Setup34 Digital AgencySektörel Haberler Facebook’tan Etkileşim Odaklı Gönderilere Engagement Bait Engeli

Facebook’tan Etkileşim Odaklı Gönderilere Engagement Bait Engeli

 FACEBOOK’TA ENGAGEMENT BAIT ENGELİ

Facebook’un son duyurularında yaptığı ‘’engagement bait’’ engeli tüm marka ve sayfa sahiplerini yakından ilgilendiriyor aslında. Şimdiye kadar Facebook’da etkileşim almak adına paylaşılan gönderilere her gün onlarca kez rastlamışızdır.  “Bedava tatil şansını kazanmak için paylaş!” şeklinde etkileşim içerikleri paylaşan sayfalar artık Facebook tarafından düzenlenen çeşitli yaptırımlarla karşılaşacak.

Peki Nedir Bu Engagement Bait?

Bu tarz gönderileri ‘’engagement bait’’ olarak adlandıran Facebook sadece sayfa görüntülenmeleri ve tıklama oranlarını arttırmak amacıyla paylaşılan içerikleri denetim altına alacak.

Facebook bir kaç hafta içinde, etkileşim odaklı paylaşım yaptığı tespit edilen sayfalara erişim kısıtlaması getiriyor. Bu uygulama ile içeriklerin daha kaliteli bir standarta ulaşması hedefleniyor.

Her şeye rağmen Facebook engagement bait kullanan sayfalarla olan ilişkiyi tamamen kesmek yerine onları yeniden kazanmak adına sayfaların daha iyi ve kaliteli içerikler paylaşmaya devam etmesi halinde erişim engelinin kalkacağını garantiliyor.

Ayrıca engagement bait kategogorisine girmeyen birtakım içerikler için ayrıcalık tanınacak. Bağış toplama kampanyaları, kayıp ilanları ve seyahat tavsiyesi almak için oluşturulmuş içerikler bu kapsamda değerlendirilmeyecek. Tüm bu içerikleri birbirinden ayırt edip değerlendirme yapmak için ise bir machine learning modeli kullanılacak.

Bu karara bağlı olarak bir çıkarım yapmak gerekirse; küçük ölçekli işletmeler reklam bütçelerini arttırmak durumunda kalacaklar.

Küçük ama önemli bir bilgi de verelim size; Facebook’un bu kararı almasında Rusya’nın geçtiğimiz ABD seçimlerini Facebook üzerinden, 470 farklı sahte hesaptan yaydığı reklamlar ile manipüle etmeye çalışmasının payı büyük.

No Comments

Leave a reply