Blog

Etkileşimli Gönderi Paylaşımı İçin Bir Kez Daha Düşünmeniz Gerekecek

Şimdiye kadar Facebook’da etkileşim almak adına paylaşılan gönderilere her gün onlarca kez rastlamışızdır.  “Bedava tatil şansını kazanmak için paylaş!” şeklinde etkileşim içerikleri paylaşan sayfalar artık Facebook tarafından düzenlenen çeşitli yaptırımlarla karşılaşacak.

Bu tarz gönderileri ‘engegement bait’ olarak adlandıran Facebook sadece sayfa görünümlerini ve tıklama oranlarını arttırmak amaçlı paylaşılan ve insanların duygularını sömürmek üzerine kurulan içerikleri denetim altına alacak.

Şu ana kadar bildiğiniz ve dikkat ettiğiniz gibi Facebook’da paylaşılan içerikler, bu içerikleri beğenen ve yorum bırakanların arkadaşlarına da gösteriliyordu. Bu da paylaşan sayfanın görünürlük oranlarını arttırıyordu. Görünürlük oranını bu şekilde arttırmak isteyen sayfalar ise etkileşim alan içerikler ile kullanıcıların daha çok duygularına hitap edip dikkat çekme yolunda ilerliyorlardı.

Amcak Facebook bu duruma dur diyecek bir güncelleme ile, etkileşim odaklı paylaşım yapan sayfalara erişim kısıtlaması getiriyor. Yakın zamanda başlayacak olan bu uygulama ile içeriklerin daha kaliteli bir standarda ulaşması hedefleniyor.

Her şeye rağmen Facebook engagement bait  paylaşan sayfalarla olan ilişkiyi tamamen kesmek yerine onları yeniden kazanmak adına sayfaların daha iyi ve kaliteli içerikler paylaşmaya devam etmesi halinde orijinal erişimlerine tekrar kazanabileceklerini garantiliyor.

Ayrıca engagement bait kategorisine girmeyen birtakım içerikler için ayrıcalık tanınacak. Yararlı bir amaç için bağış toplama, kayıp çocuk ilanı ve seyahat tavsiyesi almak için oluşturulmuş içerikler bu kapsamda değerlendirilmeyecek. Tüm bu içerikleri birbirinden ayırt edip değerlendirme yapmak için ise bir machine learning modeli kullanılacak.

Tüm bu bahsettiklerimizden ayrı olarak bir çıkarım yapmak gerekirse, Facebook’un bu şekilde bir karar alması, küçük ölçekli işletmelerin reklam bütçelerini arttırmak durumunda bırakacaktır.

Küçük ama önemli bir bilgi de verelim size; Facebook’un bu kararı almasında Rusya’nın geçtiğimiz ABD seçimlerini Facebook üzerinden, 470 farklı sahte hesaptan yaydığı reklamlar ile manipüle etmeye çalışmasının payı büyük.

No Comments

Leave a reply