Setup34 Digital AgencyGoogle Reklam İçerik Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

İçerik Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

Markaların dijital platformlar üzerinden tüketiciye ulaşması, tüketicilerin sorularına yanıt vermesi, etkileşime girmesi ve satış arttırması açısından önemli bir fırsattır. Ayrıca bu durum markaların itibarları açısından önem taşımaktadır. Her konuda olduğu gibi içerik planlamada da strateji önemlidir. Doğru kurgulanmış olan içerik planlama stratejisi ile yükseliş sağlanır. İçerik planlama stratejisi iki nokta üzerine kuruludur. Bunlar hedef tanımı ve görev tanımıdır. Bu noktalar bizlere içerik üretmek konusunda karar vermemize ve objektif bakarak içerik çalışmalarını değerlendirmek konusunda yardımcı olmaktadır.

İçerik Pazarlaması Nedir?

Belirlenmiş olan potansiyel hedef kitlenin ihtiyaçları ve ilgilerinin daha çok olduğu konular hakkında bilgi veren, Periyodik olarak sürekli içerik yürütme devamlılığında yürütülen potansiyel hedef kitleden dönüşüm sağlama aracıdır. Son zamanlarda geleneksel pazarlama süreci gerileme yaşarken potansiyel hedef kitleye istenilen içerikleri sunup, fayda sağlayarak hedef kitle nezdinde değer oluşturmak potansiyel hedef kitleyi markaya davet ederek belirgin bir fark yaratmaktadır. Bu sayede üretilen ilgi çekici içeriklerle erişim ve etkileşim arttırılır.

İçerik Pazarlamanın Önemi

İçerik pazarlama uğraştırıcı bir süreç olduğu için markalar reklam vermenin daha mantıklı olduğunu düşünüyorlar ve reklam vermeye yöneliyorlar. Ama reklamlar sürekli olarak yayınlanmadığı sürece hedef kitlenin ilgi odağından çıkabileceklerini ön göremiyorlar. İçerik üretimi çok meşakkatli bir iş olsa da içerik üretildikten sonra üretilen içerik kendi kendine hedef kitlenin ilgisini çekmeye devam eder.

İçerik üretmek marka ve hedef kitle arasında görünmez bir sadakat oluşmasını sağlar. Ama bu sadakatin oluşması için hedef kitlenin ilgisini çeken içerikler üretmeliyiz. Eğer içeriğiniz hedef kitleniz ile bir bağ kuramıyorsa diğer rakip markaların arasında kaybolabilirsiniz.

İçerik Pazarlamanın Faydaları

İçerik pazarlaması dikkat çekme stratejisidir. Hedef kitleleri gruplandırmaz, onların ilgisini çeker ve markaya yönlendirir. Markalar içerik üretirken hedef kitlelerinin dikkatini çekebilecek içerikler üretmeli ve müşterileri konumlandırarak içerikleri üretmelidir. Burada asıl amaç bilgilendirici olmak gibi görünse de hedef kitlenin dikkatini markanın üzerine yönlendirerek konumlanmasını sağlamaktır.

İçerik Planlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

İçerik planlaması için strateji geliştirirken ilk başta misyon ve vizyon belirleyerek bunlara uygun hedef kitle araştırması yapmaktır. Satın alma süreci online aramalarda başlar. Bu durumu göz önünde bulundurarak hedef kitlenin satış alma davranışları algılayarak devam etmeliyiz. Müşteriler hangi konuda içerik isterler? Müşterilerin ihtiyaçları nedir? Bu sorulara cevaplandırdıktan sonra strateji oluşturmalıyız. İçeriğinizde vurgulamak istediğiniz nokta nedir? Nasıl bir mesaj vermek istiyorsunuz?  Oluşturduğunuz içerikleri ne sıklıkla yayınlamak istiyorsunuz? Markanızın nasıl tanınmasını istiyorsanız ona göre bir marka kişiliği oluşturmalısınız ve bu kişiliği her türlü detaylandırıp, hedef kilenizle ilişkilendirmelisiniz. Ardından hangi dijital kanallarda yayınlanacağını araştırıp belirlemelisiniz. Marka kişiliğinizi belirledikten sonra içeriklerinizde hangi konulardan bahsedeceğinizi ve zaman aralığınızı belirmeniz gerekmektedir. Hedef kitlenize istediğini vermezseniz başarıya ulaşmanız zor olacaktır. İçeriğinizi oluştururken kullandığınız dilin samimi ve net olmasına dikkat etmelisiniz. İçeriğinizi dikkat çekici ve tek bir alanı içerek yazmalısınız. Sade bir dil kullanmak güven ve sadakat oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Markanıza uygun içerik stratejileri kurgulamak için Setup34 web sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

No Comments

Leave a reply