Setup34 Digital AgencySektörel Haberler 2019’da Hangi Sektör Reklama Ne Kadar Harcayacak

2019’da Hangi Sektör Reklama Ne Kadar Harcayacak

Dijital reklamcılık hızla büyümeye devam ediyor; gitgide TV Reklamlarından bile büyük bir pazar haline geliyor. Peki hangi sektörler , dijital reklamcılığın hızlı yükselişine en çok katkıda bulunuyor?


Giyim

Giyim sektörü, bu yıl dijital reklamlara 23.5 milyar dolar harcaması beklenen sektörün en büyük kısmını oluşturuyor. Bu, toplam dijital reklam harcamasının % 21.9’unu etkileyici bir şekilde temsil ediyor. 2017 yılında da bu harcamalar toplam %13’ü oluşturuyordu. Bu giyimin, özellikle online mağazalar ile , dijital ortamda çevrimdışı reklamcılıktan çok daha büyük bir oyuncu olduğunu gösteriyor.

Otomotiv

E Marketer’in tahminlerine göre, dijital reklam harcamalarında bir sonraki en büyük sektör, otomotiv sektörüdür. Bu yıl harcanacak tahmini 13.57 milyar dolar ile, otomotiv endüstrisi, toplam dijital reklam harcamasının yaklaşık % 12.6’sından sorumlu olacak.

Dijital reklamlara en çok harcama yapan 10 sektör arasında,

  • Eğlence sektörü, raporlara bakıldığında % 17,7 ile en büyük yıllık büyüme oranına sahip olacak.
  • Ortalamadan önemli ölçüde daha hızlı bir büyüme görecek olan Medya (% + 16.8) ve Bilgisayar Ürünleri ve Tüketici Elektroniği (% + 16.6) de devamında gelmektedir.
  • Buna karşılık sağlık sektörü, yıllık % 11.7’lik bir büyüme ile o dönemde en yavaş artışa sahip olacak.
  • Seyahat (+% 13.2) ve Telekom (+ +% 13.5) sektörleri de ortalama bileşik büyümesinin daha yavaş olduğunu görecek.

Reklam harcamalarının %33,9’unu elinde tutan mobil, TV’yi devralacak ve reklam alanını yönlendirecektir. Bu rakamın 2022 yılına kadar % 47,9’a ulaşacağı tahmin ediliyor. Bunun en önemli nedenlerinden biri de e-ticaret.

E-ticaret siteleri ise neredeyse geleneksel medyadan tamamen uzak duruyor ve onun yerine görüntülü reklamı (html display) tercih ediyor. Bu durum e-ticaret sektörünün yüzde 70’i için geçerli. Sağlık, çocuk ve müzik kategorilerinde en fazla bu tip reklam görülürken, giyim, mücevher ve gıda gibi sektörler ise daha geleneksele yöneliyor.

Bir Dijital Pazarlama Ajansı Markanızı Nasıl Olumlu Yönde Değiştirir” yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.

Ayrıca en az dijital reklam veren sektör ise müzik sektörü olarak belirlenmiş. Rapora göre, reklam verenler 2016 yılında ABD dijital reklamcılığına 72.09 milyar dolar harcadı ve TV harcamaları ise 71.29 milyar dolarda kaldı. 2016 yılı dijitalin, gelenekseli ilk kez yendiği yıldı. Yıllar geçtikçe de bu rakamların arası daha fazla açılacak gibi duruyor.