Setup34 Digital AgencyGoogle Reklam Tüm Yönleriyle Google Adwords Express Nedir?
Google_Ads_Express_nedir_

Tüm Yönleriyle Google Adwords Express Nedir?

Bu yazımızda küçük veya orta ölçekli şirket, kurum, firma ya da kişisel markaların kendi başlarına anahtar kelime analizi yapıp, kreatif reklam metni oluşturup veya teklif stratejisi gibi detaylarda boğularak, saatlerini harcamak yerine daha kısa sürede, daha verimli ve reklam etkileşimi fazla reklam nasıl oluştururlar?  Oluşturulan reklamın metriklerini nasıl okurlar? gibi soruların cevaplarını sizin için derledik iyi okumalar!

Google Ads Express Nedir?

google_adwords_express_nedir?

Eski adıyla Google Adwords Express olarak bilinen Google Ads Express küçük ve orta ölçekli kobiler için hazırlanmış daha basit ara yüzüne sahip sadeleştirilmiş bir reklam platformu girişimidir.

Normalde Google Ads’ de reklam verirken anahtar kelimelerden tutun da reklam optimizasyon ve yönetimi gibi daha birçok konuda bilgi sahibi olarak yönetim yapılması gerekmektedir. Google Ads Express’ de ise tam tersi reklam optimizasyonu, anahtar kelime belirleme, kreatif reklam metni tarzında saatlerinizi alacak ve üzerine saatlerce düşünmenize sebep olacak kavramlara saatlerinizi harcamadan sadece Google İşletmenizin (ne iş yaptığınızı ve nerede yaptığınızı) belirleyerek kısa sürede reklam kampanyanızı oluşturabilirsiniz.

Google Ads Express’ de Reklam Verirken Dikkat Edilmesi Gereken 3 Önemli Nokta

  • -Markanız için Reklam Hedefinizi Belirleyin
  • -Reklamınızı Oluşturun
  • -Reklam Bütçenizi Belirleyin
  • Google Ads Express’ de basit bir reklam kampanyası oluşturmak için öncelikli olarak;
  • -İşletme kategorinizi Seçmek
  • -Reklam metninizi hazırlayın (Reklam metni hazırlarken uzun uzun reklam metni kreatifleri oluşturmak yerine, yaptığınız işi ve markanızı anlatan en fazla 3 satırdan oluşan bir yazı işinizi görüyor olacaktır.)
  • -Hedef kitlenizi nereye yönlendireceğinizi belirleyin (Hedef kitlenizi web sayfanıza mı yoksa Google My Business sayfanıza mı yönlendireceğinizi belirlemelisiniz. Çünkü bu aşama da hedef kitlenin nereden etkileşim getirmesini istediğiniz oldukça önemlidir.)
  • -Aylık bütçenizi belirleyin (Yeni reklam vermeye başlayan birçok reklamverenin  endişelendiği nokta aylık bütçe planlamasıdır. Google Ads Express kullananlar için bu nokta endişelenilmesi gereken bir nokta değildir. Çünkü Google kendisi aylık bütçe ile ilgili vurgulanmış bir bütçe belirler. Bu bütçe Google Ads Express panelinde, yeşil ile belirtilir.)

Yaklaşık birkaç dakika süren bu süreçten sonra reklam kampanyalarınız, Google Ads tarafından otomatik olarak yönetilerek gerekli reklam optimizasyonları yine Google Ads Express tarafından yapılmaktadır.

Google Ads Express Hesabı Nasıl Açılır?

Google Ads Express hesabı açmak normal Google Ads hesabı açımına göre daha kolay ve hızlı bir işlemdir. Google Benim İşletmem hesabına sahip olarak dakikalar içinde Google Ads Express hesabınızı kolayca açabilirsiniz. Bunun için işletmenizin ekstra bir web sayfası olmasına gerek yoktur. Sadece Google Benim İşletmem Hesabınızın olması yeterlidir. Hesabı açtıktan sonra panelinizden harcama etkileşim gibi metrikleri kolaylıkla ulaşıp inceleyebilirsiniz.

Google Ads Express & Google Ads Arasındaki Farklar Nelerdir?

google_adwords_express_nedir?

  • -Google Ads Express reklam hesabı ve Google Ads reklam verme hesapları arasında oldukça fazla fark vardır örneğin; Google Ads Express Google Ads reklam vermeye yeni başlayanlar ya da orta ve küçük ölçekli firmalar için basit bir ara yüzüne sahiptir. Google Ads gibi karmaşık bir ara yüz yapısına sahip değildir.
  • -Google Ads Express sizin adınıza markanıza en uygun reklam kampanyasınız oluşturarak sürekli reklam kampanyalarınızı optimize eder. Fakat Google Ads hesaplarında anahtar kelimeyi belirledikten sonra reklam optimizasyonlarınızı günlük olarak takip ederek gerekli reklam optimizasyonlarınızı kendiniz yürütürsünüz.
  • -Google Ads Express üzerinden reklam verirken uzman bir dijital reklamcı ile çalışmanıza gerek yoktur. Tamamen kendiniz reklam bütçenizi ve reklam metninizi belirleyerek Google Ads Express üzerinde reklam kampanyası oluşturabilirsiniz.
  • -Google Ads reklam paneli üzerinde hedeflediğiniz reklam kampanyasını oluşturduktan sonra ayrıntılı reklam raporuna ulaşabilirsiniz. Öte yandan Google Ads Express üzerinden verdiğiniz reklam kampanyalarında reklam raporlarına ulaşamazsınız. Detaylı reklam raporlamaları Google Ads Express reklam paneli üzerinde mevcut değildir.
  • -Başarı açısından Google Ads’ de verdiğiniz reklam kampanyalarının başarılarını Google Ads Express’ de elde edemeyebilirsiniz. Google Ads Express küçük ve orta ölçekli kobiler için daha avantajlıdır.
  • -Google Ads ve Google Ads Express hesaplarının ortak noktası seçtiğiniz coğrafya üzerinde sadece reklamlarınızın görünmesidir. Her iki reklam hesabında da sadece belirlenen konumlarda reklamınız potansiyel hedef kitlenize gözükür.
  • -Aynı zamanda iki hesabın bir diğer ortak noktası ise oluşturduğunuz reklam kampanyasına tıklandığı zaman Google tarafına ödeme yapılmaktadır.

Reklamımı Google Ads Üzerinden Mi? Yoksa Google Ads Express Üzerinden Vermeliyim?

Tüm artı ve eksi yönlerini düşünürsek eğer, her iki reklam verme platformunun avantajları ve dezavantajları mevcuttur. Bu nokta da önemli olan reklam konusundaki tecrübeniz ve firmanızın büyüklük ölçeğidir. Eğer daha önceden Google reklam verme konusunda tecrübeniz var ise ya da profesyonel bir dijital reklam uzmanıyla çalışacaksanız, Google Ads üzerinden reklam vermeniz daha kârlı olacaktır. Diğer şekilde Google reklam verme konusunda tecrübeniz yok ya da reklam optimizasyonuna ayıracak zamanınız yok ise Google Ads Express üzerinden reklam vermeniz daha iyi olacaktır. Buna ek olarak büyük ölçekli bir firmaysanız eğer, Google Ads’ den reklam verip daha kapsamlı reklam raporlarına ulaşabilir böylelikle firmanızın reklam harcamalarını daha fazla düşürerek marka bilinirliğini arttırabilirsiniz. Daha küçük-orta ölçekli bir kobi iseniz veya Google Ads reklam verme tecrübeniz yok ise Google Ads Express kullanarak reklamlarınızı yönetmek daha doğru olur böylelikle Google Ads’ in karışık yapısında zaman kaybetmemiş olursunuz.

 

No Comments

Leave a reply