorumlar ve paylaşımlar arasında diğer TikTok kullanıcılarıyla etkileşim kurmanın birçok yolu vardır. Başkalarıyla etkileşim kurmayı amaçlayan yolları markanıza entegre edin. Diğer platformlarda olduğu gibi, insanlarla ne kadar çok etkileşime girerseniz, hayran kitleniz o kadar büyüme sağlar.

Reklamları TikTok’ta Kullanma

TikTok’ta dijital pazarlama ile ilgileniyorsanız, uygulamak için kullanabileceğiniz dört temel reklam biçimi vardır:

  • Yerel içeriği besleme

TikTok videoları 9-15 saniye sürer; yerel besleme videolarının uzunluğu 9-15 saniye olmalıdır. İçerik, Instagram öykülerinin nasıl görüntüleneceği ve atlanabilir olduğu gibi tam ekranda görüntülenecektir. Web sitesi tıklamaları veya uygulama indirmeleri gibi birden fazla özelliği desteklerler. Videonun etkisi, tıklama sayısı, video görüntüleme sayısı, oynatma süresi ve video etkileşimleri (paylaşım ve yorumlar gibi) ile ölçülür.

  • Marka Devralmaları

Marka devralma, kullanıcı Tik Tok’u ilk açtığında gösterilen tam ekran bir reklamdır. Ya üç saniyelik bir görüntü ya da üç ila beş saniyelik bir GIF. Reklam, bir markanın açılış sayfasına veya TikTok içindeki bir Hashtag Mücadelesine bağlanabilir. Bu devralmalar her gün farklı kategorilere özeldir; bu nedenle her gün yalnızca belirli bir marka bir kategoriyi devralabilir. Tam ekran modunu kullanan marka, kullanıcıların dikkatini çekiyor. Bu nedenle, bu biçim maksimum pozlama ve erişim için mükemmeldir.

  • Hashtag Mücadelesi

Bu reklam biçimi, markalar tanıtılan hashtag’leri kullanmayı seçtiğinde kullanılır. Bu kategoride, hashtag sınaması, kullanıcıları sınama ayrıntılarını ve özellikli talimatları görebilecekleri ana sınama sayfasına yönlendiren bir bağlantı içerir. Hashtag mücadelesi video etkileşimi, tıklamalar, banner görünümleri ve kullanıcı tarafından oluşturulan benzer videolar ile ölçülebilir.

  • Markalı Lensler

Yaratıcı yüz filtrelerinden hareketli nesnelere kullanıcılar akıllı telefonlarıyla ortamlarını kökten değiştirebilir. TikTok, platform için 2D, 3D ve Artırılmış Gerçeklik (AR) oluşturma ve kullanma imkânı sunar.

Markalı Lensler ile kullanıcılar, filtrelerini kullanarak markayla etkileşim kurabilir ve onunla oynayabilir. Lensler, kullanıcıların ürünleri satın almasını ve test etmesine izin vermeyi teşvik eder. Markalı Lensleri bir hashtag meydan okumasına entegre ederek, markanıza ve ürünlerinize daha güçlü bir bağ teşvik edilebilir.

TikTok Z neslini yakalamak için harika bir uygulamadır. Reklam biçimleri diğer sosyal medya platformlarına benzer. Bu nedenle, pazarlamacılar keşfedilmemiş bölgelere girmiyorlar. Bahsedilen bir teknik diğerinden daha iyi değildir, bunun yerine, çoklu bir kombinasyon size en fazla sonucu verecektir. Zorluk yaratmadan, etkileyicilerle ortaklık kurmaya kadar, platform yeni nesil ile bağlantı kurmak isteyen markalar için birçok fırsata sahip olacaktır.

No Comments

Leave a reply