Setup34 Digital AgencyGoogle Reklam Google Ads Kullanılırken Sıklıkla Yapılan Hatalar

Google Ads Kullanılırken Sıklıkla Yapılan Hatalar

Siz de dünya genelinde en çok kullanılan arama motoru Google’ın ücretli reklamcılık hizmeti Google Ads’i işletmenizin satışlarını artırmak için kullanıyor musunuz?

Bu hizmet aracılığıyla Google’da reklamlar vererek stoklarınızdaki ürünleri hızlı bir şekilde bitirebiliyor musunuz?

Yoksa siz reklamları özenle hazırladığınızı düşünseniz de Google Ads’ten istediğiniz verimi alamayanlardan mısınız?

Eğer durumunuz son senaryodaki gibiyse Google reklamlarınızı hazırlarken hata yapıyor olma olasılığınız çok yüksek… Merak etmeyin bu hataları sizin bulmanızı istemiyoruz, okumakta olduğunuz yazı aracılığıyla sizlere sıklıkla yapılan Google Ads hatalarını anlatarak nerede hata yaptığınızı belirlemenize yardımcı olacağız.

Google Ads’de yapılan hataları açıklamadan önce; ilk olarak Google Ads’in ne olduğundan ya da nasıl çalıştığından bahsetmeliyiz.

Google Ads Nedir?

Google Ads ya da güncel adıyla Google Ads, Google’ın işletmeler için hazırladığı çevrimiçi reklam sistemidir. Google’ın ürünlerinden sıklıkla kullanılan bir tanesi olan Google Ads, hazırladığınız reklamı görecek kişilerin yaşadıkları yere, reklamınızı görebilecekleri saat dilimine ve reklamınızı görmesini istediğiniz kitlenin başlıca özelliklerine karar verebildiğiniz için rakiplerinden daha çok kullanılan bir hizmettir. Doğru reklamı doğru tüketiciye ulaştırmanın çok zor olduğunun farkındalığıyla oluşturulan Google Ads, hatasız kullanımla birlikte satışlarınızı artırmanıza büyük katkı sağlayacaktır. Google Ads, reklamlarınıza tıklandığında bütçenize göre seçtiğiniz ücreti ödemeniz mantığıyla çalışan bir sistemdir.

Google Reklam Modelleri

Arama Ağı Modelleri: Google Search’de hazırladığınız reklamların belirlediğiniz anahtar kelimeler yazıldığında tüketiciyle buluşmasına dayalı reklam modelidir.

Görüntülü Reklam Ağı: Reklamlarınızın yayınlanacağı bir milyonu aşkın web sitesi, uygulama ve videodan oluşan gruba verilen addır.

Alışveriş Reklamları: Ürün gamındaki elementleri Google Arama Motoru’nda fiyat bilgileri ve ürün özellikleriyle tüketici ile buluşturan reklam türleridir.

Video Reklam: Satılması istenilen ürünlerin hazırlanan video içeriklerle tüketici ile buluşmasını sağlayan reklamlardır. Youtube reklamlar başlıca video reklam çeşitlerindendir.

Nasıl Çalışır?

Google Ads’ü çalıştırmak için öncelikle bir Gmail hesabına sahip olmalısınız. Sahip olduğunuz hesap aracılığıyla sisteme girdikten sonra da tüketicinin karşısına çıkmak için doğru anahtar kelimeleri seçerek işletmenizin ürün gamından satışlarını desteklemek istediğiniz ürün ya da hizmetlerle ilgili reklamlarınızı kurgulamalısınız. Google Ads’deki en önemli değişken anahtar kelimeler olduğu için yanlış, eksik ya da fazla anahtar kelimeler; özenle hazırladığınız kampanyalarınızın başarısız olmasına neden olabilir.

Yukarıdaki tanıtımdan da anlaşılacağı gibi Google Ads doğru anahtar kelime seçimi ve doğru ayarlarla birlikte satışlarınızı fazlasıyla destekleyecek bir hizmettir. Her ne kadar kullanımı kulağa kolay gelse de; Ads kullanılırken yapılan başlıca hatalar vardır. Bu hatalar;

Yanlış Anahtar Kelimeler Seçmek

İçeriğimizin başından beri anlattığımız gibi söz konusu Google Ads olduğunda anahtar kelimeler çok önemli bir yere sahip… Hal böyle olunca da hatalı anahtar kelime seçimi yapmak; kampanyaların başarısız olmasına neden olacak önemli etmenlerden biri olarak karşımıza çıkıyor. Siz de yanlış anahtar kelimeler ile dolu hatalı reklam kampanyalarıyla boğuşmamak için sektör araştırması yapmalı ve ürün gamınızdaki ürünler ya da hizmetlerle ilgili en doğru anahtar kelimeleri belirlemelisiniz. Sonrasında da bu kelimeleri kullanarak reklamlarınızı hazırlamalısınız. Yanlış anahtar kelime seçimine bir örnek verecek olursak; sizin Ads’de her şey dahil konseptli bir otel için reklamlar hazırladığınızı düşünelim. Anahtar kelimeleriniz arasına pansiyon kelimesini eklemek sizin reklamınız açısından oldukça yanlış olacaktır.

Eşleme ile İlgili Hatalar Yapmak

Google Ads aracılığıyla reklam verirken anahtar kelimelere karar verişinizin ardından “eşleme” ile ilgili seçiminizi yapmanız gerekmektedir. Hatalı eşleme seçeneğini seçmek sizin daha çok tıklanmanıza yol açarak kampanyanız için daha fazla para ödemenize neden olabilir. Bu nedenle reklamlarınızla ilgili eşleme seçeneğini seçerken oldukça dikkatli davranmalısınız. Google’daki eşleme seçenekleri;

Geniş eşleme: Örneğin hazırladığınız reklamda kullandığınız anahtar kelimelerden biri; “spor ayakkabı” olsun. Eğer ki sonrasında karşınıza gelen seçim sayfasında “geniş eşleme” seçeneğini seçerseniz; reklamınız en rahat spor ayakkabı aramalarında da çıkar; spor için en uygun ayakkabı aramalarında da çıkar. Kısacası geniş eşleme; girdiğiniz anahtar kelimedeki sözcükleri içeren tüm aramalarda reklamınızın çıkmasını sağlayan eşleme türüdür. Önemli not: Eğer seçtiğiniz anahtar kelimeler için bir eşleme seçeneğine tıklamazsanız; anahtar kelimeleriniz geniş eşleşme modunda olacaktır.

Sıralı eşleme: Anahtar kelimeniz olarak belirlediğiniz sözcüklerin sıralamasının önemli olduğu eşlemedir. Bu eşlemede reklamınız anahtar kelimelerin yakın varyasyonlarıyla yapılan aramalarda da çıkar. Örneğin; sizin anahtar kelimeniz spor ayakkabı olsun. Sıralı eşlemede araya kelime giremez fakat başa ve sona eklenen kelimeler reklamınızın kullanıcının karşısına çıkmasını etkilemez. Yani kullanıcı spor günlük ayakkabı diye arama yaparsa sizin reklamınız onun karşısına çıkmaz. Fakat kırmızı spor ayakkabı ya da spor ayakkabı çeşitleri gibi aramalar yaparsa reklamlarınız karşınızdaki tüketiciye görünür. Çünkü görüldüğü gibi bu anahtar kelimelerde sıralama bozulmamıştır. Kampanyalarınızda sıralı eşlemeye tabi tutulmasını istediğiniz anahtar kelimelerinizi tırnak işareti içine alabilirsiniz.

Tam eşleme: Anahtar kelime olarak seçtiğiniz kelime grubunun tamamen aynısının yazılmasıyla reklamlarınızın gösterilmesini sağlayan eşleme türüdür. Örneğin anahtar kelimeniz en rahat spor ayakkabı ise rahat spor ayakkabı aramasında sizin reklamınız görünmez. Çünkü tüketicinin arama yaptığı ve sizin seçtiğiniz anahtar kelimeler görüldüğü üzere tam olarak örtüşmemektedir. Hazırladığınız reklamlarda tam eşlemeye tabi tutulmasını istediğiniz anahtar kelimelerinizi kapalı parantez içine alabilirsiniz.

Negatif Anahtar Kelime Kullanımını Es Geçmek

Yazımızın üstteki kısımlarında da belirttiğimiz gibi Google Ads, reklamlarınıza her tıklandığında sizden bütçenize göre belirlediğiniz ücreti almaktadır. Hal böyle olunca da reklamlarınızın yanlış tüketici grubundan tıklamalar alması sizin ödediğiniz gereksiz paralar anlamına gelmektedir. Google Ads, sizin ödeyeceğiniz bu gereksiz paraları minimize etmek için negatif anahtar kelime özelliğine sahiptir. Bu özelliği açıklayacak olursak; örneğin siz yine ayakkabı satan bir marka olun fakat ürün gamınızdaki tüm ayakkabılar yetişkinlere yönelik olsun. Böyle bir durumda çocuk spor ayakkabıları kelimesini negatif anahtar kelimeleriniz arasına ekleyerek reklamlarınızı ürün gamınızla ilişkisi olmayan bir arama yapan tüketicilerin görmesini engelleyebilirsiniz.

Görsel Kullanımına Önem Vermemek

Dijital platformlarda tüketicinin ilgisini canlı tutmak için başvurulan yöntemlerden biri; doğru görsel kullanımıdır. Çünkü görseller yazılı metinler arasında verilen keyifli molalar gibidir. Google Ads reklamları hazırlanılırken yapılan başlıca hatalardan biri de; görsellerin gücünden yeteri kadar yararlanmamaktır. Karşınızdaki kişi almak istediği ürünü görmek isteyeceği için sizin görsel bakımından yetersiz bir reklam hazırlamanız onun sizden alışveriş yapma olasılığını düşürecektir. Ayrıca hazırlanan bazı görsellerde de “Call To Action” butonu olarak addedilen “Harekete Geç”, “Alışverişe Başla” ya da “Sepete Ekle” gibi cümlelerle tüketiciyi alışveriş yapmaya itecek kısımların olmaması da hazırlanan reklamlardaki önemli eksikliklerdendir.

Zaman ve Yer Ayarı Yapmamak

Belirttiğimiz gibi Google Ads aracılığıyla reklamlarınızın ne zaman tüketiciye görünür olabileceğini belirleyebiliyorsunuz ve bu durum da sizin reklamınızı fazla tıklanmalardan koruyarak ödediğiniz maliyetin düşmesine yardımcı oluyor. Fakat eğer ki reklamlarınızı kurgularken zaman ayarı yapmazsanız bütçenizin çabucak tükenmesi kaçınılmaz olacaktır. Bu özelliğin nasıl kullanılacağını daha net açıklayacak olursak; markanızın Haziran sonuna kadar sürecek bir indirim yaptığını hayal edelim. Eğer ki görevli kişiler hazırlanan reklamların Haziran sonunda kaldırılmasıyla ilgili bir komut vermezse; kampanyanız Haziran ayından sonra bile tıklama alarak sizi yeni masraflara sokacaktır.

Google Ads ile aynı şekilde lokasyon ile ilgili de sınırlamalar yapabilirsiniz. Lokasyon ile ilgili sınırlamalara dair örnek verecek olursak yukarıda bahsettiğimiz indirimin e-ticaret siteniz dışında fiziksel mağazalarınızda da olduğunu ve markanızın fiziksel mağazalarının da yalnızca Antalya, İstanbul ve Ankara’da olduğunu tahayyül edelim. Böyle bir durumda fiziksel mağazalar ile ilgili reklamınızı yalnızca bu 3 şehir özelinde açmalısınız. Çünkü tüm ülkenin hazırladığınız reklama tıklaması sizin yüklü miktarda para harcamanıza neden olacaktır.

Ads’i hatalı kullanmak bütçenize büyük zararlar verebilir.

Yönlendirmelerin Doğru Olmaması

Sizin reklamlarınızı oluşturduğunuzu ve kullanıcıların da reklamlarınızı görerek sattığınız ürünle ilgili detaylı bilgi almak istediğini hayal edelim. Tüketici bu noktada reklamınıza tıklayarak ürünle ilgili detaylı bilgi alabileceği bir sayfaya gitmek isteyecektir. Eğer ki siz reklamınızı hatalı bir sayfaya yönlendirirseniz; hem karşınızdaki kişi aradığını bulamadığı için sizin sitenizi terk edecektir hem de tüketici reklamınıza tıkladığı için siz yine para ödemek zorunda kalacaksınız. Bu durumları yaşamamak için reklamlarınızı tüketiciyle buluşturmadan önce doğru sayfalara gittiğine dair kontrollerinizi yapmalısınız.

Reklam Uzantılarını Kullanmamak

Google’da reklam verirken ürününüzü anlatmak için hazırlayacağınız açıklamalar oldukça kısa olmak zorundadır. Bu da ürününüzün özelliklerini anlatmanızı ya da tüketicinin ürününüze dair sizinle kolaylıkla iletişim kurmasını zorlaştıran bir etmendir. Google Ads’de de bu durumun farkındalığıyla eklenmiş reklam uzantıları ve site bağlantısı uzantıları bulunmaktadır. Fakat çoğu Ads kullanıcısı reklam uzantılarını kullanma noktasında çekingen davranıyor. Siz de tüketicinin markanızla daha çabuk etkileşim kurabilmesi için yer, telefon ve mesaj atılacak numara gibi bilgilerinizi reklam uzantıları aracılığıyla tüketiciyle paylaşabilir, onlardan daha hızlı geri dönüşüm alabilirsiniz. Ya da açıklamanızın alt kısmına site içi yönlendirmeler koyabilirsiniz.

Tek Bir Reklam Varyasyonu Oluşturmak

Google Ads sayesinde aynı reklam grubu altına birbirinden farklı reklamlar ekleyebilmeniz mümkün olsa da; sistemden yararlanan çoğu kişi birden çok reklam varyasyonu oluşturmayı tercih etmiyor. Bu da Ads’ün kullanımında yapılan hatalardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Şöyle ki; fazladan reklam hazırlamak sizin hangi türdeki reklamla daha çok geri dönüş aldığınızı belirlemek açısından oldukça önemlidir. Hazırladığınız reklamlardan hangisinin tüketicinin daha çok ilgisini çektiğine karar vermek ise sizin ilerideki stratejilerinizi iyi yönlendirmenize yarayarak sonraki süreçte daha başarılı reklamlar hazırlamanızı sağlayacaktır. Aynı zamanda birkaç reklam varyasyonu oluşturmak sizin anahtar kelimeleri daha doğru kullanmanızı sağlayarak bütçesel anlamda kar etmenizi beraberinde getirecektir.

Kalite Puanının Öneminin Farkında Olmamak

Kalite puanı; Google’ın seçtiğiniz ürüne ve kullandığınız anahtar kelimelere göre hazırladığınız reklama verdiği bir puandır. Google Ads ile reklamlar hazırlayan kişilerin en büyük hatalarından biri de; kalite puanının öneminin farkında olmamaktır. Çünkü kalite puanı bütçenizle birlikte sizin reklamınızın kaçıncı sırada çıkacağını belirleyen en önemli unsurdur. Daha üst sırada çıkan reklamın daha görünür reklam olduğunun farkındalığıyla siz de kalite puanına gereken değeri vermelisiniz. Reklam metinlerinizde yapacağınız çeşitli düzenlemeler ve düzeltmelerle Kalite Puanınızı artırmaya çalışarak Ads reklamlarınızla en üst sıraya çıkmayı hedeflemelisiniz.

Mobil Uyuma Önem Vermemek

Yapılan araştırmalar insanların gün geçtikçe mobil cihazlarla daha çok vakit geçirdiğini gözler önüne sermektedir. Hal böyle olunca da internet sitesi tasarlayan kişiler hazırladıkları sayfaların mobille de uyumlu olmasından sorumlu olmuştur. Sizler de Google Ads ile görüntülü reklamlarınızı internette yayınlıyorsanız dikkat etmeniz gereken en önemli noktalardan biri de; önünüze gelecek seçeneklerden mobile uygun olanları seçmektir.

Ölçümleme ve Raporlamaya Yeteri Kadar Önem Vermemek

İnsanların son yıllarda dijitale yönelmesinin en önemli nedeni; sanal platformlarda yürütülen her faaliyetin ölçülebilir ve raporlanabilir olmasıdır. Çünkü yürütülen her kampanyanın ya da atılan her adımın ölçümlenebilir olması insanların yaptıkları işin iyi ve kötü yönlerini kolaylıkla görmesini sağlamıştır. Bu avantaj sayesinde önceki kampanyalarda eksik kalan yönler daha da kuvvetlendirilerek Google Ads’de doğru stratejiyi oluşturmak mümkündür. İnsanların Google Ads kullanımında yaptıkları en büyük hatalardan biri de, önceki reklam kampanyalarından ders çıkarmayı ihmal etmektir.

Google Ads doğru kullanıldığında satışlarınızı artıracak en başarılı sistemlerden biri olsa da; görüldüğü üzere hizmeti doğru kullanmak detaylı bir iştir. Bu nedenle Google Ads kullanımında kendinizi yalnız hissetmek istemezseniz “Google Reklam Ajansı” kategorimizdeki yazılarımızı okumanızı öneririz. Eğer ki ben Google reklamlarımı profesyonel bir ekip ile birlikte hazırlamak istiyorum derseniz de sizi “İletişim Sayfamız”da bekliyoruz.

 

No Comments

Leave a reply