Setup34 Digital AgencyDijital Pazarlama Türkiye’deki Hazır E-ticaret Siteleri Tüm İhtiyaçlarınızı Karşılıyor mu?

Türkiye’deki Hazır E-ticaret Siteleri Tüm İhtiyaçlarınızı Karşılıyor mu?

Bir e-ticaret platformu, çevrim içi mağaza oluşturmanıza ve çevrim içi bir işletme yürütmenize olanak tanıyan yazılımın parçasıdır. Ürünler ve günlük işlemler dahil olmak üzere sitenizi oluşturmak ve yönetmek için araçlar sağlar. Günümüzde dünyanın %51’inin internete erişiminin olması insanların çevrim içi alışverişi fiziksel bir mağazaya tercih etmelerinde şüphesiz etken rol oynamaktadır.

  • Bununla birlikte, bir e-ticaret sitesinin normal bir web sitesinden farkı nedir?
  • Müşterilerin e-ticaret sitenizden satın almalarını kolaylaştıran temel gereksinimleri ve teknik özellikleri nelerdir?

Son birkaç yıldır, e-ticaret insanların çevrim içi satın alma ve satma şeklini değiştirdi. İnternet, insanların gerçek bir mağazayı ziyaret etmeden bir şeyler satın almaları için hızlı ve kolay bir yol sağlar. Çevrim içi bir mağaza dünyanın her yerinden müşterilere ulaşabilir. Aslında, online alışveriş o kadar popüler hale geldi ki birçok satıcı sadece fiziksel konum olmadan, çevrim içi satış yapıyor. E-ticaret, indirilebilir müzik ve filmler gibi dijital ürünlerinin satın alınmasını da kolaylaştırır ve fiziksel bir ürün olmadan, satıcılar gerçekten anında teslimatla rakiplerinin önüne geçebilir. Birçok e-ticaret şirketi vardır ve en iyi e-ticaret sitelerinden hangilerinin çevrim içi satış yaparken çevrim içi mağazanızın gelişmesine izin verdiğini anlamak önemlidir. Önemli olan bir şey daha var, sahip olduğunuz e- ticaret siteniz tüm ihtiyaçlarınızı karşılıyor mu?

E-ticaretin Üç S’si

  • Storage Space / Depolama Alanı

Bazı e-ticaret sitesi kurucuları satışlarınıza sınır koyar, bu yüzden birini seçerek ihtiyaçlarınıza envanter alanını ve bant genişliğini sunar. En iyi e-ticaret platformu, çevrim içi mağazanızın sınırsız olarak çevrim içi satış yapmasına izin verendir.

  • Safety Protocols / Güvenlik Protokolleri

Dolandırıcılık koruması ve Güvenli Yuva Katmanı (SSL) şifrelemesi sunan bir program seçin. Bu sizin ve müşterilerinizin korunması içindir. SSL teknolojisi, çevrim içi ödemeleri güvenli bir şekilde göndermeyi mümkün kılar ve tüm e-ticaret sitelerinde olması gerekir.

  • Site Design / Site Tasarımı

Grafik tasarım, çevrim içi bir mağaza oluşturmak için önemli bir unsurdur. Bir mağazanın görsel kısmı, bir sitenin tüm iş hedeflerini karşılayacak ve aynı zamanda kullanıcılar için çekici bir hale gelecek şekilde tasarlanmalıdır. Web mağazaları tasarlamak yalnızca bir mağazanın görünümü ile ilgili değil, aynı zamanda siteyi ziyaret eden kullanıcılara güven oluşturmakla da ilgilidir. Bu, müşterilerinizin geri dönmeye istekli sadık müşteriler kazanmalarını sağlayan anahtar unsurdur.

E-ticaret sitesini geliştirmenin iki yüzü vardır; biri Frontend, diğeri Backend. Frontend ve Backend’i geliştirmeye başlarken baz almanız gereken önemli unsurlar vardır. En yaratıcı ve kullanışlı teknolojileri seçme amacı olarak:

  • Tasarım
  • Hız
  • Mobil Uyumluluk

E-ticaret yazılımı kullanıcılara hepsi bir arada, tam özellikli bir çözüm sunar. Platformun türüne bağlı olarak, ödeme işlemi, pazarlama araçları, güvenlik, tasarım ve satıcı araçlarını içerebilir. Müşterilerinize mükemmel bir kullanıcı deneyimi sunmak için birden fazla platformdan ve CMS’den birini kullanarak profesyonel bir e-ticaret sitesi oluşturabilirsiniz.

Bir çevrim içi mağazanın en uygun yükleme hızı minimum 2,5 saniyedir, günümüzde bir saniye gecikme ile açılan e-ticaret siteleri %7 oranında gelir kaybetmektedir. Bu durumun siteniz için hız faktörünün ne kadar önemli olduğunu anlayabilir ve stratejik gelişim planlarınıza ekleyebilirsiniz.  Web sitesi yükleme hızı aynı zamanda arama motorları için bir sıralama faktörüdür. Bir e-ticaret sitesinin Frontend’ini geliştirmek için geliştiriciler HTML5, CSS ve JavaScript kitaplıklarını kullanır.

Frontend (Ön Yüz Teknolojileri)

  • Uygun Ürün Vitrini Ve Açıklamaları

Öğeleri sergilerken, kullanıcının dikkatini çekecek yüksek kaliteli görüntüler kullandığınızdan emin olun. Görüntüler ne kadar büyük olursa, o kadar iyidir. Müşterilerinize kaliteli resimler göstermek ürünlerinizin gerçekte ne kadar iyi göründüğünü anlatmanıza olanak sağlayabilir. Daha iyi bir müşteri deneyimi için, her sayfada ürününüzü vurgulayan bir düzen seçin. Ayakkabı kategorisinde arama yapmış müşteri için farklı bir kategori ürünü önererek kullanıcıyı sitenizden uzaklaştırmayın. Yanlış bir boyut veya renk kullanımı, bilgi eksikliği gibi sitenizin trafik ve gelir kaybetmesine neden olabilir. Ürünlerinizi mutlaka doğru ve ayrıntılı bir şekilde açıklayın.

  • Alışveriş Sepeti

Türkiye’deki birçok hazır e-ticaret sitesinde temaya ait alışveriş sepetleri kullanıcının dikkatini çeken ve sipariş tamamlandı sayfasına götüren modellerden oldukça uzak. İyi bir alışveriş sepeti, kullanıcıların birden fazla ürün eklemesine, siparişi gözden geçirmesine veya ürünleri olabildiğince kolay bir şekilde satın almasına olanak sağlamalı. E-ticaret sitenizi seçerken alışveriş sepetinin işlevsel olduğuna dikkat edin.

  • Opsiyon Tanıma

Günümüzde pek çok e-ticaret sitesi, kullanıcıların satın alma işlemi gerçekleştirmeden önce kayıt olmalarını ve bir hesap oluşturmalarını gerektirmektedir. Bu, müşterilerinizle iletişim kurmanızı, onları takip etmenizi sağladığından son derece yararlı olsa da, gerçekten müşterilerin yapmak istediği bir şey değildir. Müşteriler her işlemi olabildiğince hızlı ve anonim yapmak istiyor. Kayıt olmalarını istediğinizde zorlanmış hissetmek istemiyorlar. Tek istedikleri sizden bir şeyler satın almak. Konuk check-out’larında müşterilerin satın alma işlemini gerçekleştirmeden önce kişisel ayrıntı sayfalarını doldurmaları gerekmez. Uzmanlar, konuk check-out’larının daha fazla kişinin sizden sipariş verebilmesi adına (kaydolma / kayıt olma) engeli kaldırdığı için dönüşüm oranlarını artırmaya yardımcı olduğunu söylüyor. Ek olarak Facebook ile kayıt olma opsiyonu da e-ticaret satış oranını artıran sebeplerden biridir.

  • Kullanımı Kolay Bir Ödeme

Çevrim içi ödemeyi kabul etmek için tonlarca farklı seçenek var. İster mevcut bir e-ticaret platformunuz olsun, ister sıfırdan bir e-ticaret sitesi başlatıyor olun ödeme ağ seçeneğinizin bir öncelik olması gerekir. Tüm müşterilerinize hitap edecek seçeneklere sahip olmalısınız, çünkü herkesin farklı tercihleri ​​var. Bu nedenle, e-ticaret sitenize birden çok ödeme yöntemi eklemeyi düşünmelisiniz. Bu seçeneklerin hepsinin, sitenize uygulamak için ödediğiniz maliyet açısından eşit olmayacağının farkındayız. Ancak uzun vadede, bir yüzdenin bu kısımları, satışlarınızdan elde ettiğiniz gelire göre karşılaştırdığınızda çok fazla fark yaratmayacaktır. Dönüşüm oranlarınız hızla yükselmeye başladığında bunun hakkında iki kez düşünmezsiniz.

Kullanıcıların Visa veya Master kart dışında başka türlü ödeme yapmasına izin vermeyen birçok e-ticaret sitesi mevcut. Bir e-ticaret sitesi tasarlarken, çok sayıda müşteriye hitap edebilmeniz için birden fazla ödeme çözümü sağladığınızdan emin olmalısınız. Tüketicinizin ödeme tercihini göz önünde bulundurarak, alışveriş yapma motivasyonları sağlayabilir ve böylece uzun vadede satışlarınızı artırabilirsiniz. E-ticaret sitenizi kolay ödeme seçeneklerine entegre etmeniz için Stripe, bugün piyasadaki en iyi ödeme yöntemlerinden biridir, çünkü çok yönlülük sağlamaktadır. Araştırmalar, Stripe kullanan markaların ödeme ağ geçidini uyguladıktan sonra geliri %6,7 oranında  artırdığını gösteriyor. Stripe ile rakip ödeme yöntemlerine kıyasla %81 daha az kesinti ve %24 daha az işletme maliyeti elde edersiniz.

Birçok web sitesinin başarısı sadece sunulan ürünler ve web sitesinin ne kadar iyi pazarlandığı değil, aynı zamanda web sitesinin hem müşteri hem de web sitesi sahibinin sunduğu özelliklerle de belirlenir. Bir işletme sahibi olarak, web sitenizi yönetmek için gerekli araçlara sahip olmanız ve yönetim özelliklerinin iş süreçlerinize uyması önemlidir. Örneğin, müşterinize ödeme koşulları sunuyorsanız, kullandığınız platformun size bir müşteri için kredi limiti belirleyebildiğinden emin olmanız gerekir.

  • İletişim Bilgileri ve Destek

Müşterilerinize sadece bir çağrı, kısa mesaj, e-posta ve canlı sohbetle ulaşılabilir olduğunuzu bildirin! Sadık müşteriler kazanmanın ve daha fazla güven aşılamanın en iyi yolu, onlara yardım etme konusunda ne kadar tutkulu olduğunuzu göstermektir. Hazır e-ticaret sitenizin, müşterileriniz bir sorunla karşılaştıklarında, onlara anlık destek verebileceğiniz bir canlı sohbet alt yapısına sahip olduğundan emin olun.

  • Arama Motoru İçin Optimize Edilmiş Kod ve Düzen

E-ticaret sitenizi organik olarak trafik çekecek SEO ipuçlarını ve püf noktalarını bilmiyorsanız ne olacak? Tıklamaları kaçırıyorsanız, muhtemelen satışları da kaçırmış olursunuz. Web sitenizin en önemli sayfalarını optimize etmek söz konusu olduğunda, alaka düzeyini, arama hacmini ve sıralama zorluğunu göz önünde bulundurmalısınız.

  • Örneğin, satın aldığınız hazır e-ticaret alt yapısı size SEO önerilerinde bulunuyor mu?
  • Sitenizin hızını geliştirmenize destek sağlıyor mu?
  • Google algoritma güncellemelerine göre kendini geliştiriyor mu?
  • SEO analizinizi yapmanızı sağlayan global araçlar ile entegre oluyor mu?
  • Mobil Uyumluluk

Duyarlı web tasarımı, minimum yeniden boyutlandırma ile kolay okuma ve gezinme de dahil olmak üzere en uygun görüntüleme deneyimini sağlamak için siteler hazırlamayı amaçlayan web tasarımı yaklaşımından başka bir şey değildir.

Duyarlı tasarım, ön yüzü geliştirme için bir başka önemli gereksinimdir. 2017 yılında mobil e-ticaret satışları, toplam e-ticaret satışlarının %34,5’ini oluşturmuştur. Mobil cihaz kullanıcılarından sipariş alabilmek için çevrim içi mağazanızın duyarlı bir tasarıma sahip olması gerekir.

Backend (Arka Yüz Teknolojileri)

Bir çevrim içi mağazanın arka yüzü sipariş yönetiminden, kataloğa ürün eklemek, SEO ayarları, web sitesi sayfalarının düzenlenmesi, çevrim içi mağaza ölçeklendirmesi, ödemeler ve kullanıcı kaydından sorumludur. Backend hatalarla oluşturulmuşsa, burada iyi bir e-ticaret sitesi olduğundan söz edemeyiz.

Çoğumuz, e-ticaretin sitesini bir alışveriş sepetinden ibaret olduğunu varsayarız ve bundan daha derin düşünmeyiz. Ancak tam e-ticaret çözümlerinin, uygulamaya karar verirken göz önünde bulundurulması gereken tonlarca farklı yeteneği ve önemli özelliği vardır. Bunlar, web sitenize gelen bir ziyaretçinin fark edeceği ve etkileşime gireceği özelliklerdir.

  • Ürün listeleme sayfaları: Kategorideki tüm ürünleri listeleyen ve genellikle filtreleme seçenekleri gibi şeylere izin veren sayfalar.
  • Ürün Detay sayfaları: Tek bir ürünü detaylandıran ve kullanıcıların satın alma işlemini başlatmasına izin veren sayfalar.
  • Alışveriş sepeti veya ödeme işlemi: Bu, kullanıcıların satın almak için kaydettikleri ürünleri gözden geçirmelerine ve bu öğeler için ödeme yapmanın tüm sürecini geçmesine olanak tanıyan bir özellik koleksiyonudur.
  • Kullanıcı hesabı: Geçmiş kullanıcıları hatırlamak ve bilgilerini kaydetmek için giriş işlevi.

Genellikle bir e-ticaret aracının parçası olan veya eklentiler kullanılarak oluşturulabilen daha gelişmiş başka özellikler de vardır.

  • Ürün önerileri: Bir kullanıcının şu anda baktığı bir ürüne benzer ürünler göstermek.
  • Up-sell veya bundling işlevi: Halihazırda alışveriş sepetinde bulunan ürünlerin mevcut kombinasyonuna dayalı ürünleri gösterir.
  • Geçmişe dayalı öneriler: Geçmiş alışverişlere göre kullanıcı yorumları.
  • Ürün oluşturucular: Daha özel ürünler için, seçenekleri seçme ve müşterinin ihtiyaçlarına özel bir ürün oluşturma yeteneği.
  • Marketing Automations (Pazarlama Otomasyonu)

Pazarlama otomasyonu tamamen pazarlama faaliyetlerini otomatikleştirmek için yazılım kullanmakla ilgilidir. Birçok pazarlama departmanı, e-posta pazarlaması, sosyal medya gönderileri ve hatta reklam kampanyaları gibi tekrarlayan görevleri yalnızca verimlilik amacıyla değil, aynı zamanda müşterilere daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sunabilmeleri için otomatikleştiriyor. Pazarlama otomasyonu teknolojisi bu görevleri kolaylaştırır. Pazarlama otomasyonu, işinizi büyütmeye odaklanırken zaman ve kaynak tasarrufu sağlayabilir, gelir ve yatırım getirisini artırabilir.

Pazarlama otomasyonu araçlarının önemli bir bileşeni, tüm bir kampanyanın segmentler ve kanallar üzerindeki etkisini ölçmek için analitik özelliklerin sağlanmasıdır. E-ticaret sitenizde otomasyonun işleyişiyle ilgili daha detaylı bilgi için “E-Ticarette Daha Çok Satış Pazarlama Otomasyonuyla Mümkün!” yazımızı da göz atmalısınız.

Pazarlama otomasyonu %46 büyüme ve %26 daha fazla potansiyel müşteri sağladığı araştırmalar arasında. Pazarlama otomasyonu, müşterilerinizle birebir temas etmenizi ve onlara kendilerini özel hissetmelerini sağlamaktadır. Neler yapabilirsiniz?

  • Hoş geldiniz e-postaları.
  • Tarihe dayalı bir hatırlatma e-postası göndermek, yalnızca müşterinize zamanında bir mesaj göndermekle kalmaz, aynı zamanda ürünlerinizi ve hizmetlerinizi zamanla satın almalarını sağlamak için harika bir fırsattır.
  • Ürünler, hizmetler ve güncellemeler hakkında geri bildirim almak için anket göndermek, bir diğer mükemmel pazarlama otomasyonu örneğidir. Bunlar genellikle satın alma veya ürün güncellemeleri gibi tetikleyicilerden sonra gönderilir.
  • Ürün güncellemeleri ve lansmanları, bir markanın müşterilerine ulaşması için mükemmel bir yoldur ve pazarlama otomasyonunun kullanımı ile her zamankinden daha basittir.
  • Haftalık, aylık ve yıllık olarak bültenler gönderin. Tek bir duyuru yerine, bu e-posta bültenleri markanın neler yaptığına dair genel bir fikir verir.

Bir e-ticaret platformu, çevrim içi satışları büyütmek veya kötüleştirmek arasındaki fark anlamına gelebilir. Müşteriler örnek bir alışveriş deneyimi sunan tam özellikli bir web mağazası beklemektedir; tam olarak ne satın aldıklarını ve kimden aldıklarını bilmek isterler.

Ancak, e-ticaret platformunuzun daha fazla satış yapılmasına yardımcı olup olmayacağını nasıl anlarsınız? Müşterilerin ürünü ilk incelemesinden son satın alma işlemine götürecek en iyi e-ticaret sitesi özellikleri nelerdir? Çevrim içi satış kanalınızı başarıya ulaştırmak için e-ticaret sitesi gereksinimlerine uygun seçim yapmalısınız. Gerekli yerleşik işlevlere sahip e-ticaret platformunu seçin!

No Comments

Leave a reply