Setup34 Digital AgencyDijital Pazarlama Pazarlamada Etkili Silah; Retargeting Marketing

Pazarlamada Etkili Silah; Retargeting Marketing

Çoğumuz zamanının büyük bir kısmını internette geçirmektedir. Kimimiz işlerini internet ortamında planlarken, kimimizde ders çalışıp oyunlar oynayabiliyor. Böylelikle vaktimizin çoğunu internet ortamında geçirmiş oluyoruz. Zamanımızı internet ortamında bu denli fazla geçirirken, bazen anlamadığımız bir şekilde önceden girmiş olduğumuz sitelerde, satın aldığımız ürünlerin veya hizmetlerin reklamı esrarengiz şekilde karşımıza çıkmaktadır. Bu olay bize aslında çok esrarengiz gibi gelse de oldukça basit ve kolay bir yöntemi vardır. Bu yönteme retargeting marketing diyoruz. Türkçede pazarlamayı yeniden hedefleme anlamına gelen bu kavram, oldukça etkili ve büyülü bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Pazarlama da oldukça etkili olan bu pazarlama stratejisi, doğru bir şekilde planlanıp uygulandığında markalar açısından güçlü bir silah oluyor. Bu ayki yazımızda, pazarlama açısından bu denli güçlü olan retargeting marketing’ in tüm merak edilen detaylarını sizler için derledik. Keyifli okumalar ve iyi haftalar dileriz!

Tüm Bilinmeyenleriyle Retargeting Marketing Nedir?

Retargeting marketing pazarlama trendlerindeki en etkili kavramlardan birisidir. Pazarlama dünyasında etkili olan bu kavram, globalleşen dünyada marka bilinirliğini arttırma ve müşteri sadakatini arttırmak için oldukça etkili bir yöntemdir. İlk defa 1994 yılında ortaya çıkan bu etkili yöntem o dönemlerde büyük bir adım olarak bilinse de günümüzle kıyaslandığında çok fazla ilkel kalmaktaydı. Ortaya çıktığı ilk dönemlerde sadece reklamı kaç kişinin gördüğünü belirleyen ve Google Ads üzerinden yapılan pazarlama trendi , günümüzde ise birden fazla metriği analiz etmemize olanak sağlıyor.

Bu pazarlama stratejisi ile markanızın kimliğine ve stratejisine uygun en doğru  planlamayı yaparak rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. Çeşitli sosyal medya kanalları için stratejiler yapabilirsiniz. Örneğin Youtube de sizi takip eden kitle için Youtube retargeting  marketing stratejisi geliştirebilirsiniz. Instagramdaki takipçilerinizi arttırmak veya Instagramdaki mağazanızın satışlarını arttırmak için yine retargeting marketing çalışması yapabilirsiniz. Son olarak content retargeting marketing ile içeriklerinizi hedef kitlenizin karşısına tekrar  tekrar çıkması için retargeting marketinge başvurabilirsiniz.

En Güçlü Pazarlama Trendi Olan Retargeting Marketing Google Ads İle Nasıl Yapılır?

retargeting_marketing_nasil_yapilir_

Retargeting marketing yapabileceğiniz en iyi platformlardan biri olan Google Ads basit ve sade ara yüzü ile yeniden pazarlama kampanyalarınızı rahatlıkla yapmanızı sağlar. Bu sayede  satışlarınızı arttırarak, marka kimliğinizi güçlendirebilirsiniz. Bunun öncelikli olarak bir Google Ads hesabınızın olması gerekir. Google Ads hesabınızı kolay bir şekilde saniyeler içinde açabilirsiniz. Ardından yapmak istediğiniz yeniden pazarlama kampanyanızı belirleyin ve belirlediğiniz kampanya için doğru bir strateji kurun. Kurmuş olduğunuz strateji, kampanyanızın yüksek kitlelere ulaşarak başarılı olmasını sağlar. Böylelikle Google Ads reklamlarından maksimum verimi sağlarsınız.

Ardından yapacağınız yeniden pazarlama kampanya stratejisi için size ve hedef kitlenize en uygun reklam modeline karar verin. Bu aşamada iki seçeneğiniz olacaktır. Bunlardan biri görüntülü reklam ağı kampanyaları diğeri ise arama ağı kampanyalarıdır. Bu  iki reklam türünün farklı özellikleri mevcuttur. Bu yüzden reklam türünü belirlerken hedef kitlenizin ilgisini çekecek reklam  modelini  çok iyi analiz etmek gerekir.

Sonra retargeting marketing  kampanya modelini belirledikten sonra,  web sayfanıza Google pixelinizi kurun. Bunu yaparken, Google Ads hesabınızın araçlar kısmından ayarlar bölümüne erişin. Erişim sağladıktan sonra kitaplık kısmından kitle yöneticisi kategorisine ulaşmalısınız. Buradan pixelinizi oluşturarak web sayfanızdan trafik çekmek istediğiniz yer yerleştirin. Böylece potansiyel müşterilerinizin önüne web sayfanızı sürekli çıkarabilirsiniz.

Son olarak kurduğunuz pixelden gelen müşteriler için bir yeniden pazarlama listeleri oluşturun böylelikle sizin sayfanızı daha önce hiç tanımayan ve sayfanızla etkileşime girmiş müşteriler için ayrı ayrı stratejiler geliştirerek üst düzey verim sağlayabilirsiniz.

Reklam kampanyanız sonra erdiğinde mutlaka CRM retargeting analizlerinizi incelemeyi unutmayın.

Pazarlamanın Önemli Unsuru Olan Retargeting Marketing Avantajları Nedir?

retargeting_marketing_avantajlar_

  • Daha önce fiyat analizi yapmak veya ürünlerinizi keşfetmek için web sayfanızı ziyaret eden potansiyel müşterilere, retargeting marketing kampanyası oluşturarak sürekli onların karşısına çıkarak psikolojik olarak markanızdan alışveriş yapmanızı sağlayabilirsiniz.
  • Markanız sürekli potansiyel müşterilerin karşısına çıktığından dolayı, markanızın müşterilerin aklında kalmasını sağlayarak marka bilinirliğinizi arttırabilirsiniz.
  • Yeniden hedefleme kampanyaları sayesinde daha orijinal reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Tüm Merak Edilen Yönleriyle Retargeting Marketing Dezavantajları Nelerdir?

retargeting_marketing_dezavantajlari_

  • Sürekli markanın reklamının , müşterinin karşısına  çıkması kötü sonuçlar doğurabilir. Bu sebepten dolayı da potansiyel müşterilerin kafasında olumsu bir görüntü oluşabilir.
  • Ayrıca güncellenmemiş mail listeleri de sorun yaşatabilir. Çünkü markanızdan reklam gelmesini istemeyen müşterinin karşısına reklam çıkarmak yine diğer müşterilerin gözünde olumsuz bir görüntü yaşatabilir.

No Comments

Leave a reply