Google’da Tıklama Bağlantılarının Başrolü Google Görseller

Google tıklanmalarının üçte biri görsel tıklamalarından gerçekleşiyor. Günde 3,5 milyar arama yapıldığını hesaba kattığımızda ise 1 milyarın üzerinde aramanın günlük olarak Google Görseller kanalından olduğunu söyleyebiliriz. Oldukça büyük bir tıklanmayı kapsayan bu oran; günden güne de artmaya devam ediyor. Bu nedenle hedef kitlenize ulaşma yolunuzda, Google Görseller büyük bir öneme sahip. SEO çalışmalarında da etkili olan görseller, satın alma davranışlarını da doğrudan etkiliyor. Peki, görseller satın alma davranışlarında neden bu kadar etkili? Google Görseller’de sıralamalarınızı nasıl yükseltebilirsiniz? Şimdi, bu soruların cevabını inceleyelim…

Markanız İçin Görsellik Neden Önemli?

Pazarlama stratejileri içerisinde görseller, büyük bir öneme sahip. İnsanın temel duyularından biri olan görme yetisi, beynin algılama süreçlerini de hızlandırıyor ve bilginin kalıcılığını artırıyor. Hatta öyle ki yapılan çalışmalar, beyine giden bilgilerin %90’ının görsel olduğunu belirtiyor ve insanlar okuduklarının %20’sini, gördüklerinin %80’ini hatırlayabildiğini söylüyor. Somut verilerin de ortaya çıkardığı gibi, görsellik tüm hayatımızda son derece büyük bir öneme sahip. Bir markanın akılda kalınabilirliği ne kadar önemliyse, görsel kullanımı da bu oranda etkilidir. Çünkü markanızı unutulmaz kılacak, hafızalarda kalıcı bir yere sahip olmanıza neden olacak unsur kullandığınız görseller, videolar ve infografiktir.

Google Görsel SEO Çalışmaları

SEO içerisinde 200’den fazla parametreyi içeren; Google sıralamalarınızı yükseltmenize yardımcı olan optimizasyon çalışmalarıdır. Bu çalışmalar içerisinde görseller ise birden fazla metriğe bağlı olarak ayrı bir önem taşır. Görselleriniz sadece dikkat çekici olması yeterli değildir. Boyutlandırma, isimlendirme, alt etiketler gibi birçok unsuru dikkate almalısınız. Şimdi madde madde görsel optimizasyon çalışmalarını inceleyelim.

  1. Özgün Görsel Kullanımı

Stok görsellere ulaşabileceğiniz birçok farklı programla içeriğiniz için görsel seçebilirsiniz. Ancak özgün görseller kullanmanız daha fazla tıklanmanıza neden olabilir. Internet üzerindeki alışılmış görsellerin dışına çıkmayı ve farklı görünmeyi ihmal etmeyin!

  1. Doğru isimlendirme

Google’nin görsellerinizi optimize edebilmesi için doğru isimlendirme son derece önemlidir. Buradaki doğru isimlendirmeden kastımız; Türkçe karakterli harf kullanmamak ve görseldeki içeriği anlatacak bir açıklama koymaktır.

  1. Alt metin ekleme

İçeriğiniz ile ilişkilendirdiğiniz görselinizin altına, karakter sınırını geçmeyecek kadar bir alt metin oluşturmalısınız. İçerisinde bol bol anahtar kelimelere yer vermeniz de lehinize olacaktır.

  1. Görsel uzantılar

SEO için görsel optimizasyonu yaparken seçtiğiniz görselin uzantısı netliği belirlemeye yardımcı olur. PNG dosya uzantısı, site görselleri için en uygun formattır. Boyut yüksektir ancak metinler ve görsel daha kaliteli gözükür. JPEG formatı ise daha düşük boyutludur. Ancak netlik PNG’ye kıyasla daha düşüktür. İçerikleriniz için logo, animasyon ya da ikon tercih edecekseniz SVG formatını kullanabilirsiniz. Eğer görselleri boyut olarak istediğiniz gibi optimize edemiyorsanız, google’un tercih ettiği ve istediği WEBP formatını kullanabilirsiniz.

  1. Boyutlandırma

Her sitenin görsel alan boyutu birbirinden farklı olabilir. Bu nedenle belirlenen alana göre görsel boyutlandırmanız çok daha doğrudur. Aynı zamanda yüksek boyutlu görsel kullanmanız, sitenizin hızı üzerinde de olumsuz bir etki yaratabilir. Bu nedenle görsellerinizi sıkıştırmayı tercih edebilirsiniz.

Google Görseller Featured Snippets’e Etki Ediyor Mu?

Featured Snippets, Google sıralamalarında sıfırıncı sırada yer almak anlamına gelir ve “öne çıkan arama” olarak adlandırılır. SERP görünümünde Google Snippet’larının da üzerinde yer almanıza olanak tanıyan bu alan kullanıcılar tarafından sitenizin nitelikli olduğu anlamını taşır. Featured Snippets, görsellerinizle de yakından ilgilidir. Semrush’ın yaptığı bir araştırmaya göre featured snippet’a yükselmiş bir site ortalama 2000 kelime uzunluğundaki yazısı için 10’dan fazla alt metin yazılmış görseller yüklemesi yapmış. Bu, örneklerden sadece biri. Featured Snippets’da yer alan sitelerin yüksek birçoğunluğu kaliteli görüntü ve videolara sahip. Aynı zamanda yapılan başka bir araştırma, Google’de üst sıralamalarda yer alan videoların %65’inin izlendiğini öne sürüyor. Bu bilgiden yola çıkarak kısa videolar da eklemeniz, sıfırıncı sıraya yükselmenize yardımcı olabilir.

Google’nin sürekli değişen parametreleri içerisinde görsel optimizasyonları daima büyük bir öneme sahip olmuştur. Site içi SEO çalışmalarının önemli bir ayağı olan görseller, sıralamalarınızı yükseltmenize ve dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Dönüşüm oranlarınızı artıran diğer başlıkları incelemek isterseniz, “Site İçi SEO Çalışmaları İle Dönüşüm Oranlarınızı Katlayın” yazımızı da inceleyebilirsiniz.

Bugün, siz de SEO çalışmalarınız için görsellerinizi optimize etmeye başlayın. Tıklanmalarınızı artıracak Google Görseller ile dönüşüm oranlarınızı şimdi katlayın!

İlgi Çeken İçerikler

Off-Page SEO Nedir?

Dijital pazarlamanın ve eticaretin en etkili, en basit ve...

Sosyal Medya Yönetimi Neden Önemlidir?

Sosyal medya mecraları; eğlence, bilgi alışverişi, etkileşim sağlama, sosyalleşme...

Sosyal Medya Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Günümüz dünyasında faaliyet gösteren markaları derinlemesine incelersek; markalarda çalışan...

Call To Action Nedir?

Call To Action Ne Demek? CTA şeklinde kısaltılan Call To Action, sitenize...

Sosyal Medya Ajansı Niçin Önemlidir?

Sosyal Medya Ajansı Sosyal medya markaların günümüzde müşterilerine en hızlı...

Son Dönem Çalışmalarımız

Kosifler Turizm Setup34'ü seçti.

Kosifler Turizm Yatırımcılık

Kosifler Şirketler Grubu, 1945 yılından itibaren inşaat, otomotiv, turizm, sigorta, denizcilik ve bilişim teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren Türkiye'nin en saygın şirketlerindendir. Kosifler Turizm, turizm sektörünün...
TSPB Setup34'ü tercih etti.

TSPB

Kamu kurumu niteliğinde, özdüzenleyici bir meslek kuruluşu olan Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, Sermaye Piyasası Kanunu ile 11 Şubat 2001’de kurulmuş ve Nisan 2001’de faaliyete...
Deriden.com.tr Setup34'ü tercih etti.

Deriden

Deriden 1981 yılından günümüze kadar dünyada bilinen ve en çok giyilen markaların Türkiye pazarında satışını yapmaktadır. Fiziksel mağazalarının dışında eticaret mağazasında da büyüme hedefi olan...